17.11.2018 - Maasmechelen - 12e MTB Euregio Classic

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

PRAKTISCHE INFO:
12de Euregio MTB classic
Zaterdag 17 november 2018
Adres: Gemeentelijk Sportstadion, Kolenmijn Limburg Maaslaan 2, 3630 Maasmechelen
Afstanden: 24 km – 34 km – 44 km – 55 km
Een organisatie van MTB De Toekomst Rekem ism WTC De Toekomst Rekem-Lanaken vzw, Bemong Cycling Team, Fiets-promo, VWB.
Start tussen 08u30 en 14u00
Prijs inschrijving: 5 € (leden VWB/WBV, kaarthouders Fietspromo:4 € - kinderen onder 15 jaar: gratis).
De troeven van de organisatie:

Een van de mooiste parcours op MTB-vlak
Goede afpijling
Verkeersremmende maatregelen aan oversteekplaatsen en gevaar aanduidende signalisatie
Comfortabele douches voor dames en heren
Dubbele Bike-wash
Grote autoparkings
Fotografie verzorgd door Connie Sinteur
Beveiligde fietsparkings
Materiaalpost bij de bevoorrading
Grote gratis tombola met tientallen prijzen
Unieke toegang tot bepaalde privé-terreinen met uitdagende parcours
Drank en hotdogs aan democratische prijzen
Reisweg: Via autosnelweg E314, afrit Maasmechelen – Lanaken naar Rijksweg N78. Volg de pijlen van “Leisure Valley” en/of “Decathlon” (en de speciaal geplaatste geel-fluorescerende pijlen). Het stadion ligt naast Decathlon Maasmechelen.

http://www.detoekomstrekem.be/Assign/or ... b-classic/

Afbeelding

Afbeelding
oliver538
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 17:01

Altijd erg mooie route, ik ben van de partij!
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

Bijkomende info:
Connie Sinteur Fotografie zal ook weer present geven.
Foto's zullen terug te vinden zijn onder volgende link:
https://www.conniesinteurfotografie.com/
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

oliver538 schreef: wo 7 november 2018, 14:05 Altijd erg mooie route, ik ben van de partij!
Mercie Oliver, we doen ons best om dat dit jaar ook weer te maken. Parcours begint weer mooi vorm te krijgen.
Grts en tot zaterdag.
Stefan
Ralphv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 23 september 2018, 18:19

Is er iets bekend van hoogte meters bij de verschillende afstanden?
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

Vorig jaar ruim 700 op de 55km.
PaganiProductions

Ik wil ook meedoen mits het beter is met mijn knieen
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

Ralphv schreef: di 13 november 2018, 15:15 Is er iets bekend van hoogte meters bij de verschillende afstanden?
Dit jaar in de testrit komen we uit op een goeie 600Hm voor de 55km.
De rest ligt lager.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

t Is aardig stukje uit de buurt, maar als het beetje omgeving is voor een plusbike, dan zaterdag maar vroeg uit bed!
:winkie:
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Ik moet morgen flink aan de wandel om de plekjes te bereiken waar ik foto's wil maken, dus ik kan mijn borden (Smile etc) en klok (het is twaalf uur) niet meeslepen. Dus graag zelf even op de tijd letten als jullie op de foto gaan. Zoals het plan nu is, ga ik eerst even rond de 7 km kijken, hier komen de drie langste afstanden langs. Daarna een poosje naar de omgeving van de 36 km (alle vier de afstanden, voor de 24 zit dit op de 16 geloof ik) en op het laatst nog richting schacht en mijnterril.

Ze geven prachtig weer op. Nu maar hopen voor mij dat er nog wat blaadjes aan de bomen zijn blijven zitten, want ik ben natuurlijk op jacht naar de laatste herfstkleuren en dan liefst in combinatie met wat hoogteverschil.

Tot morgen!
Connie
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Komt goed Connie. Ben je er al om 8:30, ik wil vroeg starten 😁
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

Connie schreef: vr 16 november 2018, 15:58 Ik moet morgen flink aan de wandel om de plekjes te bereiken waar ik foto's wil maken, dus ik kan mijn borden (Smile etc) en klok (het is twaalf uur) niet meeslepen. Dus graag zelf even op de tijd letten als jullie op de foto gaan. Zoals het plan nu is, ga ik eerst even rond de 7 km kijken, hier komen de drie langste afstanden langs. Daarna een poosje naar de omgeving van de 36 km (alle vier de afstanden, voor de 24 zit dit op de 16 geloof ik) en op het laatst nog richting schacht en mijnterril.

Ze geven prachtig weer op. Nu maar hopen voor mij dat er nog wat blaadjes aan de bomen zijn blijven zitten, want ik ben natuurlijk op jacht naar de laatste herfstkleuren en dan liefst in combinatie met wat hoogteverschil.

Tot morgen!
Connie
Awel, de boompjes staan nu nog erg mooi in de kleurtjes Connie. Je gaat het je niet beklagen, ik twijfel er niet aan dat er weer prachtfoto's gaan volgen. :-D
sandmanatacama
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 6 november 2018, 22:53

ijskonijn schreef: do 15 november 2018, 22:54 t Is aardig stukje uit de buurt, maar als het beetje omgeving is voor een plusbike, dan zaterdag maar vroeg uit bed!
:winkie:
Sowieso @ijskonijn ikzelf jaag doorheen het parcours op de fatbike. Zeker momenteel, vele stukken liggen er nog steeds superdroog bij. Beste ondergrond sinds jaren.
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Mooi tochtje, was al vaker in die omgeving geweest met de een of andere toertocht, maar blijft mooi stukje. Pittige korte beklimmingen en volhouders die wat langer zijn maar ook beste wel omhoog gaan.
Leuk uitkijkpunt bovenop de berg, foto-tip.
Viel me op dat er relatief rustig gefietst werd en netjes werd ingehaald. Wel wat anders af en toe met de NL Toertochten, daar heb ik wel eens meegemaakt dat je wordt uitgeremd aan de binnenkant van de bocht en daarna door de inhalende partij de berm wordt ingedrukt. Pluim aan de deelnemers, of het nu Belgen of Nederlanders waren.
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

sandmanatacama schreef: vr 16 november 2018, 22:09
ijskonijn schreef: do 15 november 2018, 22:54 t Is aardig stukje uit de buurt, maar als het beetje omgeving is voor een plusbike, dan zaterdag maar vroeg uit bed!
:winkie:
Sowieso @ijskonijn ikzelf jaag doorheen het parcours op de fatbike. Zeker momenteel, vele stukken liggen er nog steeds superdroog bij. Beste ondergrond sinds jaren.
Paar fatbike's gezien inderdaad. Was fantastisch vandaag. Zondermeer een van de mooiste toertochten dit jaar! Met plusbike zeer goed te rijden (behalve asfalt, maar daar is een mtb ook niet voor gemaakt) :winkie:
Klimmen, dalen, ging geweldig :-q . Route zeer goed uitgezet!
Plaats reactie