12/13-03-2016 _ MTB Ameland

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Leon_van_der_Heijden
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: za 12 oktober 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 - 29" - 2014

MTB Ameland 2016


De 7de editie van MTB Ameland is op zaterdag 12 en zondag 13 maart 2016. Het mountainbike evenement in de uitdagende en ongerepte natuur van het Waddengebied biedt een programma voor alle leeftijden en niveaus.

De eerste nieuwsbrief met alle actuele informatie is op 13 november verstuurd. Kijk hier voor de informatie

De proloog en strandrace zijn op zaterdag en de toertocht over verschillende afstanden op zondag. Natuurlijk kunnen alle onderdelen gecombineerd worden. Voor de deelnemers die inschrijven voor de Proloog + Strandrace Ameland is er een speciaal combiklassement.

Kom voor een dag of weekeinde actie naar Ameland en beleef dit unieke Mountainbike avontuur tussen Oerd en Vuurtoren.

Nog leden die zich hiervoor hebben ingeschreven? Ben er zelf inmiddels voor de 3e keer bij. Voorgaande jaren de 60km route gereden, maar wel met twee lussen van de 90km route (ik sla het stuk op 't Oerd over). Dit jaar is de planning 70km (90km route excl 't Oerd en rondje rond vliegveld) .
Laatst gewijzigd door Leon_van_der_Heijden op za 30 januari 2016, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
https://www.strava.com/athletes/1769079" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

ik ben er ook weer bij zoals het nu lijkt, voor de 7de keer. blijft een mooi evenement.
de 60km staat bij mij op het programma, zijn de omstandighede goed dan een lus erbij van de 90, zijn de benen ook nog goed, wie weet.
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Vorig jaar voor het eerst geweest. Erg goed bevallen, dus voor dit jaar weer ingeschreven. Gaan weer voor de 60km. Dus tenzij het weer erg slecht is, dit jaar weer aanwezig!
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

2x geweest, dt jaar zeker weer de bedoeling.

@ leon, waarom sla je het stuk oerd over?
Lijkt mij interessant, ben er nog niet geweest
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

Mark-ering schreef:2x geweest, dt jaar zeker weer de bedoeling.

@ leon, waarom sla je het stuk oerd over?
Lijkt mij interessant, ben er nog niet geweest
Ik denk dat hij de extra lus van de 90 bedoeld, dat is trouwens wel een leuke lus, ik heb die er vorig jaar ook bij gepakt.
Leon_van_der_Heijden
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: za 12 oktober 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 - 29" - 2014

Mark-ering schreef:2x geweest, dt jaar zeker weer de bedoeling.

@ leon, waarom sla je het stuk oerd over?
Lijkt mij interessant, ben er nog niet geweest
De 90km route is net te veel voor mij. Maar wil wel graag de drie extra lussen rijden. Vooral de lussen Hollum en Buren zijn erg leuk. Op aanraden van vrijwilliger van de organisatie sla ik het Oerd over. Door vele zomervakanties op Ameland ken ik het eiland redelijk goed. En het Oerd (volgens mij bescheiden mening) vind ik inderdaad het minst interessante stuk.
https://www.strava.com/athletes/1769079" onclick="window.open(this.href);return false;
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ik doe ook mee voor het eerst, ga voor de 90 kilometer. Is dit vergelijkbaar met super sunday? Volgens mij is dit minder zwaar, omdat ze hier niet door weilanden en akkers gaan, klopt dat?
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

+1, 90 km
Gebruikersavatar
MTB-Ameland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 16:11

Zoals jullie al aangeven is het zelf samenstellen van de tocht een mooie optie. Dat is eigenlijk ook de opzet. Zo kun je de mooiste stukken rijden en een afstand die bij je past. Lus Buren en Hollum zijn inderdaad de mooiste, lus Ballum is ook erg mooi, je kunt overwegen om voor het vliegveld rechts te gaan en de route bij de splitsing weer op te pakken.
Vorig jaar was de route om het Oerd eruit gehaald omdat het te nat was. Daarom was het minder interessant om dat stuk te rijden, hopelijk zit het er dit jaar gewoon weer in.
MTB Ameland is zeker niet vergelijkbaar met de Super Sunday op Texel. (Deze rijd ik zelf ook, 3e x) Ameland heeft een praktisch droog parcours, waarin geen akkers/weilanden zijn opgenomen, er zit echter wel meer strand kilometers in. Afhankelijk van de wind (en temperatuur, 2013) is Ameland zwaar.
Rad Draaier
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 2 februari 2013, 20:35

Afgelopen weekend Super Sunday Texel gereden, maar wat een bagger.....!
Er zaten ook hele mooie stukken in, maar de akkers en weilanden waren erg zwaar.
Ik kijk nu al weer uit naar Ameland! Daar kom je die die akkerlanden niet tegen!
pjotter78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 24 februari 2016, 22:02
Mijn mountainbike: Corratec Revolution 29 LTD

Ik ben ook aanwezig voor de eerste keer(althans om te mountainbiken). Ben erg benieuwd hoe ik het vind daar(vooral de wind). Ga voor de 90km. Lekker weekendje naar Ameland.
Fietsen is leuk. Pijn is tijdelijk.
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

De limiet van 1500 deelnemers is bereikt zag ik bij het checken van mijn inschrijving, uitverkocht en wordt weer druk dus
One life, ride it!
Gebruikersavatar
MTB-Ameland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 16:11

Mark-ering schreef:De limiet van 1500 deelnemers is bereikt zag ik bij het checken van mijn inschrijving, uitverkocht en wordt weer druk dus
Startnummer 1500 is uitgegeven, dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er ook 1500 deelnemers zijn en dat het uitverkocht is!
Dit komt omdat we met verschillende startseries werken en niet alle startseries zitten vol. (Maar druk wordt het wel :-D )

Na-inschrijven voor de toertocht op zondag is mogelijk. Er kan ingeschreven worden bij het secretariaat in de sporthal in Nes
Voor info: http://www.mtbameland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Leon_van_der_Heijden
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: za 12 oktober 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 - 29" - 2014

MTB-Ameland schreef:
Mark-ering schreef:De limiet van 1500 deelnemers is bereikt zag ik bij het checken van mijn inschrijving, uitverkocht en wordt weer druk dus
Startnummer 1500 is uitgegeven, dat klopt, maar dat wil niet zeggen dat er ook 1500 deelnemers zijn en dat het uitverkocht is!
Dit komt omdat we met verschillende startseries werken en niet alle startseries zitten vol. (Maar druk wordt het wel :-D )

Na-inschrijven voor de toertocht op zondag is mogelijk. Er kan ingeschreven worden bij het secretariaat in de sporthal in Nes
Voor info: http://www.mtbameland.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ben benieuwd wanneer het startpakket wordt opgestuurd. Begint nu toch eraan te komen.
https://www.strava.com/athletes/1769079" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MTB-Ameland
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 16:11

De deelnemerspakketten zijn verstuurd. Waarschijnlijk ligt het vandaag op deurmat. :-D
Plaats reactie