03-04-2016 Biking 4 Duchenne - Deurne/Helmond

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Start2Bike van de NTFU gaat niet door, te weinig inschrijvingen dus op nor Helmond de zondag zin an.
Goei weer en vur een goei doel, ben benieuwd wat jullie voor ons in petto hebben.
Zolang als dit wordt georganiseerd ben ik steeds verhinderd geweest door bovenstaande.
En nu heeft deze 2009 Hero toch eens tijd om deel te nemen.
Gebruikersavatar
Brabobiking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 199
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Is een Spanjaard.

We zijn bijna klaar, de hindernissen staan allemaal.
Morgenochtend de laatste puntjes op i.
En dan zijn we klaar voor jullie.
Tot morgen allemaal :-q
nixpix01
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 04:28

Vandaag tijdens het uitpijlen van de route, voor het eerst zelf het complete parcours met alle hindernissen kunnen rijden. Simpelweg super, echt uniek !
Loodzware stukken, supersnelle stukken, los zand, klimmetjes, drop-offs, trappen, trailers, strava-segmenten en nog veel meer !
Een rondje is 17 km, en er is een verbindingsroute aangegeven naar het BakelsBos voor de MTB route Helmond te volgen, een extra lus van 10 km.
Natuurlijk rijden we allemaal meer dan 1 ronde...

Tel daarbij op dat je als aandenken een stuurbordje krijgt, er goede verzorging is, er 5 fotografen langs de route staan, dat er na afloop ook nog wat gegeten kan worden, en dat alle opbrengsten naar het goede doel (Duchenne Parent Project) gaan... (en dat het verdomd mooi weer gaat worden !)

Dus, tot morgen !
Gebruikersavatar
Bluto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 10:45
Mijn mountainbike: Olympia Nitro2 650B

Vandaag HTC Challenge gereden, pijpje beetje leeg. Laat morgen dus schieten.
Vorig jaar wel gereden, zeer aan te bevelen, zeker met het weer voor morgen.
deROBofderonder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 13:35
Mijn mountainbike: Nicolai Helius ST

Morgenvroeg vanuit Zuid-Holland die kant op !! We hebben er al zin in !! Tot morgen
Gebruikersavatar
Natas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:11
Mijn mountainbike: Devinci Atlas Carbon - Specialized Sequoia

Bluto schreef:Vandaag HTC Challenge gereden, pijpje beetje leeg. Laat morgen dus schieten.
Vorig jaar wel gereden, zeer aan te bevelen, zeker met het weer voor morgen.
Pijp leeg van 2 ronden HTC ? Wahahhahhaa
European Box Hexlab / Promax Rider
Gebruikersavatar
Natas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:11
Mijn mountainbike: Devinci Atlas Carbon - Specialized Sequoia

nixpix01 schreef:Vandaag tijdens het uitpijlen van de route, voor het eerst zelf het complete parcours met alle hindernissen kunnen rijden. Simpelweg super, echt uniek !
Loodzware stukken, supersnelle stukken, los zand, klimmetjes, drop-offs, trappen, trailers, strava-segmenten en nog veel meer !
Een rondje is 17 km, en er is een verbindingsroute aangegeven naar het BakelsBos voor de MTB route Helmond te volgen, een extra lus van 10 km.
Natuurlijk rijden we allemaal meer dan 1 ronde...

Tel daarbij op dat je als aandenken een stuurbordje krijgt, er goede verzorging is, er 5 fotografen langs de route staan, dat er na afloop ook nog wat gegeten kan worden, en dat alle opbrengsten naar het goede doel (Duchenne Parent Project) gaan... (en dat het verdomd mooi weer gaat worden !)

Dus, tot morgen !
Ben benieuwd , vandaag 115 km aan HTC (met heen en terug) gedaan , morgen beetje rustig de zaken soepel houden 8)
European Box Hexlab / Promax Rider
Gebruikersavatar
Bluto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 10:45
Mijn mountainbike: Olympia Nitro2 650B

Natas schreef:
Bluto schreef:Vandaag HTC Challenge gereden, pijpje beetje leeg. Laat morgen dus schieten.
Vorig jaar wel gereden, zeer aan te bevelen, zeker met het weer voor morgen.
Pijp leeg van 2 ronden HTC ? Wahahhahhaa
70 kilometer met heen en terug is genoeg vur enne amateur :-D
Ben geen hardcore marathon rijder
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Het was een prima georganiseerd evenement.

