06-01-2019 - Vlodrop - 2 landen ATB tocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Was voor mij alweer een aantal jaar geleden dat ik Vlodrop gefietst had. Wat ik me kon herinneren was het altijd een super toertocht. Maar moet helaas ook zeggen, dat hij me ook wat tegenviel. Veel brede paden en weinig singletracks. Wat ik me nog van het Meinweggebied kan herinneren, liggen die er wel genoeg.

Mbt de startnummers. Die zijn verplicht in Duitsland, als je een tocht organiseerd. Corrigeer mij als het niet klopt.
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

wpee schreef: zo 6 januari 2019, 15:12 Tocht was goed te rijden, weining pratsj zoals we dat hier zeggen, wel soms wat zompig. Paar nieuwe stukken in het Duitse gebied erbij, jammer dat daar niet meer single tracks liggen.
En na vele vorige edities.....de pijlen/linten waren nog allemaal aanwezig! Pluim! Goed geregeld.


Tot volgende keer!
Namens de club bedankt voor je deelname. Er liggen aan die kant zelfs heel veel single tracks. Helaas geven de Duitse gemeenten hier geen toestemming meer voor om georganiseerd over de single tracks te rijden. Ik kan niets beloven maar ik weet dat de vereniging telkens opzoek is om de tocht weer meer over de single trails te laten gaan. Dus hopelijk slagen ze hierin voor volgend jaar. Hij zal zeker weer iets anders zijn!
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

BullS4 schreef: ma 7 januari 2019, 13:05 Was voor mij alweer een aantal jaar geleden dat ik Vlodrop gefietst had. Wat ik me kon herinneren was het altijd een super toertocht. Maar moet helaas ook zeggen, dat hij me ook wat tegenviel. Veel brede paden en weinig singletracks. Wat ik me nog van het Meinweggebied kan herinneren, liggen die er wel genoeg.

Mbt de startnummers. Die zijn verplicht in Duitsland, als je een tocht organiseerd. Corrigeer mij als het niet klopt.

Namens de club bedankt voor je deelname. Het klopt helemaal dat het door Duitsland verplicht gesteld wordt om met startnummers te rijden.
Wat de singletracks betreft liggen die er ook maar helaas mogen die niet meer allemaal georganiseerd gereden worden. Ik kan niets beloven maar ik weet dat de vereniging telkens opzoek is om de tocht weer meer over de single trails te laten gaan. Dus hopelijk slagen ze hierin voor volgend jaar. Hij zal zeker weer anders zijn!
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

Namens de club bedankt voor je deelname. Het gebrek aan single tracks heeft met de vergunning in Duitsland te maken helaas. Ik kan niets beloven maar ik weet dat de vereniging telkens opzoek is om de tocht weer meer over de single trails te laten gaan. Dus hopelijk slagen ze hierin voor volgend jaar. Hij zal zeker weer iets anders zijn!
j_biker schreef: ma 7 januari 2019, 08:17 Mooie tocht; goed geregeld. (Startnummers is omslachtig :( )
Wat wel jammer is dat er iedere keer/jaar minder single-tracks in de route zitten.
Alleen nog maar brede (bijna geasfalteerde) bospaden.
Terwijl in dit gebied juist zoveel mooie mtb-paadjes zijn.
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

Op bijgaande linkt weet ik dat de foto's reeds beschikbaar zijn. De tweede fotograaf weet ik helaas niet.
https://www.yvonnesilverentand.nl/fotos-bestellen/
Guxer schreef: zo 6 januari 2019, 21:11 zijn ook op 2 plaatsen foto's genomen. weet iemand waar die (eventueel) online komen?
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Al een aantal jaren beide tochten met veel plezier gereden. Afgelopen november was het helaas al een stuk minder spectaculair. Ik snap heel goed dat het steeds moeilijker wordt om alle vergunningen rond te krijgen, maar had dan op zijn minst verwacht dat het laatste stuk door het bos naar de vijver en daar omheen er nog in zouden zitten of mogen jullie daar ook niet meer komen???
Shocky
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 november 2010, 22:13

pk-patty schreef: do 10 januari 2019, 23:03 Al een aantal jaren beide tochten met veel plezier gereden. Afgelopen november was het helaas al een stuk minder spectaculair. Ik snap heel goed dat het steeds moeilijker wordt om alle vergunningen rond te krijgen, maar had dan op zijn minst verwacht dat het laatste stuk door het bos naar de vijver en daar omheen er nog in zouden zitten of mogen jullie daar ook niet meer komen???
Beste pk-Patty, Refereer je naar de tocht van afgelopen november? Of bedoel je met het laatste stuk de tocht van Januari?
Indien je de tocht van november bedoeld kan ik je hierop geen antwoord geven. Deze tocht wordt namelijk door een andere vereniging georganiseerd.
Indien je het over de tocht van januari hebt kan ik me niet herinneren dat het laatste stuk nog een vijver ligt ergens?
Ik hoor graag van je.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Shocky schreef: di 15 januari 2019, 16:30
pk-patty schreef: do 10 januari 2019, 23:03 Al een aantal jaren beide tochten met veel plezier gereden. Afgelopen november was het helaas al een stuk minder spectaculair. Ik snap heel goed dat het steeds moeilijker wordt om alle vergunningen rond te krijgen, maar had dan op zijn minst verwacht dat het laatste stuk door het bos naar de vijver en daar omheen er nog in zouden zitten of mogen jullie daar ook niet meer komen???
Beste pk-Patty, Refereer je naar de tocht van afgelopen november? Of bedoel je met het laatste stuk de tocht van Januari?
Indien je de tocht van november bedoeld kan ik je hierop geen antwoord geven. Deze tocht wordt namelijk door een andere vereniging georganiseerd.
Indien je het over de tocht van januari hebt kan ik me niet herinneren dat het laatste stuk nog een vijver ligt ergens?
Ik hoor graag van je.

Ik heb beide tochten meerdere keren gereden, dus ik weet niet of dat inderdaad bij jullie tocht was of die van november. Ik kan me alleen herinneren dat we een paar keer langs de "Effelder Waldsee" terug zijn gekomen via een wat technisch stuk door het bos en dat er voorheen veel meer singletracks, korte klimmetjes en dus ook meer hms in zaten, vandaar de vraag. Ik vind het (ook voor jullie) jammer dat het steeds moeilijker wordt om de tocht aantrekkelijk te houden, maar dat is helaas overal de trend.....
Plaats reactie