29-11-2015 ATB Toertocht Bergen op Zoom

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
TCDEMARKIES
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:35

Zondag 29 november is er weer de ATB toertocht van Bergen op Zoom! De startplaats is iets veranderd door faillissement van Fitness Palace, onze gastheer van de afgelopen jaren. Dit jaar vertrek bij het Strandhuys, 200 meter verderop aan de Boulevard. Dus nog steeds 600 gratis parkeerplaatsen en een prachtig uitzicht op de Binnenschelde met terras!

Hierdoor hebben we helaas geen kleedruimte en douches meer beschikbaar. Verder zal alles grotendeels hetzelfde blijven.

Wat de route betreft hebben we dit jaar een afspraak kunnen maken met bedrijf Sabic waardoor we nu alle(!) kilometers door het industrieterrein links laten liggen en ruim drie kilometer asfalt hebben kunnen inwisselen tegen een fraai stukje bos!

Ook dit jaar is er weer de mogelijkheid om de 90 kilometer te rijden met 3 bevoorradingen onderweg waarbij ook over het parcours van het laatste gehouden EK veldrijden in Huybergen wordt gereden! Beslist weer de moeite waard dus.

Hopelijk tot zondag 29 november as!
Gebruikersavatar
mats22
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 16:34
Mijn mountainbike: Niner air 9 RDO met lefty, Storck, Rose carbon pro

Mooie tocht in het verleden meerdere keren gereden, goede organisatie en voor de kilometervreters een heerlijke 90 km met mooi weer binnen de vier uur te biken. Dus laat nu deze keer een mooie uitdaging liggen er zullen dus wel een paar vochtige stukken zijn. Over het algemeen is de ondergrond snel droog dus degene die een uitgezette marathon afstand willen biken kom allen 8)
Mijn bike gaat harder dan ik kan.....
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Vorig weekend Woensdrecht gereden was een grote baggerbak lijkt me niet dat bergen op zoom er dan heel veel beter bij ligt al met al wel een leuke tocht lijkt me
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Gerard Butter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: do 4 oktober 2007, 22:12
Mijn mountainbike: Merida Misson Elite / Scott Spark Expert
Contacteer:

TCDEMARKIES schreef:Zondag 29 november is er weer de ATB toertocht van Bergen op Zoom! De startplaats is iets veranderd door faillissement van Fitness Palace, onze gastheer van de afgelopen jaren. Dit jaar vertrek bij het Strandhuys, 200 meter verderop aan de Boulevard. Dus nog steeds 600 gratis parkeerplaatsen en een prachtig uitzicht op de Binnenschelde met terras!

Hierdoor hebben we helaas geen kleedruimte en douches meer beschikbaar. Verder zal alles grotendeels hetzelfde blijven.

Hopelijk tot zondag 29 november as!
DAt hoop ik niet voor je want een gastheer die niet gast vrij is is funest voor een gelijk welke tocht.
En als we na afloop weer in een tentje moeten staan hou je weinig deelnemers over ...
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Gerard Butter schreef: DAt hoop ik niet voor je want een gastheer die niet gast vrij is is funest voor een gelijk welke tocht.
En als we na afloop weer in een tentje moeten staan hou je weinig deelnemers over ...
Staat in de openingspost dat ze van gastheer zijn veranderd: Dit jaar vertrek bij het Strandhuys, 200 meter verderop aan de Boulevard.
Gebruikersavatar
Magoo
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: do 16 oktober 2008, 12:24
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Gerard Butter schreef: En als we na afloop weer in een tentje moeten staan hou je weinig deelnemers over ...
Als ik met de auto ben sta ik me altijd in de buitenlucht om te kleden. Ben niet anders gewend dan dat er geen douche is, die neem ik thuis wel.
mtbracing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 240
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 16:46

is deze tocht de moeite waard om te rijden? (veel onverhard/singeltrack). De afstand is in ieder geval ideaal (90km). Ik moet nml meer dan een uur in de auto zitten om naar Bergen op Zoom te komen.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik vind het normaal gesproken een van de mooiste tochten van het jaar, maar ik ben bang dat het nu een natte boel zal zijn. het grootste deel is zandgrond, dus dat zal wel mee vallen, maar de bosgrond stukken :-{

tussendoor misschien een klein verbindingsstukje asfalt, maar verder continue onverhard met genoeg klimmetjes en kronkelpaadjes.

volgens de gpx bijna 900 hoogtemeters:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=efknhxgfhlvgdtdf" onclick="window.open(this.href);return false;

hier staan ook nog wat foto's:
https://www.facebook.com/ATB-toertocht- ... 5/?fref=ts" onclick="window.open(this.href);return false;
R1Phrankey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 627
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 20:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Vandaag de eerste helft van de marathonlus uitgepijld en dat lag er opvallend goed bij. Slechts een enkele plas. Hopen dat de weergoden ons morgen gunstig gezind zijn.
Mijn andere fietsje: ........ een S-Works Tarmac SL7, en een SL8 :-D
Adwin van eijk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 12 augustus 2007, 14:14
Mijn mountainbike: Komt te weinig buiten
Contacteer:

Deze tocht vanmorgen gereden (60km) Het viel me eigenlijk nog best mee qua modder, het eerste stuk vanaf de boulevard was lekker glibberen (ff onderuit gegleden bij het omhoog rijden dijk), maar daarna werd het een stuk beter, de zand ondergrond kan blijkbaar het water goed verwerken
Het nieuwe stuk (ipv het industrie gebied) maak het mooi compleet
O ja, het laatste klimmetje vlak voor de finish, deze was me net iets te veel, heb ik dus niet gehaald.
Verder alles kunnen rijden met de SS, en de fiets staat al weer te blinken in de garage

Weet niet of de start locatie dit jaar gastvrijer was als vorig jaar, ik ben direct naar de auto door gereden
Had geen zin om in de tent te gaan staan blauwbekken

Verder een pluim voor de organisatie, en alle vrijwilligers die in dit honden weer de oversteek plaatsen bemanden en de Bevoorrading
Het is te leuk om niet te doen
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

Zelf deze tocht die start op slechts 800m van huis niet gereden vanwege herstellende van enkele geknakte/gescheurde botten: ging vanmiddag rond 12u even naar de Jumbo op het kompas en zag diverse mannen/vrouwen langs rijden. Die zagen er allemaal hetzelfde uit, bruinig ;-) Vlgs mij wat het toch een redelijke bende in't bos...
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

Wij starte vrij laat en was een grote blubberzooi zeker het eerste stuk 42 ipv 60 gereden werd afgeraden door medebikers die terugkwamen vanuit de lus , al met al genieten hulde aan de vrijwilligers
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Deze stond met potlood in mijn agenda, in februari staat de monsterrit Super Sunday Texel op t programma en dit vond ik een mooie gelegenheid om te starten met de nodige trainingsarbeid richting deze tocht. Ik was erg benieuwd hoe het met de conditie zou zijn na wat minder actieve maanden :bier: Dus in alle vroegte de wekker gezet om tijdig te starten. Om 07:20 uur zat ik dan ook op de Fatbike richting de startlocatie. Daar aangekomen waren er enkele bikers al aanwezig, helaas kon er nog niet ingeschreven of gestart worden (begrijpelijk). Dus tijd voor een heerlijk kopje koffie die vers werd gezet :-q
Na de koffie ingeschreven voor de Marathonafstand en vertrokken voor 08.00 uur.
Het eerste stuk was lekker drassig en best geinig om eens gereden te hebben zo langs het water, de pijltjes waren niet echt duidelijk vond ik in het eerste deel. Soms links, dan weer rechts, soms 1 pijl en dan weer 3. Gelukkig wel goed op weg al was ik ff zoekende bij de splitsing na lus 1.
Het begin vond ik wel fraai, Halsteren en de Heide, veel bekende stukken maar leuk! De verzorgingspost was ook dik in orde, voldoende keuze iig. Zoomland vond ik persoonlijk wat tegenvallen, de leuke stukken werden allemaal gemeden leek het wel? Na Zoomland veel rechte stukken en veel modder bij de Wouwse Plantage. Bij de tweede verzorgingspost nog ff staan praten met enkele bikers en de mensen van de organisatie. Inmiddels 50km erop zitten, nog 40 te gaan en het ging boven verwachting goed, nog geen behoefte aan een gelletje oid :lol: . Het bleek net ff anders te lopen, blijkbaar heb ik de splitsing gemist van de 60/90 km. Ik schat in dat dit bij de Zuidgeest was? Daar werd ik namelijk door een peloton boswielrenners ingehaald, een bijzonder tafereel want die vlogen me voorbij alsof ze zich konden kwalificeren voor het WK ploegenachtervolging oid(!), daarna volle bak in de rem met 10 man, half terug fietsen een beetje mopperen tegen elkaar en uiteindelijk dus rechtdoor. Heel apart :wink: Na dit met enige verbazing aanschouwt te hebben zat ik op de 60km bleek achteraf..... Bij het naderen van Hildernisse kwam het besef dat ik een afslag had gemist :evil: De rit maar uitgereden en uitenthuis 70km op de fatbiketellert, wel voor 12.00 uur onder een warme douche met een afgespoten Mukluk in de garage. Ik kijk terug op een leuke ochtend, baal van de gemiste afslag maar heb aan de rit een goed gevoel overgehouden, volgend jaar bereid ik mijn rit beter voor :wink: Op naar de volgende trainingsrit voor Super Sunday!
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
groene005
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 oktober 2011, 11:48

Gisteren ook de rit gereden.Wilde de 50 km doen maar heb een bord gemist dus het werden er 60. Geen probleem want het was goed te doen. Prima rit met voor mij een slechte afloop. Na omkleden de fiets op het fietsenrek gezet en gezekerd met een redelijk dik kabelslot. Daarna naar de tent(niet echt lux) voor een bak erwtensoep en binnen in de strandhut nog een versnapering. BIJ TERUGKOMST BIJ DE AUTO WAS MIJN FIETS WEG. Kabelslot doorgeknipt en wielriempjes doorgesneden. Het gaat om een Specialized Epic FSR, maat XL, kleur oranje zwart. Een van de eerste met autosag uit 2013. Mijn auto stond ongeveer 50 meter voorbij de strandhut in de middelste parkeerstrook.
Als iemand iets gezien heeft dan gaarne melden.
BikkelZuid
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 29 mei 2015, 15:49

Ik heb gisteren ook meegedaan. 90 km was de bedoeling. Na 43 km brak mijn zadel af. Ik heb 4 keer geprobeerd om het hulp-nummer te bellen (met wachtperiodes daartussen), maar kreeg iedere keer de voicemail. Nu is mijn probleem wel opgelost: ik ben staande op mijn mtb naar mijn auto gereden, maar als iemand echt met problemen zou hebben, dan is het toch wel net zo netjes om de hulp-lijn op te nemen of even terug te bellen (ik had ook 1 voicemail ingesproken).
Plaats reactie