4-3-2018 - 8 van Oost-brabant - Mill

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Deze miste ik hier nog. Toch wel een beetje de afsluiter van het atb-toertocht-seizoen in de regio (hoewel voor mij het hele jaar door mtb-seizoen is)
Op zondag 4 maart 2018 vindt de 16e editie plaats van de ‘8 van Oost-Brabant’
Een uniek fietsevenement waarbij ieder zijn of haar eigen sportieve uitdaging bepaalt.
De deelnemers aan de ATB tocht kunnen kiezen voor een mega - marathon afstand van 120 kilometer.
Er kan ook gekozen worden om 100, 80, 60, 40 of 20 kilometer te fietsen. Alle afstanden worden verreden op een uniek parcours, zonder dubbeling.

Het attractieve en heel afwisselende parcours slingert zich door de bossen en het landelijk gebied van Oost-Brabant (Gassel, Landerd, Mill, Wanroij en Sint Anthonis).

Starttijden:
120/100/80 km: 07:30 - 9:00 uur
60/40/20 km: 8:00 - 10:00 uur

Ook de wegrenners kunnen deelnemen aan de ‘8 van Oost Brabant’. Er wordt weer een mooie route van 80 km op de weg uitgezet met pijlen. Dit blijkt een prima afstand zo aan het begin van het wegseizoen. Op een van de pauzeplaatsen genieten ook de RACEFIETSERS van de uitgebreide pauzevoorzieningen. Gezellig om elkaar en de vele mountainbikers daar te ontmoeten.

Meer info: http://www.8vanoostbrabant.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

deefdeef schreef:Ook de wegrenners kunnen deelnemen aan de ‘8 van Oost Brabant’. Er wordt weer een mooie route van 80 km op de weg uitgezet met pijlen. Dit blijkt een prima afstand zo aan het begin van het wegseizoen. Op een van de pauzeplaatsen genieten ook de RACEFIETSERS van de uitgebreide pauzevoorzieningen. Gezellig om elkaar en de vele mountainbikers daar te ontmoeten.

Meer info: http://www.8vanoostbrabant.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een beetje 'meeval' kunnen ze ook nog een schaatsrit erbij doen op het Langven tussen Escharen en Langenboom :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Of over het peelkanaal? :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Heeft deze tocht ook een beetje hoogtemeters? Ik ben van plan zondag de 80 of 100 km te rijden....120 nog iets te gortig voor mijn huidige staat van getraindheid :-)
Pathologisch Mountainbiker
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Deze tocht heeft vast wel wat HM. zitten meestal op zo'n afstand wel een paar viadukten in of wat tunneltjes.
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Net nog ff na gekeken, vorig jaar op de 120km iets van 200hm's.
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

qeubee rider schreef:Net nog ff na gekeken, vorig jaar op de 120km iets van 200hm's.
200 hm? :D Dat is dan waarschijnlijk iedere stoeprand meegeteld en dan kom je daar nog niet aan.
Maar wat toen hoogtemeters in een toertocht er toe? Het gaat er om of de route nog kastelen of andere monumenten aandoet en hoe groot de kans is een hert te spotten.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ok! Hm doen er niet heel veel toe maar is mooi meegenomen trainingstechnisch gezien ;-)
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
qeubee rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 4 mei 2014, 20:10
Mijn mountainbike: Olympia bullet Turboprop

Montferbiker schreef:Ok! Hm doen er niet heel veel toe maar is mooi meegenomen trainingstechnisch gezien ;-)
Nee, voor de hm's moet je hier zeker niet zijn. Maar wat een keuze in afstanden, zie je niet vaak :lol: :-q
lead in the back and let others believe they are in front :tong
... °/__ /™
( + ) ¶=( + ) ...:::::::::::
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Ja veel keus! :-q Mooi duurritje wordt het dus! Temperaturen worden iets menselijker met kleine kans op wat spatjes....Gaat ‘m worden denk ik :-)
Pathologisch Mountainbiker
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Inderdaad weinig hoogteverschil.
Geen viaducten, tunnels of bruggen in deze regio. Enige pukkeltje zal de vuilnisbelt van Wanroij zijn, als die er in zit dit jaar. En een paar zandruggen.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Leuke toertocht als je van doordenderen houdt. En van goede verzorging. Hoogtemeters bij mijn weten net iets meer dan tien of twintig.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Jammer deze tocht niet al vandaag is. Het is nu een genot te toeren door het een mooie wit landschap . Ideaal de een of twee cm sneeuw op een droge bevroren ondergrond.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
boscrosser97
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 18 januari 2018, 21:32
Mijn mountainbike: Giant Talon29er

Misschien hier ook van de partij morgen eigenlijk begint het wegseizoen morgen maar aangezien er hier in venlo een paar cm sneeuw ligt het vannacht misschien weer 2 graadjes gaat vriezen en dan ook nog een kleine kans op ijzel lijkt het mij niet zo, n goed idee om morgenvroeg met de racer de weg op te gaan
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

ik lees net dat die afgelast is
Plaats reactie