20-10-2018 - Eindhoven - ALS het licht uit gaat

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Komende zaterdagavond de derde editie van ALS het licht uitgaat! Toch maar even een nieuw topic ervoor geopend ipv die van vorig jaar door te laten lopen.

De organisatie haalt weer van alles uit de kast om de 30 km door het donker bij Eindhoven zo gevarieerd mogelijk te laten verlopen. Laat je verrassen en wees van de partij! De organisatie steunt de strijd tegen ALS.

Lokatie: Sportpark De Hondsheuvels, J C Dirkxpad 1, 5631 BZ Eindhoven.
Start: tussen 19.30 uur en 20.30 uur
Afstand en ondergrond: 30 km / 90% onverhard
Voorinschrijving: de voorinschrijving is nog geopend. De sluitingsdatum online is zaterdag om 12 uur.

Inschrijven ter plekke morgen: vanaf 18.30 uur op Sportpark De Hondsheuvels.

De organisatie stelt voorinschrijving zeer op prijs, dan weten ze hoeveel hamburgers ze mee moeten brengen! :wink:
Zeker nu ze zulk mooi weer opgeven is het anders erg moeilijk inschatten hoeveel mensen erop af komen.

Routebeschrijving: het J C Dirkxpad is een zijstraat van de Orpheuslaan. Volg de gele parkeerborden.
Faciliteiten: bewaakte fietsenstalling, lockers aanwezig, douches. Er is gelegenheid om de fiets af te spuiten.

Na afloop van de tocht is er een afterparty met DJ. Ook wordt u een gratis hamburger aangeboden gesponsord door Bakx foods

Het eerste jaar eindigde de tocht in een schuimbad. Dit jaar is de brandweer er ook weer bij om op een andere manier de tocht ludiek af te sluiten.

Ik ben erbij om foto's te maken. De foto's zijn snel na het weekend te zien via www.conniesinteurfotografie.nl en van iedere verkochte foto gaat 1 euro naar het goede doel! Ik heb dit keer vijf leuke plekken op het oog om even langs te gaan, dus vrees dat ik ook meer aan het fietsen ben dan aan het fotograferen, maar ik ben nou eenmaal ook nieuwsgierig naar waar jullie allemaal langs komen!

Bekijk verder alle info en sfeerbeelden van vorig jaar op http://www.alshetlichtuitgaat.nl
Laatst gewijzigd door Connie op vr 19 oktober 2018, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

@Connie: Ik ben wellicht een uitzondering maar stel het absoluut niet op prijs dat ik tijdens de deelname aan een tocht zomaar "gekiekt" wordt en dat dit zomaar ergens openbaar geplaatst wordt. N.a.v. de veranderde privacywet vraag ik me wel eens af of het iedereen op een foto zetten en dat op het web publiceren nog zo maar mag. Ik denk dat jij je daar wel in verdiept hebt omdat je het kieken van deelnemers bij evenementen min of meer beroepsmatig doet. Dus weet je hoe dat precies zit?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
xerpat
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 19:58
Mijn mountainbike: Giant Talon

Tsjibiti schreef: vr 19 oktober 2018, 12:41 @Connie: Ik ben wellicht een uitzondering maar stel het absoluut niet op prijs dat ik tijdens de deelname aan een tocht zomaar "gekiekt" wordt en dat dit zomaar ergens openbaar geplaatst wordt. N.a.v. de veranderde privacywet vraag ik me wel eens af of het iedereen op een foto zetten en dat op het web publiceren nog zo maar mag. Ik denk dat jij je daar wel in verdiept hebt omdat je het kieken van deelnemers bij evenementen min of meer beroepsmatig doet. Dus weet je hoe dat precies zit?
Ik maak zelf ook foto's (hobbymatig) bij evenementen en dat is geen probleem qua AVG. Zo lang ik ze alleen maar op mijn eigen facebookpagina of website plaats.
Het wordt anders als je beroepsmatig fotografeert of dat een vereniging of bedrijf dit doet. Dan zal officieel gezien iedereen op de foto om toestemming gevraagd moeten worden.

