23-04-2017 : Pont-Ligneuville (B) - Rando de la Truite

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Afbeelding

Aan de Ardennen-liefhebbers : dit is één van de niet te missen TT's van het voorjaar.

Hoewel de organisatie geen mtb-club is, zitten hier bij de leden gepassionneerde bikers die elk jaar in dezelfde regio weer wat nieuws uit hun mouw schudden, en dat verdient applaus.
In de buurt van Pont, Ligneuville, Thirimont, het Wolfsbusch en Francheville wemelt het van de bospaden.

Dit zijn de juiste afstanden en hoogtemeters :
13 km - 1 ravito
25 km - 600 hms - 1 ravito
36 km - 850 hms - 2 ravito's
47 km - 1050 hms - 2 ravito's
61 km - 1350 hms - 3 ravito's
de hoogteprofielen vind je hier : http://randonneedelatruite.be/parcours-2/" onclick="window.open(this.href);return false;

Praktisch :
adres : Borgueuse Hé - B-4960 Pont-Ligneuville (voetbalterrein)
inschrijven tussen 8:00 en 11:30 aan €5 (onder 12 j gratis)
faciliteiten : douche - kleedkamer - bikewash - fietsenstalling
site : http://www.randonneedelatruite.be" onclick="window.open(this.href);return false; (nog niet geupdated)

Een mooi filmpje van vorig jaar van Fabrice "faf" : http://randonneedelatruite.be/videos/" onclick="window.open(this.href);return false;
En een kort fotoverslag op mijn FB-pagina : https://www.facebook.com/lowie.marien/m ... 417&type=3" onclick="window.open(this.href);return false;

extra voor wie een beetje kan timen :
de start ligt aan de voet van een nieuwe helling in Luik-Bastenaken-Luik, côte de Pont, 1 km à 10,1%
de wedstrijd komt daar voorbij tussen 14:25 u en 14:50 u
Laatst gewijzigd door lowie op za 15 april 2017, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Top vtt!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

lowie schreef: Aan de Ardennen-liefhebbers :
extra voor wie een beetje kan timen :
de start ligt aan de voet van een nieuwe helling in Luik-Bastenaken-Luik, côte de Pont, 1 km à 10,1%
de wedstrijd komt daar voorbij tussen 14:25 u en 14:50 u
Dit is de enige info die er echt toe doet :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Tsjibiti schreef:
lowie schreef: Aan de Ardennen-liefhebbers :
extra voor wie een beetje kan timen :
de start ligt aan de voet van een nieuwe helling in Luik-Bastenaken-Luik, côte de Pont, 1 km à 10,1%
de wedstrijd komt daar voorbij tussen 14:25 u en 14:50 u
Dit is de enige info die er echt toe doet :-q
We weten onderhand wel dat je niets met de mtb sport hebt
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

het begin-bericht is aangepast met de juiste afstanden, hoogtemeters en een link naar de profielen
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Als ik de filmpjes zo bekijk lijkt het me wel wat om naar de Ardennen af te zakken.
exocet103
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 533
Lid geworden op: vr 24 november 2006, 00:13
Mijn mountainbike: Merida Ninenty Six 2016
Contacteer:

Dit is echt een hele mooie.
Al 3 jaar op rij genoten van hele mooi trails, natuur en saucisse.
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Wel, zondag ben ik er vroeg uit.
Ik kan dus net zo goed deze gaan rijden :-q
dimitrid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 5 januari 2016, 12:37

Welk bandenprofiel is aangeraden bij deze tocht?
Rocket Ron vooraan, achteraan Racing Ralph? Of toch beter Rocket Ron voor en achter?
Ghost man
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: zo 7 februari 2016, 22:30
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900

dimitrid schreef:Welk bandenprofiel is aangeraden bij deze tocht?
Rocket Ron vooraan, achteraan Racing Ralph? Of toch beter Rocket Ron voor en achter?
Maakt niet uit als het maar rond is :-D
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik heb vandaag de 60 km gereden in RDLT. Was een mooie tocht. Redelijk wat singletracks met hier en daar wat technische stukken erin. Op sommige stukken wel erg veel boomwortels, wat echt totaal niet bolde, maar dat hoort er ook bij. Verder ook veel brede paden waar je andere makkelijk kan inhalen. Route was goed uitgepijld (denk dat er gemiddeld iedere 100 meter wel een pijl hing).

Na afloop nog even op Cote de Pont het profpeleton van Luik-Bastenaken-Luik aangemoedigd. Aanrader!
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Ook de 60 gedaan. Schitterende tocht, goed georganiseerd en perfect droog. Was weer genieten :-D
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

way2go schreef: Na afloop nog even op Cote de Pont het profpeleton van Luik-Bastenaken-Luik aangemoedigd. Aanrader!
Daar had je veel "waar voor je geld" want het verschil tussen koplopers en peloton was daar nog dik 10 min. Mekseb Debesay was daar net uit die kopgroep gelost.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Met plezier kom ik hier (bijna) elk jaar naartoe : hier zit alles in wat een mountainbiker wilt.
Ik doe nog zelden TT's en rijd meestal eigen, straffere, tochten. Maar dat is dan over trails waar je iedere biker geen plezier mee doet.
En deze tocht is de ideale mix van wat nog aanvaardbaar is voor de doorsnee biker die toch dat "ietsje meer" zoekt.
Ook belangrijk : elk jaar stippelen zij een nieuw parcours uit, mogen eenmalig paadjes gebruiken die nooit gebruikt worden ... of niet bestaan.
En wat een schitterend Ardennen-decors. Soms waan je je ergens midden in een Canadees woud, enkel stilte om je heen en de zon die prachtige taferelen schildert met de helgroene ontluikende bosbessenstruiken. Dat in combinatie met al die uitdagende, dikwijls technische, soms flowy singletracks, en dit is een 62 km lang bike-feest

Dikke pluim ook voor de gepassionneerde organisatoren. Een kleine ploeg, geflankeerd door gedreven vrijwilligers, met een gedreven hart voor het biken en hun fantastische regio.
Merci Laurent, Alain, Michel, leurs femmes et les autres !
A l'année prochaine, zonder enige twijfel.
Afbeelding
Plaats reactie