14-06-2014 Flexpoint Limburgs Mooiste

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Wat zit iedereen moeilijk te doen over routes downloaden...die worden toch gewoon onderweg aangegeven?? :~
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Arjan1 schreef:Wat zit iedereen moeilijk te doen over routes downloaden...die worden toch gewoon onderweg aangegeven?? :~
Misschien willen we hem een keer na rijden? :-?
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

SnelleJonge schreef:
Arjan1 schreef:Wat zit iedereen moeilijk te doen over routes downloaden...die worden toch gewoon onderweg aangegeven?? :~
Misschien willen we hem een keer na rijden? :-?
Zodat je het verpest voor vergunningen voor de volgende x door op plekken te fietsen waar ze met moeite vergunningen voor krijgen....
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

Arjan1 schreef: Misschien willen we hem een keer na rijden? :-?

Zodat je het verpest voor vergunningen voor de volgende x door op plekken te fietsen waar ze met moeite vergunningen voor krijgen....
Vergunningen zijn er voor grotere evenementen zoals Limburgs mooiste, niet voor een individuele MTBer die een keertje op het parcours kachelt.....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Klopt niet, @SnelleJonge. Was het maar waar...
Natuureigenaren en particulieren stellen hun terrein soms speciaal open voor een tocht, daarna geldt er weer gewoon een fietsverbod. Fietsen mensen de tocht dan toch na, dan kan het zijn dat de vergunning een volgende keer wordt geweigerd.
Gebeurt ook als mensen zich in een kwetsbaar gebied niet gedragen. Volgende keer wordt een pad dat door zo'n gebied loopt dan gewoon uitgesloten van de vergunning, kun je een saaie omweg nemen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

aurelius schreef:Klopt niet, @SnelleJonge. Was het maar waar...
Natuureigenaren en particulieren stellen hun terrein soms speciaal open voor een tocht, daarna geldt er weer gewoon een fietsverbod. Fietsen mensen de tocht dan toch na, dan kan het zijn dat de vergunning een volgende keer wordt geweigerd.
Gebeurt ook als mensen zich in een kwetsbaar gebied niet gedragen. Volgende keer wordt een pad dat door zo'n gebied loopt dan gewoon uitgesloten van de vergunning, kun je een saaie omweg nemen.
Okay dan! Dan rij ik hem niet, maar ik zet hem toch lekker op mijn Garmin :tong Voor mij is het downloaden van de route overigens puur om mijn Garmin effe te testen, die liet mij namelijk in Malmedy in de steek verleden week. Dusss......
Gebruikersavatar
pietheinpeeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: di 19 april 2011, 15:56
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 9.9 (2017)

Als je 30 euro inschrijfgeld vraagt dan kun je verwachten dat mensen hem op een ander tijdstip op eigen houtje gaan rijden. De organisatie werkt hier dus ongewild aan mee en maken het daardoor moeilijker voor zichzelf om ieder jaar de juiste vergunningen te krijgen.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Vergunningen lijken mij zo wie zo wat moeilijk te krijgen om aangezien een terrein eigenaar/beheerder niet vaak grote groepen over een bebaalt perceel willen hebben laat staan in de zomer.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

zwaantje schreef:Dat is de 70KM route van dit jaar @Forau. Ik fiets de 110KM en die is niet te krijgen(die van vorig jaar weer wel alleen die is totaal anders).
Het staat gewoon op de website zelf van Limburg Mooiste:
Limburg Mooiste schreef: Mountainbike
De Flexpoint Limburgs Mooiste MTB tochten lopen over de mooiste mountainbikepaden van Zuid-Limburg. De routes, 40, 70 en 110 km lang, zijn in samenwerking met MTB club Discovery, Staatsbosbeheer, de Vereniging voor Natuurmonumenten en S(up)port for Nature uitgezet. Het parcours kunt u rijden op de zaterdag van het evenement en bevat alle ingrediënten die het mountainbiken tot een unieke belevenis maken. Beschermde natuurgebieden en extreem moeilijke passages worden gemeden.

