17-10-2015 Ede - Veluwe Challenge

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Nielsefiets
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 810
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 18:37
Mijn mountainbike: Just a Surly Krampus black Ops

Van de website van WV-Ede:

Op zaterdag 17 oktober 2015 organiseren wij onze eerste mountainbiketocht van het MTB-seizoen,
de Veluwe Challenge.
In nauw overleg met de terreinbeheerders en (particuliere) eigenaren is wederom een mooie route uitgezet over drie afstanden: 30, 50 en 75 km.
De routes zijn ook dit jaar weer op een aantal onderdelen aangepast, maar uiteraard is de prachtige omgeving gebleven net als de hoogteverschillen, mooie single-tracks door bos, zand en lekker rollende paden!

De 30 km route zal worden verreden in het Hoekelumse bos, het Bennekomse bos en start los van
de 50 en 75 km.
De 50 en 75 km gaan eerst richting Kernhem waar na veel mooie bospaden en singletracks in de Goudsberg een uitdagende route is uitgezet met pittige klimmen en leuke afdalingen.
Na de bossen bij Ede en de Ginkelse hei buigt de 50km route af richting Sijsselt en de 75km pakt
nog de lus van het Bennekomse bos mee om daarna ook de Sijsselt als sluitstuk te gebruiken.

Voor de 30 en 50km route wordt 1 verzorgingspost ingericht, voor de 75 km route 2 verzorgingsposten waar eten en drinken (warm en koud) aanwezig zal zijn.
Bij terugkomst in het clubhuis staan onze vrijwilligers achter de bar en in de keuken om je verder te voorzien van eten en drinken.

De deelnemers kunnen tussen 9.00 en 10.00 uur vertrekken vanaf het clubhuis van WV Ede, Horsterweg 5 in Ede. De routebeschrijving naar het clubhuis is hier te vinden.
Tevens is de route vanaf de invalswegen naar het clubhuis uitgepijld. Kleed- en douchegelegenheid is aanwezig, evenals de mogelijkheid om de MTB af te spuiten.

Het inschrijfgeld bedraagt € 5,00 voor alle afstanden, leden van de NTFU krijgen € 1,00 korting.
NTFU-leden kunnen gebruik maken van Scan&Go zodat zij geen inschrijfformulier meer in hoeven te vullen.
Resist much, obey little.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Deze staat in de agenda, wil voor de 75 km gaan maar ligt even aan de rest van de planning voor die dag!
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

1 week na die andere toertocht afgelopen zaterdag, maar de 75km staat al (met potlood...)in de agenda geschreven.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

De 75 km voor mij. Ben nog nooit wezen fietsen in dat gebied volgens mij. Ben benieuwd.
#Skraleanjers
Focus29
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 15 september 2014, 22:05

Ik ben er ook bij! 75 km is de bedoeling, ik ben benieuwd naar deze tocht.
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Weersvoorspelling:

11 graden
20% kans op neerslag
Bewolkt

Hopen dat het dus droog blijft.
#Skraleanjers
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Zeker de moeite waard. Hier het filmpje van vorig jaar: http://ridemymtb.com/veluwe-challenge-2014-75-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
d2d
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 10:17
Mijn mountainbike: apex torq

Is er iemand die inzicht kan geven in hoe het parcours erbij ligt qua plassen/modder?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10865
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

erg nat hier in d regio
Mtb Renkum
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

ATB waardig
One Life, live it
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Mooie tocht gehad vanmorgen. Beetje (erg) nat en blubzooi.. Maar dat was te verwachten.
Wilde 75 km rijden, maar omdat het begin nogal zwaar aanvoelde toch maar gekozen voor 50 km
Tenminste dat was de bedoeling, maar toen ik blijkbaar ergens een bordje van de splitsing gemist had stond ik met bijna 50km op de teller bij de tweede pauze plaats.
Maar ach, de benen waren nog goed, dus...
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Was inderdaad jammer dat het gisteren nog zoveel geregend heeft, na 1 droge dag zijn de paden op de meeste plaatsen weer prima berijdbaar.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie