Toertochten 2016/17 West-Brabant/België "ek-strava-ganza"

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Maaarek schreef:Morgen naar Putte heren? YouTube filmpje van vorig jaar ziet er prima uit, mooie omgeving.
De toertocht in Putte is idd wel een aardige tocht, je pakt weer eens wat andere paden
rondom de kalmthoutseheide....de singletracks gaan over de glooiende stukken :-q

Check idd nog ff m'n filmpje ; https://youtu.be/jPkKd1Yb2dQ" onclick="window.open(this.href);return false;

Of het morgen net zo strak en moddervrij is als vorig jaar ?! Ik ben bang van niet....
Of is er nog een lokale held die meer info heeft over de "omstandigheden" ter plaatste ?
200km in de auto voor (wellcht) 45km in de drek is nog even een puntje :roll:
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Vandaag was het een bevroren ondergrond en een laagje sneeuw. Dat is prima. Als de dooi inzet, krijg je prut. Nog harde ondergrond en gesmolten sneeuw. Maar we zullen het morgen pas weten. Op de foto's die ik vandaag gezien heb zag het er prima uit. Mathieu van der Poel en Bas van Stayokay hebben vandaag een ronde gedaan in het bos (onafhankelijk van elkaar).
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik ben bang dat het prut wordt, de grondtemperatuur loopt alleen maar op.
http://www.buienradar.nl/nederland/temp ... 3uur-terug" onclick="window.open(this.href);return false;
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

En het was prut, vooral na de pauze enorm gebaggerd. Toch was het wel een fraaie tocht!

De volende keer zou ik wel overslaan met deze onstandigheden, enorme aanslag op je materiaal.
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Morgen allemaal naar Brasschaat ?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Afbeelding

Vertrek Cafe Trapke Op (Wouwse Plantage). Dit was voorheen de TT van Manege Stevenshof volgens mij? Een aanrader dus :-q
Gebruikersavatar
joansom
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 08:41
Mijn mountainbike: Canyon

Van de partij morgen in Huijbergen, daarna door naar Hoogerheide voor GP veldrijden.
Eens een keer een andere omgeving dan Apeldoorn e.o., dus we laten ons verrassen!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Ook van de partij in Huijbergen, zal fris worden morgen ! ;)
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Zal zeker fris zijn, de route komt zo'n beetje langs mijn achterdeur en wat ik zover op het kaartje zie belooft veel moois voor onderweg...
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Oeps..min 8 geeft buienradar nu aan in Woensdrecht.......
Waar is mijn wintermuts..
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Vanmorgen vertrokken vanuit huis om na 500m al halverwege op de route te zitten. Was inderdaad even koud (-9.3c) in het begin, maar na de eerste bospassage de kou achter me gelaten en heerlijk kunnen nergens last van drukte gehad. Wel even het spoor bijster omdat er pijlen omgedraaid waren, maar doordat ik het kaartje had gezien en de route over bekend gebied ging snel weer op het juiste spoor.
Volop keuze bij de bevoorrading, kreeg daar te horen dat ik de eerste was...

Mooie stukken gereden, ook veel stukken die men in andere tochten vaak links laat liggen en in het zonnetje was het volop genieten. Met de fatty weinig last gehad van de bevroren sporen, onderweg nog even wat lucht uit de banden laten lopen...

Volgende tussenstop was bij de inschrijving, netjes betaald en weer verder over de bergen rondom Huijbergen en daarna door de bossen en de weg weer terug op huis aan met een kleine 50km op de teller.

Organisatie en alle vrijwilligers bedankt voor het uitzetten van de route, hulp bij oversteken en het verzorgen van de bevoorrading, het zal voor jullie een heel stuk kouder zijn geweest dan voor ons als deelnemers.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Iemand bekend met de tocht in Hoogstraten zondag? Is dat wat of toch beter naar Hoogerheide? Sta er alleen voor, dus als Hoogstraten ook leuk is scheelt me dat flink wat kms snelweg en extra risico als ik een ongelukje heb.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Hoogerheide gaat niet door! Van hun Facebook pagina:

Roparunteam Door Dik & Dun Steenbergen

Beste MTB-ers,

Helaas hebben wij door onmacht moeten besluiten dat de 18e Mountainbike Tour Hoogerheide NIET door kan gaan. De nieuwe datum zal zondag 19 februari zijn. Deel graag dit bericht zodat hij iedereen zal bereiken.
Gebruikersavatar
StrammerMax
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: ma 1 december 2008, 23:41
Mijn mountainbike: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapierre Zesty 514
Contacteer:

Har77 schreef:Iemand bekend met de tocht in Hoogstraten zondag? Is dat wat of toch beter naar Hoogerheide? Sta er alleen voor, dus als Hoogstraten ook leuk is scheelt me dat flink wat kms snelweg en extra risico als ik een ongelukje heb.
De toertocht in Hoogstraten is de moeite waard. Geen hoogtemeters uiteraard, maar wel een aantal mooie stukken bos, waaronder een redelijk lang stuk door een privaat bos dat enkel voor de tocht toegankelijk is en grenst aan de bossen van Den Rooy. Die waren vroeger privaat, maar zijn aangekocht door Natuurpunt en deze tocht mag er een eindje doorheen. De toertocht komt ook in Nederland door Castelré (Baarle-Nassau) en doet de Kolonie van Wortel aan. Ik vermoed misschien ook een stukje door Merksplas (de bossen aan Eindepoel). Veel off-road in ieder geval. Als je komt en je maakt gebruik van de bike-wash, wuif dan eens naar de ramen er boven, want daar woon ik momenteel! Maar vermoedelijk ben ik dan zelf nog onderweg!
Nieuws uit Vlaanderen: surf ook eens naar http://www.mtb-you.be" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.mtb-you.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en buienradar B NL en StrammerMax’s Papegaaienblog
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

We gaan eens in hoogstraten kijken!
Plaats reactie