29-11-2015 - VTT Boekel

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
HarmVanD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 26 september 2015, 08:46
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Expert 2016

Bar weinig over te vinden op het net, zag ik zojuist; zelfs niet op hun vernieuwde website :o

Maar desalniettemin: leuke tocht met vanalles wat er in (bossen bij Erp, bossen Boekel / Handel / Gemert / Wolfsbosch; je zult niet vlug denken bij deze tocht dat je iets kent of ziet wat je al in een andere tocht uit de directe omgeving hebt gefietst).
Ik lees hier reacties van mensen die een tocht niet fietsen als ze hun fiets niet afspuitvrij rond kunnen krijgen. Die kunnen thuisblijven bij deze :winkie: En ik zeg dat ie gewoon prima te fietsen is !

Aangezien er niet echt iets te vinden is op het web geef ik bijgaand maar even de benodigde data:
Startpunt: Gemeenschapshuis "Nia Domo", St. Agathaplein 2 te Boekel
Afstanden: 20 en 40 km.
Inschrijfgeld zal wel iets van een euro of 4 zijn voor de niet-NTFU-ers.
Starttijden ook vrij algemeen (8.30-10.00u ? Om 9.00u kun je in ieder geval altijd vertrekken :-q )

Vorig jaar bijna 600 deelnemers !!
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Deze tocht in het verleden al een aantal keer gereden en uiteraard afspuitvrij ondanks het vaak modderige maar mooie verbindingsstuk na de Goorse bossen. Maar dat zal nu waarschijnlijk niet lukken. Dat hangt zoals bij alle tochten bijna altijd af van het weer op de dag zelf en de dagen er voor.
Dus zal ik er niet zijn en zou deze keer voor de tocht in Geffen hebben gekozen omdat die maar 5 km van mijn deur is en voor Boekel is dat ruim 20 km. Maar het zal wel of een rustdag of een 40-tal km schaatsen op het Triavium worden.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Uiteraard van de partij met de Boekelse Bikers
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

hallo
ik ben van plan om zondag de tocht van boekel te fietsen. maar kan er weinig info over vinden op de site.
weet iemand in welke richting de tocht gaat en of er mooie singletrack in zit of veel harde weg?
Gebruikersavatar
Marc / fisherbike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: do 5 april 2007, 14:32

ik heb hem ook eens gereden, hoewel het toen een paar graden gevroren had was deze tocht toch heel goed bevallen.
Weinig harde weg, wel de nodige slootkanten als ik me goed herinner.
Be reasonable, do it my way!
Roy1980
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 193
Lid geworden op: wo 3 juni 2009, 12:34
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Team 2018 en een Chinees met grote wielen

Ik lees op mountainbike.be dat er 2 afstanden zijn: 25 en 50. Hierboven staat dat de maximale afstand 40 km is. Dat scheelt nogal. Weet iemand wat de daadwerkelijke afstanden zijn? Voor slechts 40 km kom ik mijn bed niet uit ;)
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1396
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik dacht op facebook ergens een flyer te hebben gezien met de afstanden 20 en 45.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Eira

Op Strava vond ik o.a. deze route van vorig jaar. https://www.strava.com/activities/1995998577
Misschien dat vragenstellers over de route er iets aan hebben. Meestal wordt er aan zo'n route nauwelijks iets veranderd.
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Kan die datum nu niet even veranderd worden? :D

Ik ben er morgen overigens ook bij!
Jorden
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 245
Lid geworden op: zo 17 november 2013, 21:28

Mooie tocht gereden vanmorgen met perfect weer. Parcours lag er ook prima bij en nergens echt storend modderig geweest. Die slootkant van de AA was nog een beetje bevroren dus goed te doen (niet echt een hel dus). Er zaten ook echt mooie stukken tussen in het bos. Is voor mij weer eens wat anders dan de Maashorst, Herperduin of in de gebieden rond het Raamdal.
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Roy1980 schreef: do 28 november 2019, 10:10 Ik lees op mountainbike.be dat er 2 afstanden zijn: 25 en 50. Hierboven staat dat de maximale afstand 40 km is. Dat scheelt nogal. Weet iemand wat de daadwerkelijke afstanden zijn? Voor slechts 40 km kom ik mijn bed niet uit ;)
Je reageerd op een post van 4 jaar geleden😂😂 de 40 km zijn inmiddels 48km geworden
Eira

Niet gereden vanwege gezondheids probleempje. Middels Strava de route van vorig jaar en die van gister vergeleken.
In het tweede deel door hetzelfde gebied als vorig jaar maar veel stukken anders. Lengte ca. 47 km
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

TonnyR schreef: zo 1 december 2019, 23:04
Roy1980 schreef: do 28 november 2019, 10:10 Ik lees op mountainbike.be dat er 2 afstanden zijn: 25 en 50. Hierboven staat dat de maximale afstand 40 km is. Dat scheelt nogal. Weet iemand wat de daadwerkelijke afstanden zijn? Voor slechts 40 km kom ik mijn bed niet uit ;)
Je reageerd op een post van 4 jaar geleden😂😂 de 40 km zijn inmiddels 48km geworden
Dat is inflatie :winkie:
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
TonnyR
All rounder
All rounder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 22 februari 2014, 17:46

Mad Wally schreef: ma 2 december 2019, 15:21
TonnyR schreef: zo 1 december 2019, 23:04

Je reageerd op een post van 4 jaar geleden😂😂 de 40 km zijn inmiddels 48km geworden
Dat is inflatie :winkie:
😂😂
Plaats reactie