27-09-2015 Bikeboutique singletrack event 2015 te Beek

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
KoxxBoxx
Mountainbiker
Mountainbiker

vr 25 september 2015, 18:36

Ik neem hem graag van je over als hij nog beschikbaar is, ik heb een pb'tje gestuurd :D
Lossrijder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Scott Scale 60; Cheetah Mountain Spirit

vr 25 september 2015, 19:05

Heb de gegevens van KoxxBoxx doorgestuurd, kaartje is weg.
hamiet
All rounder
All rounder

vr 25 september 2015, 21:13

Ja, hier ook weer eentje die op zoek is naar een inschrijving voor de trailtoer.
Heb je er eentje over dan heb ik er veel intresse in om de ticket van je over te nemen.
Mvg frank
KoxxBoxx
Mountainbiker
Mountainbiker

vr 25 september 2015, 23:04

Lossrijder schreef:Heb de gegevens van KoxxBoxx doorgestuurd, kaartje is weg.
Super, heel erg bedankt!

Ik ben erg benieuwd naar de route :-D
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

za 26 september 2015, 10:02

HET weekend is aangebroken! :winkie: Zal vanavond wel lastig slapen worden, zenuwen... :tong
gerco 301
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Specialized Turbo Levo FSR

zo 27 september 2015, 06:20

Zooo..... Om 5 uur je nest uit om een tochtje aan de andere kant van het land te fietsen, je moet er wat voor over hebben 8)
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

zo 27 september 2015, 13:37

Zo ik ben net wakker van mijn nachtdienst. Dus ik ben erg benieuwd naar ervaringen en uiteraard gpx bestanden van de 55 en trail variant. Kan ik maandag of dinsdag even los gaan.
Ik had nog getwijfeld over de 55 maar 1 nachtje was al te veel van het goede dus helaas.
En super weer gehad sowieso. Volgend jaar weer. En door het jaar heen maar eens mee met de single track club. 8)
HAPPY TRAILS!
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

zo 27 september 2015, 13:38

gerco 301 schreef:Zooo..... Om 5 uur je nest uit om een tochtje aan de andere kant van het land te fietsen, je moet er wat voor over hebben 8)
En daar heb je geen spijt van gekregen.
HAPPY TRAILS!
Leo VL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 27 september 2015, 14:09

Ik heb de 55/50km toertocht gereden.
Leuke ronde, prima verzorging en 2x gestoken door een bij/wesp.
Met alle respect, dit is geen €9,50 waard.
“Mooi van verre, verre van mooi”
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

zo 27 september 2015, 16:19

Super ! Geweldig !
Als dit er nou toch eens meer was.....

Wel flink op mezelf gevloekt, vooral in t begin leek het nergens op.
The widow maker verkloot, moet toch niet zo moeilijk wezen ?

In ieder geval, hoop geleerd en erg genoten.
Relaxed sfeertje ook.
Dat bikepark was ook echt helemaal geweldig !
Weet iemand hoe dat heet ?

:-q
EO-MTB-ing certified
mike180
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: AE

zo 27 september 2015, 18:02

Leo VL schreef:Ik heb de 55/50km toertocht gereden.
dat van die leuke ronde is ook een grapje denk ik toch ... wat een aanfluiting die toertocht !!
No Shortcuts
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

zo 27 september 2015, 18:03

Fantastische trailtocht gereden. Zaten weer aantal mooie maar lastige technische passages in. De Ploms drop heb ik ook geskipped. Weinig hoeven te lopen. Stairway to heaven ook weer met de fiets bovengekomen. Erg mooie klim!

Was iig een heel mooie afsluiting van de zomertochten. Hoorde van een van de organisatoren trouwens dat ik de eerste inschrijving was :lol: 8)

Wel weer behoorlijk wat bikers gezien die de tocht onderschatten (of zichzelf overschatten). Bij de eerste technische passage moesten al een aantal bikers lopen (waarbij ik me afvraag of lopen niet nog moeilijker was....). Zelf zijn we tot de conclusie gekomen dat het een "gevorderden +" tocht is (weet even niet anders hoe dit te omschrijven). Deed iig niet onder voor een etappe uit de Trail Transalp die we een paar weken geleden gereden hebben.
Laatst gewijzigd door owwwwk op zo 27 september 2015, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
StAlTiCa
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: durft meer dan ik

zo 27 september 2015, 18:35

Zoo ook net terug thuis van de trail tocht. Er leek geen eind aan te komen!

Behoorlijk gesloopt. Bergaf ging allemaal goed, op was echt mega zwaar vaak. 4 of 5x Stamnderbos omhoog was pittig. Technisch heel leuk, ik heb me goed geamuseerd. De bergaf stukken in Stamnder waren echt goed. Stukje met de springheuvels blijft leuk, ook met maar 1 lijn open, die downhill stukken voor stairway to hell waren ook super (en die erna ook). Vlak bij Spaubeek groeve kende ik van vorige tocht en blijven leuk.

Kortom, leuk leuk leuk leuk.

Trouwens, hardtail ging goed, ik reed met een vriend die op een XC hardtail reed, die is ook zowat alles beneden gekomen.

Hier nog het hoogteprofiel:

Afbeelding

Als je inzoomt op de telefoon zie je nog meer kronkeltjes, we hebben veel geklommen! Pieksnelheden zijn ook niet echt goed te zien. 836HM, totaal 6:24 uur, waarvan 4:40 in beweging.
Ik zie ook een dipje in snelheid nadat we ijs zijn gaan eten 8)
Laatst gewijzigd door JW op zo 27 september 2015, 18:37, 2 keer totaal gewijzigd.
vierwielaandrijving betekent dat je blijft steken op een plek waar de takelwagen niet kan komen....
jasper75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 27 september 2015, 18:36

mike180 schreef:
Leo VL schreef:Ik heb de 55/50km toertocht gereden.
dat van die leuke ronde is ook een grapje denk ik toch ... wat een aanfluiting die toertocht !!
Inderdaad Mike ik heb hem ook gereden :( een grote grap was het en meer om de kas van de firma BSingletrack Limburg te spekken denk ik
Maar als je van jodenkoeken houd kwam je vandaag wel aan je trekken :winkie:
Laatst gewijzigd door jasper75 op zo 27 september 2015, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

zo 27 september 2015, 19:06

Trail Toertocht heb ik maar één woord voor: FAN-TAS-TISCH! :winkie:

De route begon nagenoeg hetzelfde als vorig jaar, maar daarrna een hoop nieuwe stukken mogen rijden. Halverwege dacht ik wel even dat de verbindingsstukken misschien iets teveel van het goede waren, maar na het rondje Watersley en de mega afsluting in het Stammerderbos kwam ik ontzettend voldaan weer terug bij start/finish. Hoe zwaar het opeens ook werd, liefst wil je dat er geen eind komt aan zo'n trail-route. 8)

De lus bij Watersley was een erg gave variant op het wedstrijd rondje wat ik daar al vaker heb gereden, de UCI World Cup bordjes met segmentbenamingen maakte het geheel af, super. :D

Overall lag het trail-gehalt vorig jaar volgens mij iets hoger, maar nu bouwde de tocht wel mooi op naar een climax en kon je ook tussendoor goed je rust pakken. Naar mijn idee waren er nu ook meer 'expert' en chicken-runs' aanwezig. Geeft toch altijd net een andere dimensie aan een toertocht deze keuze mogelijkheden. :-q (enkel de "Plonske" expertdrop heb ik overgeslagen :oops: )

Al met al heerlijk dagje, hopelijk volgend jaar weer! 8)
Plaats reactie