15+16-12-2018 - Stroe - Oudejaarstocht

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Komend weekend is weer de Oudejaarstocht in Stroe.
Je kan kiezen uit de afstanden 15-30-45-60.
Inschrijven van kan tussen 9 en 11.

Nu overweeg ik om deze tocht eens een keer te rijden.
Het is voor mij ruim een uur rijden.

Onderweg kom ik echter langs de routes van de Posbank/Veluwezoom of in de buurt van UHR-routes.
Is het de moeite waard om een kleine 20 min. langer door te rijden en deze tocht te rijden of kan ik beter stoppen bij 1 van de 2 vaste routes?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Of het de moeite is om 20 minuten langer in de auto te zitten voor deze tocht is beetje persoonlijk. Je krijgt bij deze toertocht wel een Oliebol halverwege de rit. en meer verrassende paadjes. De UHT of postbankroute ken je wellicht al.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Misschien moest ik maar gewoon gaan. Alleen jammer dat die oliebol halverwege de tocht is, en niet aan het eind.
Mezelf kennende krijg ik daar gegarandeerd last van in de tweede helft van de tocht.

UHR en Veluwezoom ken ik al inderdaad.

@wibas: ben jij bekend in het gebied? Hoe liggen de paden er in dat gebied nu bij, na alle regen van de voorbije weekend?
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

deefdeef schreef: vr 14 december 2018, 14:52 Misschien moest ik maar gewoon gaan. Alleen jammer dat die oliebol halverwege de tocht is, en niet aan het eind.
Mezelf kennende krijg ik daar gegarandeerd last van in de tweede helft van de tocht.

UHR en Veluwezoom ken ik al inderdaad.

@wibas: ben jij bekend in het gebied? Hoe liggen de paden er in dat gebied nu bij, na alle regen van de voorbije weekend?
ben helaas het bos niet ingeweest (en kan morgen ook niet.... :(( ) maar zeker deel 1 van het parcours ri. Harskamperdennen en Kootwijkerzand zal er droog bij (moeten) liggen. Zeker in H'dennen leuke singeltracks te vinden. Vorig jaar glibberen en glijen met 'meters' hoge sneeuw.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Daar in het bos loopt water goed weg is mijn ervaring . Er zullen best nog wel paar plasjes staan.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: vr 14 december 2018, 12:33 Komend weekend is weer de Oudejaarstocht in Stroe.
Je kan kiezen uit de afstanden 15-30-45-60.
Inschrijven van kan tussen 9 en 11.

Nu overweeg ik om deze tocht eens een keer te rijden.
Het is voor mij ruim een uur rijden.

Onderweg kom ik echter langs de routes van de Posbank/Veluwezoom of in de buurt van UHR-routes.
Is het de moeite waard om een kleine 20 min. langer door te rijden en deze tocht te rijden of kan ik beter stoppen bij 1 van de 2 vaste routes?
Kiezen tussen het rijden van een tocht die je nog nooit gedaan hebt of een vaste route zou ik nog geen seconde over na te denken. Mijn keuze zou altijd gaan voor iets waar ik nog niet eerder geweest ben.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

En als ‘t nou een overwegend brede paden boswielrennersrondje is?
Dan zou ik toch kiezen voor UHR. Zijn vraag hier is dus aardig relevant.
arnoudr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 19 september 2005, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Carbon HT
Contacteer:

wibas schreef: vr 14 december 2018, 17:41 Daar in het bos loopt water goed weg is mijn ervaring . Er zullen best nog wel paar plasjes staan.
vanmiddag uitgezet, en voor zover ik kan herinneren geen enkele plas gezien. Wat mij betreft is dit de mooiste van de 3 tochten die we organiseren.
http://www.yventa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
arnoudr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 19 september 2005, 16:30
Mijn mountainbike: Specialized Carbon HT
Contacteer:

deefdeef schreef: vr 14 december 2018, 14:52 Misschien moest ik maar gewoon gaan. Alleen jammer dat die oliebol halverwege de tocht is, en niet aan het eind.
Mezelf kennende krijg ik daar gegarandeerd last van in de tweede helft van de tocht.

UHR en Veluwezoom ken ik al inderdaad.

@wibas: ben jij bekend in het gebied? Hoe liggen de paden er in dat gebied nu bij, na alle regen van de voorbije weekend?
Helemaal droog!
http://www.yventa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Top, ik ben er morgen bij voor de 60km.
Klein tipje, eet die oliebol niet met je handschoenen aan, anders ruik je hem de hele weg nog mocht je hand in de buurt van je gezicht komen! :D
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Als ik het zo lees dan moest ik morgen maar naar Stroe.
Staat al een paar jaar op de agenda maar iedere keer kies ik toch voor een andere route.

En inderdaad, Tsji, als dit nu een saai rondje met alleen brede rechte paden is en een kwartiertje terug liggen mooie bekende routes.. Dan kies ik toch voor de mooie al bekende routes en laat ik de onbekende brede paden liever links liggen. :-q
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Vandaag de toertocht in Stroe gereden. 60km. Parcours lag er droog bij geen plas gezien. Veel singeltrack en veel afwisseling. Paar korte stijle heuveltjes. wat zandpaden mooie heidenpaden enz. Ook al krijgen we vannacht wat regen is het morgen zekers nog goed te doen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Vandaag ook de 60km van Stroe gereden.

En inderdaad wat Wibas zegt. Veel afwisseling in paden(mooie singletracks en wat bredere paden) en omgeving(bos, hei en zand). Op enkele pittige klimmetjes na is het verder een redelijk vlakke route.

De oliebol bij de eerste pauzeplaats heb ik laten liggen, ook al zagen ze er heerlijk uit.

Al met al zeker geen spijt dat ik ruim uurtje enkele reis heb gereden voor deze tocht.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef: za 15 december 2018, 16:52 Vandaag ook de 60km van Stroe gereden.

En inderdaad wat Wibas zegt. Veel afwisseling in paden(mooie singletracks en wat bredere paden) en omgeving(bos, hei en zand). Op enkele pittige klimmetjes na is het verder een redelijk vlakke route.

De oliebol bij de eerste pauzeplaats heb ik laten liggen, ook al zagen ze er heerlijk uit.

Al met al zeker geen spijt dat ik ruim uurtje enkele reis heb gereden voor deze tocht.
Door het mooie "witte tapijt" zou een nog betere keuze zijn geweest vandaag te gaan.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@tsibiti: dat is zeker waar, ware het niet dat ik vandaag helaas niet kon. Vandaar dat ik regelmatig blij ben met tochten op zaterdag.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie