Mtb toertocht gulpen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Tinman schreef: ma 18 november 2019, 00:00 Wou vragen: heeft iemand een gps track van de langste afstand.... maar na het lezen van de recensies.... laat maar zitten. :lol:
GPS track kun je vast wel vinden op het NL Jeep forum...

Idd dit waren wel heel veel rechte stukken
biking1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 21 augustus 2011, 20:36

nightcrawl schreef: ma 18 november 2019, 13:16
biking1 schreef: ma 18 november 2019, 12:02 De 50 KM was knap waardeloos. Een gemiddelde toertocht op de weg is spannender. Jammer gemiste kans.
Begon al te denken of ik gek aan het worden was. Gelukkig niet :D
Ik kwam ook bordjes tegen met "gevaarlijke afdaling". Hmmm, had niet eens het idee dat het daar berg-af ging.

Lullig voor alle effort die wordt gestoken in het organiseren van zo'n TT. Ik heb zelf wel eens meegeholpen met de Bakenbos TT en weet hoeveel tijd en energie er ingestoken wordt.

Trouwens bij de bakenbos hebben ze de afgelopen jaren een aantal "challenges" ingebouwd waardoor zo'n TT een stuk leuker wordt.
Misschien een id voor volgend jaar.
There's old pilots and there's bold pilots. But there's no old bold pilots ;-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De 'oude' Specialized Gulpen was altijd prima, zelfs een beetje cult (met name in de winter in januari, of toen het tot een soort 'seizoensopener' werd voor velen in maart).
Geef de 'doorstart' dus gewoon een kans. Eea moest waarschijnlijk snel worden georganiseerd? Kost veel tijd en moeite inderdaad (ook ik spreek uit ervaring, BBC)!
Als er wat wordt gedaan met alle goede tips kan het weer een prima evenement worden.
Wel een 'echte' MTB-er met kennis vd omgeving de routes laten uitzetten :wink: !
En al verloopt een inschrijving rommelig, al zijn de pijlen wat onduidelijk... het valt en staat uiteindelijk met de routes, lijkt me. Als die top zijn wordt de rest je al wat makkelijker vergeven :-q .
Leest de organisatie mee?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
nightcrawl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1270
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 21:01
Mijn mountainbike: Niner Jet 9 RDO / Niner Air 9 RDO / YT Capra Pro Race 29 / YT Jeffsy Pro Race 29

aurelius schreef: ma 18 november 2019, 15:25 De 'oude' Specialized Gulpen was altijd prima, zelfs een beetje cult (met name in de winter in januari, of toen het tot een soort 'seizoensopener' werd voor velen in maart).
Geef de 'doorstart' dus gewoon een kans. Eea moest waarschijnlijk snel worden georganiseerd? Kost veel tijd en moeite inderdaad (ook ik spreek uit ervaring, BBC)!
Als er wat wordt gedaan met alle goede tips kan het weer een prima evenement worden.
Wel een 'echte' MTB-er met kennis vd omgeving de routes laten uitzetten :wink: !
En al verloopt een inschrijving rommelig, al zijn de pijlen wat onduidelijk... het valt en staat uiteindelijk met de routes, lijkt me. Als die top zijn wordt de rest je al wat makkelijker vergeven :-q .
Leest de organisatie mee?
Op feestboek kennelijk wel. Er wordt aangegeven dat heel veel mensen de route, landschap en locatie konden waarderen. Nou het landschap is inderdaad mooi kan ik niets van zeggen....zeker vroeg in de ochtend. locatie ook TOP. Maar ik denk toch wel dat de meeste komen voor een mooie route en daar was helaas geen sprake van. De 'oude' variant was vele malen beter.

Mij is overigens niets gevraagd. Zou dan denk ik mijn ongezouten mening gegeven hebben. En ik snap heus wel dat er veel tijd en dergelijke in een organisatie gaat zitten. maar als ik ergens € 7,-- voor moet betalen dan verwacht ik daar ook wel iets voor terug. En dan bedoel ik niet een Top locatie waar de start en einde is.

Hier in de omgeving worden veel TT georganiseerd. De ene veel beter dan de ander. Sommigen maken zich er makkelijk vanaf door de vaste routes aan elkaar te lossen en dan ook nog in tegenover gestelde richting......daar heb ik dan ook geen goed woord voor over.
Pedal damn it!!
walters
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 2 februari 2010, 18:30

Als voor 7 euro de wereld verwacht dan geloof ik dat je van een andere planeet komt.
De locatie was perfect, de routes konden mooier, maar ook slechter. De verzorging onderweg was perfect.
Vergeet verder niet de vrijwilligers die dit allemaal mogelijk maken. Graag zou ik die mannen en vrouwen een pluim willen geven.

Kortom ik het een erg leuke tocht gehad (80km), het weer was schitterend, de mensen van de organisatie erg aardig en hulde aan de vrijwilligers en dat allemaal voor een klein bedrag van 7 euro! De benzine om in Gulpen te komen heeft een veelvoud gekost.
Plaats reactie