27-09-2015 Bikeboutique singletrack event 2015 te Beek

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Je moet m gewoon kunnen afvinken op je todo checklist.
(Niet alle obstakels de eerste keer overwinnen valt nog te vergeven, wat mij betreft)

:)
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Scottie2000 schreef:Je moet m gewoon kunnen afvinken op je todo checklist.
(Niet alle obstakels de eerste keer overwinnen valt nog te vergeven, wat mij betreft)

:)
Dat stelt gerust. Ik begon serieus een beetje nerveus te worden. Op zich heb ik genoeg skills maar ik ben wel van het type dat de volgende dag graag weer zonder botbreuken aan het werk wil kunnen :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bowiex schreef:
Lars TB schreef:In Utrecht steil wat trappetjes en dijkjes af, dat is een prima oefening!
Enkele drops tijdens de TT zijn erg slecht te vergelijken met wat je op de NLse vaste routes tegenkomt.

Drops van 60/70 cm in een afdaling, vanuit stilstand ivm de switch backs waar je maar net doorheen past ben ik elders nog niet tegengekomen. :lol:
Hij vroeg ook waar hij kon oefenen buiten Limburg... .


Maar ik ben vorig jaar maar 1 drop tegen gekomen van meer dan 30 cm. En volgens mij lag die niet eens echt in de route, maar kon je hem even meepakken... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Plonske (Hoogteverschil volgens mij toch wel 1 meter), maar dat is geen drop vanuit stilstand. Maar wel erg veel OTB foto's gezien aldaar :)
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Snelheden zijn over het algemeen zo laag bij de Trailtocht dat je het wel heeeeel gek moet maken om met botbreuken thuis te komen.

En de trails zijn over het algemeen redelijk vers en zacht dus de meeste crashes zullen alleen een giechel opleveren ipv een auw. Kniebeschermers zijn daarbij wel aan te raden. (althans, veel van de locals (& ik) rijden daar ook mee)
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Demoniac schreef:Ik heb me ingeschreven, ik vind technische routes leuker dan hele lange boswielrenritten, maar volgens mij is de Trail Tour on-nederlands technisch.. Wat/waar zou een goede oefening zijn voor wat me te wachten staat? (behalve afreizen naar Zuid-Limburg) Komend weekend zit ik in de buurt van Berg en Dal (Nijmegen) waar ook wat mooie plekken liggen om de skills op drops en afdalingen te oefenen.
Vanaf Berg en Dal zit je vrij dicht bij het Reichswald. Kun je via de normale MTB route en een verbindingsstukje bereiken. Heb alleen begrepen dat daar nog vrij veel paden geblokkeerd zijn als gevolg van de storm in januari.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Dit jaar helaas niet erbij, niet in het land op die datum... :((
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik doe ook mee, vorig jaar moeten missen door de aankoop en verbouwing van huis maar dit jaar moet het lukken! Eerst maar weer wat bike conditie op gaan bouwen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Lars TB schreef:
Bowiex schreef:
Enkele drops tijdens de TT zijn erg slecht te vergelijken met wat je op de NLse vaste routes tegenkomt.

Drops van 60/70 cm in een afdaling, vanuit stilstand ivm de switch backs waar je maar net doorheen past ben ik elders nog niet tegengekomen. :lol:
Hij vroeg ook waar hij kon oefenen buiten Limburg... .


Maar ik ben vorig jaar maar 1 drop tegen gekomen van meer dan 30 cm. En volgens mij lag die niet eens echt in de route, maar kon je hem even meepakken... .
Slechte ge-quote van mij. Moest eigenlijk die van Demoniac hebben :oops: :lol:
pannekoeken
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 13:18
Mijn mountainbike: Bijna alles, als het maar wielen heeft en descent genoeg is om als statussymbool te dienen
Contacteer:

De moeilijkheidsgraad is inderdaad hoog, zelfs binnen de organisatie zijn er veel k*t klimmetjes en bochten.

Het is veel technischer dan een normale route, maar gewoon zo leuk om te rijden, zonder conditie niet te doen, met een slechte bike wordt het nog eens zo lastig.

Gewoon doen als je zin hebt om een dag te klooien met je bike, of om je stuk te bijten :)
Was Dr Paaj... Maar software maken is menselijk dus door een fout ben ik om zeep geholpen
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2198
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Ah fuck it, ik ben er gewoon weer bij dit jaar. Startnummer 1380, ik had eigenlijk wel verwacht dat de tocht al uitverkocht zou zijn. Dit jaar neem ik de Element mee en laat de Enduro lekker thuis. Vorig jaar niks gezien wat perse een Enduro nodig had, afgezien van de jump line die ik toch niet durf te rijden. Dikker bandje er op en gaan!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7976
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef:In Utrecht steil wat trappetjes en dijkjes af, dat is een prima oefening!
Op de Nederlandse Berg liggen 3 drop-offs. Die mogen we naar NLse maatstaven wel zo noemen. Toch 2 en3x zo hoog als een stoeprand.

En laten we ons vrij voelen aldaar een drop-in te bouwen.
Plaats reactie