Staatsbosbeheer laat met nadruk weten dat de gekozen route uitsluitend tijdens Limburgs Mooiste voor mountainbikes toegankelijk is!
Via het inschrijfgeld leveren de deelnemers een bijdrage aan de instandhouding van het natuurgebied.

•40 km - Start tussen 10.00 en 11.00 uur. U moet de oranje/zwarte MTB bordjes en aanwijzingen volgen. (klik hier voor de routekaart)
•70 km - Start tussen 09.00 en 10.00 uur. U moet de oranje/zwarte MTB bordjes en aanwijzingen volgen. (klik hier voor de routekaart)
•110 km - Start tussen 08.00 en 09.00 uur. U moet de oranje/zwarte MTB bordjes en aanwijzingen volgen. (klik hier voor de routekaart)


Pleisterplaatsen: Deelnemers kunnen ten alle tijden er voor kiezen hun gekozen afstand in te korten.
Als je de links aanklikt, er staat daar nog een link naar routeyou, zie ook onderstaand voor de 110.
LINK 110 2014
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

pietheinpeeters schreef:Als je 30 euro inschrijfgeld vraagt dan kun je verwachten dat mensen hem op een ander tijdstip op eigen houtje gaan rijden. De organisatie werkt hier dus ongewild aan mee en maken het daardoor moeilijker voor zichzelf om ieder jaar de juiste vergunningen te krijgen.
Wat een onzin! Ik geef toe dat het veel duur is, maar dat is nog geen reden om misbruik van de uitgezete tocht te maken.
Als je een fiets te duur vind ga je hem toch ook niet stelen en rechtvaardigen omdat de verkoper er om vraagt?
De organisatie maakt het zich zelf moeilijk om vergunningen te krijgen omdat er eigenwijze kl&^%zakken zijn die de tocht wel willen rijden maar die te duur vinden....wtf... :~ :~ ga hem dan niet rijden.
Net over de grens zijn er genoeg toertochten die mooier en uitdagender zijn waar je 5-10 euro betaal, dan ga je die toch rijden?
Denk even na..onvolwassen gedrag hoort niet thuis bij mountainbiken.
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Ik lees altijd dingen over prive stukken enzo. Maar ik zie daar nooit iets over aangegeven onderweg.

Hoe herken ik dat mocht ik zelf een rondje willen doen in die omgeving.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Voor een gratis tocht ga ik toch al niet 2,5 uur rijden. De organisatie heeft gister toestemming gekregen om de MTB routes vrij te geven.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

SaHa schreef:Wij gaan standaard ieder jaar met cluppie. Druk, maar wel gezellig.... Op naar de 110. Iemand al gereden: Hoe ligt het erbij?
2012 versie van mij

Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Net terug van Limburgs Mooiste.. Heb de 110km ronde gereden en voor 80% de pijlen kunnen volgen. De GPS-file die online staat klopt niet helemaal, op enkele punten word toch voor een andere weg/lus gekozen als de file aangeeft. Maar al met al vond ik het prettig rijden met de GPS erbij, je word zo toch net iets eerder op een afslag of scherpe bocht geattendeerd. :-q Bordjes hangen er voldoende (al zijn er her en der wel al een paar vernield heb ik moeten constateren) maar je ziet het soms net te laat waardoor je onnodig hard in de ankers moet...

Totaal kwam ik uit op ruim 115km met 1850hm. Stevig begin, makkelijk middenstuk, pittige finale. 8)

Alles ligt er kurkdroog bij, al vond ik sommige afdalingen en beklimmingen wel wat lastiger erbij liggen omdat de paden volledig uitgespoeld zijn na het noodweer van afgelopen maandag. Veel losse stenen en diepe watergeulen dus! Maar echt in de problemen zal je niet snel raken...

Iedereen veel plezier en succes morgen!!
Freddie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 552
Lid geworden op: za 5 februari 2005, 23:42
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er

Ik verklaar iedereen die daar 30 euro neer gaat tellen voor een toertocht van de zotte.
Belachelijk gewoon.
Hoeveel plezier ik ook heb gehad met het uitzoeken en bouwen van m'n Zion, het rijden blijft toch het leukst
Plaats reactie