Ik knip voor diverse verenigingen foto's en plaatsen deze ook op hun website of facebook zonder eerst naar iedereen op te gaan zoeken. Je snapt dat dit niet te doen is.
Heeeeeel soms komt er een mail van iemand met de vraag of een bepaalde foto weg mag. En dan meestal niet vanwege de AVG maar omdat iemand vind dat hij/zij er niet erg voordelig op staat.
Dus laat Connie lekker knippen en als je ze ziet staan vraag je effe of ze hem delete. Iedereen blij.
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Tsjibiti schreef: vr 19 oktober 2018, 12:41 @Connie: Ik ben wellicht een uitzondering maar stel het absoluut niet op prijs dat ik tijdens de deelname aan een tocht zomaar "gekiekt" wordt en dat dit zomaar ergens openbaar geplaatst wordt. N.a.v. de veranderde privacywet vraag ik me wel eens af of het iedereen op een foto zetten en dat op het web publiceren nog zo maar mag. Ik denk dat jij je daar wel in verdiept hebt omdat je het kieken van deelnemers bij evenementen min of meer beroepsmatig doet. Dus weet je hoe dat precies zit?
Hoi Tsjibiti, zolang er duidelijk op diverse plaatsen aangegeven staat dat er foto's gemaakt worden is het geen probleem. De foto's zijn niet aan een naam te koppelen. Je kunt altijd achteraf even vragen om je foto te verwijderen, ook geen probleem. Het zou een saaie wereld worden als we nergens meer beelden van sporters konden maken. Groetjes, Connie
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

De voorinschrijving is verlengd naar morgen 12 uur, ik heb het dus ook in de openingspost aangepast.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

@ Tsjibiti
shit man, alle respect voor u mening maar heb het toch 2x moeten lezen om het te geloven :lol:
hoe kan je nu aan een foto je naam koppelen????
2021 specialized epic expert carbon 29
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Guxer schreef: vr 19 oktober 2018, 21:01 @ Tsjibiti
shit man, alle respect voor u mening maar heb het toch 2x moeten lezen om het te geloven :lol:
hoe kan je nu aan een foto je naam koppelen????
Wie wil er nu gezien worden op een stadsfiets tijdens een veldtoertocht. Te makkelijk herkenbaar dus. Iedereen weet meteen wie je bent
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Thierry le Brun schreef: vr 19 oktober 2018, 21:08
Guxer schreef: vr 19 oktober 2018, 21:01 @ Tsjibiti
shit man, alle respect voor u mening maar heb het toch 2x moeten lezen om het te geloven :lol:
hoe kan je nu aan een foto je naam koppelen????
Wie wil er nu gezien worden op een stadsfiets tijdens een veldtoertocht. Te makkelijk herkenbaar dus. Iedereen weet meteen wie je bent
Om het in de "taal" van deze sport te zeggen: "Gij zijt mee" :-D
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Je rijdt tegen de richting in.....dan sta je met de rug op foto, dus niemand herkend je... :lol: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

En? Wat vonden jullie ervan?
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Leuke tocht.

Op een stuk was het "Afstappen,lichten uit!!" toen dacht ik echt ff wtf?
Maar de licht show die we kregen was wel heel vet.

