10-1-2016. 'Adri van der Poel' TT in Putte

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Aldus op de site van : http://www.wtcdespartaan.eu/atb-tocht-2016" onclick="window.open(this.href);return false;

"Op 10 januari 2016 vindt opnieuw de Adri Van Der Poel/Jan Janssen atb-tocht plaats, die wordt ingericht door WTC De Spartaan. Deze gekende toertocht staat garant voor fietsplezier voor iedereen. Het parcours waarop verschillende afstanden voorzien zijn, biedt de mogelijkheid om er een echt mountainbikefeest van te maken en dat is ook wat de inrichters willen: iedereen zoveel mogelijk van het fietsen laten genieten.

Alles is in het werk gesteld door velen om voor €4 weer twee parcoursen aan te bieden: een toer van 48 en een van 28 km. Beide afstanden beloven pittig, boeiend en veel fietsplezier te bieden - zoals jullie gewend zijn bij De Spartaan. Wij zorgen voor extra parking die zal aangegeven zijn, er is bij aankomst gelegenheid om te douchen, om van een ETTIX-recoverydrnkje te genieten, om nog iets te drinken in de Biezen waar je gezellig kan nakaarten. De Spartaan heeft er werkelijk alles aan gedaan om het jullie naar de zin te maken."


Nu maar hopen dat het de komende dagen nog een beetje droog blijft..... :o
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Altijd een van de mooiste toertochten van Brabant en inderdaad moet het nu wel weer wat droger worden voor een goede ondergrond. Nu even wachten op mijn nieuwe crank van Tune want die moet eerst geleverd worden anders kunnen we niet biken.
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
Gebruikersavatar
Magoo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 16 oktober 2008, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Afgelopen zondag was het in Huijbergen prima te rijden dus dit weekend kan volgens mij ook wel hoor. Zelfde regio zelfde ondergrond.
Gebruikersavatar
MCV
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 300
Lid geworden op: di 9 februari 2010, 22:25
Contacteer:

Nog een lokale MTB-er die vandaag een 'oefen' rondje heeft gemaakt rondom Putte ?
Er is naar mijn idee niet heel veel neerslag gevallen de laatste dagen... :o

Hoe ligt het erbij ?
Lee Towers
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: zo 28 oktober 2007, 18:53

Weet iemand of het zoals in Huijbergen lekker gaat bollen?
De laatste twee dagen heeft het niet veel meer geregend, dus hopelijk zijn er geen grote plassen / blubber stroken?

Hoe ligt het erbij ?
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Het zal ervan afhangen wat het vannacht en morgenvroeg doet....
Gebruikersavatar
Black Scotty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: za 7 april 2007, 22:33
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si 4 Carbon 2017
Contacteer:

Twijfel ook een beetje of ik zal gaan. :-D
http://petpowerdh.wix.com/petpower4mischa#" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Niet in de bossen tussen Huijbergen en Pötte geweest maar wat ik van de bospaden gezien heb zal je verre van schoon uit het bos komen. Maar gelukkig hebben we voor dit soort situaties een mud-bike, en die al staat te trappelen in de schuur om morgen door een nat, modderig bos te mogen karren! ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

VanBiLL.com schreef:Niet in de bossen tussen Huijbergen en Pötte geweest maar wat ik van de bospaden gezien heb zal je verre van schoon uit het bos komen. Maar gelukkig hebben we voor dit soort situaties een mud-bike, en die al staat te trappelen in de schuur om morgen door een nat, modderig bos te mogen karren! ;-)
Fietsje is niet schoon gebleven maar eerlijk gezegt viel het nog redelijk mee. Laatste helft (Stoppelberg) was wat natter maar al met al, had ik het nog erger verwacht. Na de TT via vliegbasis W'drecht en de Kloof (groene route) naar huis (BoZ) gereden en daar was het wel een stuk modderig. Kalmthoutse heide kan dus best veel water hebben! :-q

Verder mooi uitgezette tocht maar verder geen verassingen. Van drukte geen last gehad, bij Hoogerheide de route opgepikt en daar reden we zowat als eerste op de route en vanaf Pötte reden we weer in de achterhoede waar het ook niet echt druk meer was maar waar de menigte wel een mooi droog spoor had gereden (dank daarvoor :wink: ) Top tocht in elk geval. Met name het uitzicht op de paalberg, zeker in het zonnetje was erg mooi! :-q
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

VanBiLL.com schreef:
VanBiLL.com schreef:Met name het uitzicht op de paalberg, zeker in het zonnetje was erg mooi! :-q
Dit was zeker mooi :-q
Vanmorgen ook gereden. Niet erg technische tocht, wel veel 'knalsingeltracks'. Onderweg nog wel veel leuke trackjes gezien waar de tt niet overheen ging. Volgens mij is er dus nog iets veeeel mooiers van te maken in deze speeltuin 8) …Maar dat is mss voor een tt niet aan te raden, anders rijd je continu in file. En nu weinig last van gehad en dat is natuurlijk ook fijn. Genoten!
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Ik denk dat het vergunningtechnisch ook van de bos/grondbeheerders ook niet mag om over al die interessante klonkelende singletrackjes te rijden; en dat is misschien maar goed ook ;-)
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Vandaag met vanBill op pad geweest heerlijk tochtje gereden in de zon. Leuke tocht, niet heel spannend maar wel heel mooi. Hoeveelheid modder vond ik erg meevallen, meeste was wel langs te sturen.

M.b.t. singletrackjes en TT's: keileuk met zijn allen over singletrackjes (die zaten er trouwens wel degelijk in) maar regelmatig 1000-1500 man laat wel zijn sporen na. Ik denk bv. aan Nootjesberg, Tiestenberg en Pilberg (niet in deze tocht!!). Het begint er met al die tracks en slijtsporen langzamerhand als een gatenkaas uit te zien. Het lijkt alsof er telkens nieuwe tracks worden bijgemaakt die de volgende TT permanent maakt. Een jaar of 5 geleden zag je niemand op de Pilberg, ik ben er ook jaren voorbij gereden onderlangs het brede pad.

Wie maakt al die nieuwe tracks? Ik denk dat zeker TT organisatoren vanzelf al terughoudend moeten zijn bij het gebruik van met name verse singletracks. Ik weet niet of dat bij deze TT Pötte een overweging is geweest. Wel is het een goede zaak de slijtage aan onze natuur in de gaten te houden.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Mij valt het op dat hier meestal in de winter gereden wordt.
Is dat om in het voorjaar en zomer de vogeltjes ook een kans te geven?
Van mij mag dat, hoor!
Leon_van_der_Heijden
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: za 12 oktober 2013, 16:13
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 - 29" - 2014

TaurineR schreef:Mij valt het op dat hier meestal in de winter gereden wordt.
Is dat om in het voorjaar en zomer de vogeltjes ook een kans te geven?
Van mij mag dat, hoor!
Waar is dat anders dan?
https://www.strava.com/athletes/1769079" onclick="window.open(this.href);return false;
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Leon_van_der_Heijden schreef:
TaurineR schreef:Mij valt het op dat hier meestal in de winter gereden wordt.
Is dat om in het voorjaar en zomer de vogeltjes ook een kans te geven?
Van mij mag dat, hoor!
Waar is dat anders dan?
In Belgie rijden ze het hele jaar TT's.
Always ride with a smile!!!!!!
Plaats reactie