Na de HTC challenge gisteren en reis er naar toe, vandaag naar Helmond gereden, 2 rondjes van het parcours afgelegd en weer naar huis.

De enige uitdaging die niet gelukt was zat in het eerste stuk losse zand omhoog. Dat haalde ik 2x niet.
Ik hoorde dat er 1 biker boven gekomen was. Als dat zonder motor of fatbike was.... Respect :)
(met fat bike ook wel top)
Gebruikersavatar
jitz
All rounder
All rounder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 2 september 2012, 20:23
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7 2016

Het was echt super... inderdaad dat losse zand daar kon je echt niet omhoog komen.. Verder een prachtig parcours met super weer en organisatie.. Ik heb weer genoten.. Met een leuk groepje mee kunnen rijden. Maakt het ook allemaal wat gezelliger.... Ik zeg volgend jaar weer :) Ik miste alleen wel het stukje over het strand :p
deROBofderonder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 13:35
Mijn mountainbike: Nicolai Helius ST

Prima georganiseerd, leuke uitdagingen en allemaal enthousiaste mensen.
Complimenten voor de organisatie, lag er allemaal keurig bij.

Tot volgend jaar
John83
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 30 augustus 2014, 15:41

Het was hartstikke mooi! Anders dan een "normale" toertocht, meer actie. 2 rondes gedaan, zonder chicken runs uiteraard ;) De klim door het losse zand was inderdaad bijna niet te doen, dat hele gedeelte had ook wel wat korter kunnen zijn voor mij. Maar het was wel weer eens wat anders dan anders.
Verder prima georganiseerd en voor herhaling vatbaar!
Gebruikersavatar
Natas
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1476
Lid geworden op: zo 20 juli 2008, 09:11
Mijn mountainbike: Devinci Atlas Carbon - Specialized Sequoia

Ja ook weer thuis , 2 ronden met extra lus gedaan , en de macho runs en de chicken runs gedaan dus alles gezien.
Top uitgepijld ( zo waren zeker groot genoeg :-q ) leuke dingen op de paardenclub en de carousell , enkel de zandkuil sloeg in mijn ogen compleet de plank mis :( , als hij hard en rijdbaar was geweest was het een geweldig idee , nu enkel een verveld ding wat zelfs met een berg moeite niet eens fatsoenlijk te rijden was.

Volgend jaar weer ? yesss !!
European Box Hexlab / Promax Rider
tati
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4155
Lid geworden op: do 21 juli 2005, 22:39

Gisteren besloten om toch maar te gaan. Aangezien ik de hele week aan huis gekluisterd was met griep maar besloten om de Fatbike mee te nemen. Dan heb ik wat minder de aandrang om hard te willen rijden en kon ik gewoon rustig mijn km's maken.


Waren weer een leuke ronde's. (al snapte ik het filthy trails stukje niet, zat de hele tijd te kijken waar de drop off's zouden zijn)
Elke keer als ik in het zandbos kom vraag ik mezelf af waarom ik er niet wat vaker ga trainen.
Vond de zandbult met de Fatbike toch nog steeds pittig. 2x daar omhoog gereden maar het was toch strijden om daar genoeg momentum te houden en niet stil te vallen.

Toen ik over het terrein van de paardenopleiding fietste vond ik het toch jammer dat het wedstrijdje niet meer georganiseerd wordt. (nu zal ik daar eeuwig de eerste verliezer blijven :tong)

Met de km's er naartoe toch een kleine 60km afgelegd. Was voor vandaag iig voldoende, nu maar hopen dat het weer zo blijft en ik weer een keer fatsoenlijk wat km's kan gaan maken.
MOUNTAINBIKING
Because footbal, baseball, bowling & golf only require ONE BALL
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Scottie2000 schreef:Het was een prima georganiseerd evenement.

Na de HTC challenge gisteren en reis er naar toe, vandaag naar Helmond gereden, 2 rondjes van het parcours afgelegd en weer naar huis.

De enige uitdaging die niet gelukt was zat in het eerste stuk losse zand omhoog. Dat haalde ik 2x niet.
Ik hoorde dat er 1 biker boven gekomen was. Als dat zonder motor of fatbike was.... Respect :)
(met fat bike ook wel top)
Dat was ik :-D In de 2e ronde lukte het mij ook niet.
Plaats reactie