Lekkere hamburger :tong
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Alle foto's staan intussen online en zijn te zien op www.conniesinteurfotografie.nl

Er waren gisteren een kleine vierhonderd deelnemers op de tocht afgekomen. Een deel met geen idee wat te verwachten, maar toch ook wel een hoop bekende gezichten van voorgaande jaren! De organisatie had weer geen moeite gespaard om er iets bijzonders van de maken. Ik heb natuurlijk maar een paar kleine stukjes kunnen zien, maar de bouwsels waar ik foto's ben wezen maken, met rookmachines en discolampen erbij getuigden toch wel van een hoop creativiteit! Bij de waterzuivering was een van de pompgebouwen door een 'Glow'achtige installatie verlicht en hier werden de deelnemers dus inderdaad verzocht af te stappen en alle lichten te doven tijdens de passage erdoorheen. Midden op het water van de IJzeren Man kregen de deelnemers al een opkikkertje van twee oosters uitziende dames. En helemaal op het einde was nog een obstakelparcours ingericht met live muziek van een blaasorkest. Prima sfeer!
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Ik en mijn fietsmaatje hebben de tocht ook gereden. Wij dachten alleen dat we de enige waren. Op de parkeerplaats was het namelijk niet heel druk, in de kantine bij ophalen startbewijs ook niet en op de route zijn wij tot aan de waterzuivering maar 1 andere deelnemer tegen gekomen. Wellicht komt dat doordat wij pas rond 20.15 op pad zijn gegaan (je kon tot 20.30 starten). Daardoor echt het gevoel gehad een 'nightride' gefietst te hebben. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Dongen of Esbeek, waar je af en toe in een verlichte trein door het bos heen rijdt. Overigens goed om te lezen dat er zo'n 400 man op de tocht is afgekomen. Das weer wat meer dan vorig jaar en dus nog steeds een stijgende lijn te pakken. Voor ons was het overigens de 1e keer. Wellicht had het aantal nog hoger kunnen zijn, als er die avond niet nog 2 andere nightrides in de 'buurt' waren: Dongen en Overloon. Wellicht verstandig om toch nog even een keer als organisatie na te denken over de datum.

De stukken rondom de IJzeren Man waren erg leuk en technisch, zeker het korte draai en keerwerk in het mulle zand. Als ik dat gisteren Matthieu v.d. Poel zie doen, moet ik toch nog wat meer gaan oefenen... Ook het parcours over de waterzuivering incl. 'Glow-installatie' was erg leuk. En natuurlijk ook het laatste parcoursje bij de finish. Daar nog wel wat deelnemers (hard) zien vallen. Hoop dat het daar allemaal goed mee gaat.

Moet eerlijk zeggen dat er ook wel wat saaiere verbindingsstukken tussen zaten. Zou tof zijn als deze op één of andere manier wat 'opgeleukt' kunnen worden, door bijvoorbeeld daar wat 'funelementen' in te bouwen. Bijvoorbeeld door ergens door een stal heen te rijden, of door een winkel / bedrijfspand. Natuurlijk heb je daar toestemming voor nodig, maar wellicht willen wat bedrijven meewerken als je aangeeft dat het voor een goed doel is.

De Kwaremont na afloop smaakte naar meer, maar er moest nog een stukje met de auto gereden worden. Ben dus niet te lang op de afterparty blijven hangen. Helaas geen prijs bij de loterij. Hamburg was ook lekker na de tocht. Onderweg naar huis wel mijn startbordje verloren... Gisterenmorgen zaten er alleen nog maar 2 tiewraps op mijn stuur; het bordje was foetsie... :o

@Tsjibiti: voor elke toertocht dien je jezelf in te schrijven. Als elke organisatie slim is, zetten ze bij de voorwaarden een regeltje neer dat voor promotiedoeleinden foto's en filmopnamen gemaakt kunnen worden (als dat uberhaupt al niet standaard in de voorwaarden van de NTFU staat). Dan hebben kwallen zoals jij verder geen poot meer op te staan. Als iedereen zo bekrompen zou reageren als jij, dan zouden er aan geen een toertocht meer deelnemers zijn en daarmee dus ook geen opbrengsten meer voor de clubkas / het goede doel. Daarnaast vraag ik me af of je uberhaupt wel geweest bent in Eindhoven. Ik heb in ieder geval geen ouwe zeur op een stadsfiets tegen de richting in zien fietsen...
Connie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: ma 8 maart 2010, 14:42
Contacteer:

Plaats reactie