28-05-2015 Fietsspektakel Mariahout (ZO-Brabant)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

BZET DE BOSDUVELS organiseert op zondag 28 mei het jaarlijks fietsspektakel in Mariahout voor fietsliefhebbers op de mountainbike of de racefiets. Voor de MTB'ers staat een mooi parcours te wachten met voldoende singletracks en een aantal strada's om de gemiddelde snelheid omhoog te krikken. Zoals ook bij voorgaande jaren het geval was, zal ook dit jaar de pauzeplek weer goed verzorgd zijn. Na afloop is er de mogelijkheid om je fiets te stallen in de bewaakte fietsenstalling om op het terras te genieten van een gratis consumptie. Eventueel kun je bij de afspuitplek je fiets reinigen. We hopen op mooi weer en een goede opkomst :D.

Nog niet voldoende overtuigd? Bekijk dan een impressie voor de tocht: https://www.youtube.com/watch?v=gYBJhzdMUSc" onclick="window.open(this.href);return false; of lees de reacties op de tocht van vorig jaar: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... t#p2006503" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer informatie (o.a. de GPX-bestanden van de route) vind je hier: http://debosduvels.nl/WP/fietsspektakel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Locatie startplek: https://www.google.nl/maps/place/Oranje ... d5.5722998" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Genoteerd... Altijd een leuke tocht. :-q :wink:
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Dat wordt kiezen:
1) Mierlo
2) Ysselsteyn
3) Mariahout
hmm...
Volgend jaar op andere dagen plannen, dan rij ik ze alledrie.
gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mierlo?
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
fbeerens
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 april 2017, 18:42

ja dat wordt inderdaad kiezen echter tot 28-5 zijn er nauwelijks toertochten in de buurt,
het zou handig zijn als ze volgend jaar verdeeld waren over de weken dan fiets ik ze ook alle drie.
belobiker
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 12 december 2014, 11:24

Andere jaren ook gereden goed georganiseerd ,en goed te doen op fiets van uit Gemert.
AANRADER !
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

Er is prachtig weer voorspeld en de voorbereiding lopen fantastisch. De afgelopen weken zijn we druk geweest om de slechte stukken op te knappen en we hebben ook nog een paar extra stukjes singletrack weten te vinden. Kortom, alle ingrediënten zijn aanwezig voor een heerlijke fietsdag en we hopen jullie dan ook in grote getallen te zien :wink:.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Denk dat ik deze mooi gaat pakken! Lekker morgenvroeg in de ochtend vanaf huis (Balkum :winkie: )
vertrekken, een rondje maken en weer terug naar huis....lekker in de zon zitten :winkie:
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Als ik geen last meer heb van mijn rug dan kom ik met de fiets vanuit Eindhoven voor de 70k.
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
wpee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 548
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 16:28
Mijn mountainbike: Cube - Stereo 120 SL 29" + Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 + Scott Tampico

Was mooie route, wellicht rij ik hem alleen nog eens.
Jammer van de stortbui en onweer, maar gelukkig mochten we van een lokale bewoonster onder de veranda/afdak schuilen (sorry voor de modder sporen op de tegels).
Daarna doorgereden maar de eerste keer de pauzeplaats gemist: wellicht pijl niet gezien door de regen. Toen doorgereden en bij 61km kwamen we pas de tweede keer bij de pauze plaats. Toen smaakte het wel heel lekker!
Onderweg naar de startplek nog even een puist in het landschap bedwongen, merkwaardig, oude stortplek?
De koffie smaakte bij de finish wel lekker, nadat ik de MTB en mezelf even afgespoten had ;)

Volgend jaar weer, en dan niet gelijk met andere tochten. Dan rij ik die ook.
Waar staan de foto's eigenlijk, of komen die op de site van de bosduvels?

Puntje van verbetering: de borden van de verschillende routes duidelijk VOOR de afslagen zetten en niet ERBIJ.

gr Wim
Gr. Wim
Nomu S10 PRO - OSMAND+ navigation
Cube - Stereo 120 SL 29"
Canyon - Grand Canyon AL 29 5.9 - 29"
XNZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 september 2014, 10:57

Gisteren ook gereden maar positief verrast door het parcours. Helaas de 55k moeten doen aangezien één van de fietsmaatjes er doorheen zat.

Door het zonnetje was ik de stortbui snel vergeten.
Gebruikersavatar
Brian Kersten
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: zo 27 april 2014, 15:32
Mijn mountainbike: Cannondale F-SI 2

wpee schreef:Was mooie route, wellicht rij ik hem alleen nog eens.
Jammer van de stortbui en onweer, maar gelukkig mochten we van een lokale bewoonster onder de veranda/afdak schuilen (sorry voor de modder sporen op de tegels).
Daarna doorgereden maar de eerste keer de pauzeplaats gemist: wellicht pijl niet gezien door de regen. Toen doorgereden en bij 61km kwamen we pas de tweede keer bij de pauze plaats. Toen smaakte het wel heel lekker!
Onderweg naar de startplek nog even een puist in het landschap bedwongen, merkwaardig, oude stortplek?
De koffie smaakte bij de finish wel lekker, nadat ik de MTB en mezelf even afgespoten had ;)

Volgend jaar weer, en dan niet gelijk met andere tochten. Dan rij ik die ook.
Waar staan de foto's eigenlijk, of komen die op de site van de bosduvels?

Puntje van verbetering: de borden van de verschillende routes duidelijk VOOR de afslagen zetten en niet ERBIJ.

gr Wim
Bedankt voor het compliment, het weer was echt balen. We zaten er echt middenin :-{ . Twee kilometer noordelijk is geen spat gevallen :cry:
Dat puistje in het landschap is inderdaad een oude vuilnisbelt.
De foto's komen inderdaad op de website van de bosduvels (http://www.debosduvels.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). Zodra ze erop staan plaats ik een berichtje.
Bedankt voor je feedback over de splitsingsborden, nemen we mee voor volgend jaar.
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Er staan foto's op de site van de bosduvels zelf, maar ook op http://daphnevanleuken.com/bosduvels/" onclick="window.open(this.href);return false; . Ik ben op de foto gezet maar helaas heb ik die nog niet gevonden :(

Het was inderdaad een leuke tocht en het beetje modder mag de pret niet drukken. Wel vond ik het vervelend dat de GPS file regelmatig een andere route aangaf dan de bordjes :roll: Desalniettemin op naar volgend jaar :-q
Plaats reactie