2-2-2019 (zaterdag) schwalbe veldtoertocht Nunspeet 26-50-75km

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Tsjibiti schreef: wo 30 januari 2019, 18:26
jerry schreef: ma 28 januari 2019, 23:47

4e mogelijkheid is nu dus om de easy route te nemen i.p.v. extreme
Die 4e mogelijkheid is een goede optie.
Deze toertochten zijn de meest laagdrempelige manier om onverhard te toerfietsen. M.a.w. daarom ook zo'n eenvoudig mogelijke route. In principe moet hier ook de 60+ en /of iemand op een stadsfiets met plezier mee kunnen doen.
Wie dat maar niks vind raad ik aan geen toertochten te rijden maar ga wedstrijden of marathons doen.

Afbeelding
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

deefdeef schreef: do 31 januari 2019, 20:18
Thierry le Brun schreef: do 31 januari 2019, 17:55
ik rij met de crossert. zegt toch genoeg dat ik als boswielrenner daar redelijk mee uit de voeten kan op dat parcours.
Misschien ben jij wel een hele goede boswielrenner met Mathieu van de Poel-achtige techniek :winkie:

Maar ik las over valpartijen en klagende route-boys en werd nieuwsgierig naar die super-technische onderdelen :-q

Als de gezondheid het toelaat reis ik zaterdagochtend af richting Nunspeet en ga ik het beleven.. Spannond :o
99% door de bossen en over de hei. Zandenbos en stuk langs spoor veel singletracks over kleine duintjes. Verder toch ook aardig wat rechtdoor stukken.
Maar het is 75km en dan kom je gewoon van alles wat tegen. Omgeving is, vind ik, mooi en ach, wie weet ligt er nog wat sneeuw. Maakt het toch weer wat mooier.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Omgeving is inderdaad super!
Wat betreft de technische stukken...ik rij er geregeld met mijn zoontjes van 7 en 10 en die rijden zonder problemen de technische stukken...
En dat o.a. op een Cube Kid240.
Jullie snappen dus wel een beetje hoe ik denk over volwassen die lopen te klagen dat het te technisch en te gevaarlijk is. :winkie:
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

De omgeving is zeker mooi, het is al een reden om te komen en van te genieten. Dat je daar door iets langzamer gaat rijden is dan ook niet zo erg, het is ook maar een toertocht. Jammer genoeg zijn toch personen die op de meest ongelukkige plekken in willen halen.
awinkel schreef: vr 1 februari 2019, 12:41 Wat betreft de technische stukken...ik rij er geregeld met mijn zoontjes van 7 en 10 en die rijden zonder problemen de technische stukken...
En dat o.a. op een Cube Kid240.
Je zoontjes zijn niet de enige kinderen die met hun vader/moeder mee gaan fietsen @awinkel. Ik denk zelf dat de jongste 5 of 6 jaar zal zijn die met plezier over de route biken(wel op de korte afstand).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef: vr 1 februari 2019, 12:41 Omgeving is inderdaad super!
Wat betreft de technische stukken...ik rij er geregeld met mijn zoontjes van 7 en 10 en die rijden zonder problemen de technische stukken...
En dat o.a. op een Cube Kid240.
Jullie snappen dus wel een beetje hoe ik denk over volwassen die lopen te klagen dat het te technisch en te gevaarlijk is. :winkie:
te technisch en gevaarlijk hoor je mij ook niet over klagen.
er blijft wel eens iemand hangen op een klimmetje maar dat heeft meer met (gebrek aan) snelheid te maken denk ik.
en wat is technisch? sneeuw/modder maakt het glad(der) en daarom misschien wat technischer, als het droog is knal je er overheen.
en bochtjes kom je nu eenmaal tegen op je weg.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vaak gevalletje te dicht op de voorganger fietsen en niet goed vooruit kijken waardoor er niet op tijd teruggeschakeld wordt.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Te technisch hoor je de meeste niet over klagen @Thierry le Brun.
awinkel schreef: vr 1 februari 2019, 14:10 Vaak gevalletje te dicht op de voorganger fietsen en niet goed vooruit kijken waardoor er niet op tijd teruggeschakeld wordt.
Vooruit kijk moet je toch in het verkeer ongeacht het voertuig en weg type(afstand houden trouwens ook).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

awinkel schreef: vr 1 februari 2019, 14:10 Vaak gevalletje te dicht op de voorganger fietsen en niet goed vooruit kijken waardoor er niet op tijd teruggeschakeld wordt.
mijn ervaring is juist dat er té vroeg teruggeschakeld wordt waardoor alle eventuele snelheid onderaan de bult al heel snel verzand in 200 omwentelingen per minuut welke in no-time teruglopen naar 0 per seconde met omvallen tot gevolg.
hadeba36
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 7 oktober 2008, 20:34

Iemand enig idee hoe de ondergrond is? Op dooiende bovenlaag van de bospaden of valt het allemaal nog wel mee?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Thierry le Brun schreef: vr 1 februari 2019, 15:32
awinkel schreef: vr 1 februari 2019, 14:10 Vaak gevalletje te dicht op de voorganger fietsen en niet goed vooruit kijken waardoor er niet op tijd teruggeschakeld wordt.
mijn ervaring is juist dat er té vroeg teruggeschakeld wordt waardoor alle eventuele snelheid onderaan de bult al heel snel verzand in 200 omwentelingen per minuut welke in no-time teruglopen naar 0 per seconde met omvallen tot gevolg.
Ook dat zie je inderdaad gebeuren, terwijl als je snelheid meeneemt je dan vaak zonder veel moeite al minimaal halverwege de klim zit.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

hadeba36 schreef: vr 1 februari 2019, 16:16 Iemand enig idee hoe de ondergrond is? Op dooiende bovenlaag van de bospaden of valt het allemaal nog wel mee?
Net een paar stukken parcours gevolgd. Ligt er goed bij, fiets wel effe snel afgespoiten maar was op zich niet nodig. Iets wat sneeuw maar mag geen naam hebben. 1 'extreme' is gewoon een modderpoel dus die sla ik denk ik maar over morgen. Verder goed berijdbaar.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: do 31 januari 2019, 20:18 Als de gezondheid het toelaat reis ik zaterdagochtend af richting Nunspeet en ga ik het beleven.. Spannond :o
Zou je dat wel doen met 3 keer een WK veldrijden rechtstreeks op Sporza??
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Tsjibiti schreef: vr 1 februari 2019, 19:26
deefdeef schreef: do 31 januari 2019, 20:18 Als de gezondheid het toelaat reis ik zaterdagochtend af richting Nunspeet en ga ik het beleven.. Spannond :o
Zou je dat wel doen met 3 keer een WK veldrijden rechtstreeks op Sporza??
Daar hebben we uitzending gemist voor. Zal zelden of nooit m'n eigen fietsen laten gaan voor een tv uitzending
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tsjibiti schreef: vr 1 februari 2019, 19:26
deefdeef schreef: do 31 januari 2019, 20:18 Als de gezondheid het toelaat reis ik zaterdagochtend af richting Nunspeet en ga ik het beleven.. Spannond :o
Zou je dat wel doen met 3 keer een WK veldrijden rechtstreeks op Sporza??
Alsof het kijken naar mensen die hetzelfde rondje rijden voor een bejaard publiek leuker is dan zelf rijden. :D
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Net de eerste borden gehangen. Wordt een topritje. Wel natte reet en modder aan je fiets. Maar het is geen wielrentocht mensen.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
Plaats reactie