25-5-2013 Flexpoint Limburgs Mooiste (NL)

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Plaats reactie
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Lekker gebiked vandaag; bijna 90km op de tellert!!! :winkie: :winkie:
Het was een mooie, gevarieerde tocht, maar dit was de 1e en de laatste x voor mij.
Ik vond het wel héél weinig waar voor je geld.
Gelukkig heb ik altijd zelf genoeg proviand bij.... :bier: :bier:
Ik ben absoluut geen zeikerd, maar dit sloeg werkelijk nergens op!!
We hebben in ieder geval geluk gehad met het weer!!!
akker39
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 21 maart 2012, 16:12
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon F3 2013

Heerlijke tocht met fantastisch weer, daar had vast niemand op gerekend. De eerste stop leek wel een striptease show :lol: Bijna iedereen was overdressed. De bevoorraading was prima in orde; 4 stops op een 85 km route is bovengemiddeld :-q . Het pilsje bij aankomst was heerlijk!
Volgend jaar zeker de 110km.
Laatst gewijzigd door akker39 op ma 27 mei 2013, 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Lefty, right!
pierrekees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 21:18
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29

90 km op de teller ,lekker gefietst in begin idd druk maar ja wat wil je en :(( en dat gezeur over pauze was toch goed :-q ik vond de route mooier als vorig jaar verder druk druk druk hoorde iets van 18000 ? Alles bij elkaar , lekker warme douche beter dan in waimes goed weer top
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

pierrekees schreef:en dat gezeur over pauze was toch goed :-q

Ieder zijn mening, toch???
Blijkbaar ben je ook in Waimes geweest, dus weet je dat het ook anders kan of niet??? :wink: :wink:
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

Ik vond het een mooie tocht en pauze plaatsen goed geregeld en ruim voldoende aanbod midden stuk was iets minder maar nemen we voor lief uiteindelijk 113km op de teller.
Rage with the machine.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

japie carbon schreef:. Maar man....wat is het niveau van de gemiddelde mtber slecht, omhoog ging ik harder dan naar beneden!
+1
Ze waren al aan het lopen bij de eerste asfaltklim.

Ik heb een superdag gehad. Leuke route, schitterend weer, lekker gebiked. We hebben de eerste verzorgingspost overgeslagen want die was er al na 15 km of zo iets.
Wij zijn eigenlijk alleen maar bij de stop in Gulpen geweest. Daar waren alleen bananen en water (ohja en daar zat ook wat AA in). Tja wel wat karig maar daar heb ik me maar niet aan gestoord. Organisatie verder goed. Iedereen die eraan mee heeft gewerkt mijn dank :-q

Prima om een keer te rijden, volgend jaar weer wat anders.
If you wanna ride....
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Prima fietsdag, een van de mooiste tot nu toe dit jaar. Route is leuk behalve bij de 110 het stuk in Heerlen, doe er dan desnoods iets meer wegklimmetjes bij dan zoveel door een woonwijk. Maargoed super vermaakt, top weer en prima sfeer!

Het waar voor je geld wordt inderdaad steeds minder. De crisis slaat ook hier door. In de vroegere jaren kreeg je nog wel een gooddies, bv een gelletje of reepje onderweg, aquarius die er stond, maar nu niets van van dat....... Nou doe ik dit soort dingen sinds ik kinderen heb maar drie a vier keer per jaar dus dan maakt die paar euro niet uit. Maar als je wel wat meer op je geld moet letten is het wel een beetje te.

Waar ik me wel aan irriteer, mtb,ers die niet even zeggen dat er een auto aankomt, zodat er mensen bijna tegenop rijden, prima als je langzaam rijd maar ga dan niet met z,n vijven naast elkaar rijden, dan kunnen er niemand meer fatsoenlijk langs.
Gebruikersavatar
HVM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 12 mei 2011, 16:13
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 29
Contacteer:

Erg fijne dag gehad gister. Prachtige omgeving daar en een hele mooie route. Lekker afwisselend. De 110 km viel me wel zwaar. Ik twijfelde nog even of ik 'm in zou korten naar de 85 km, maar ben gelukkig toch door gegaan. Na verloop van tijd ging het ook wel weer. Gewoon door de krampen heen fietsen werkt dan toch wel het beste.

Ik moest wel een beetje lachen toen ik de herinnering op ging halen. Al dat zwoegen en afzien voor zo een klein speltje. :lol: Bij de Bart Brentjes Classic kreeg je in ieder geval nog een medaille. Gelukkig deed ik het niet voor de herinnering, maar was het een overwinning voor mijzelf.

De camping was ook goed georganiseerd, net als de rest trouwens. Complimenten aan de organisatie. Volgend jaar ben ik er weer bij.
"Ik worstel en kom boven"
ilske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: do 14 december 2006, 21:38
Mijn mountainbike: Cube AMS 125 the one, On One Inbred 1x1 29er, On One Inbred 1x9, Kona Minxy

Prima dag gehad, op de singlespeed de 70 km gedaan. Was ver zat moet ik zeggen. Ik wil toch even reageren op de opmerking van iemand "dat het niveau van de gemiddelde mtb-er zo slecht is". Als dat het niveau van de GEMIDDELDE mtb-er is (de grootste groep dus), dan zijn de klagers hierover blijkbaar heel erg goed. En als je zo goed kunt fietsen, sturen, klimmen en dalen, dan is het helemaal niet nodig om zulke opmerkingen te maken over ons. Dan fiets je er gewoon langs. En dan denk je bij jezelf; misschien volgende keer maar weer een wedstrijd rijden met mensen die even goed zijn. Maar niet zeuren.
Ook niet over singlespeedend-staal fietsende meisjes, of kleine jongetjes van 12 die niet zo hard naar beneden gaan, of mensen die gewoon voor de lol en om de sfeer te proeven meedoen aan Limburgs Mooiste.
Ons niveau is niet slecht. Dat van u is blijkbaar overstijgend. Prima. Laat ieder zijn ding doen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Ilske, je hebt gelijk hoor maar over het algemeen lees ik weinig negatieve (of negatief bedoelde) reacties over langzame fietsers, mocht je dat zo ervaren zou ik me er niet al te druk over maken, net als dat anderen zich niet teveel zou moeten storen aan langzamere of minder begaafde fietsers bij een toertocht ;)
Gebruikersavatar
Pike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 771
Lid geworden op: zo 30 april 2006, 17:27
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon

Lekker de 110km gereden gisteren! Was een stuk zwaarder dan vorig jaar met al die modder, maar toch mooie rit gehad!

Wat ik vorig jaar wel een stuk beter vond was dat ze toen de 45/70/100km veel eerder afsplitste. Nu reed iedereen bij elkaar en was het gewoon file rijden. Zeker met de rijders die niet heel erg ervaren zijn en bij klimmen en afdalingen met zijn allen gingen lopen. :(

Maaruh.. Eigen schuld hoor, volgende keer vertrek ik gewoon veel eerder. We waren door de file nu pas om 09:30 weg. Volgend jaar sta ik om 08:00 aan de start. Dan zal het geen probleem zijn verwacht ik. Maar toch de 45km rijders eerder afsplitsen lijkt me weer een goed idee volgend jaar.

Waren er nog meer mensen die problemen hadden met de GPS track? Bij mij klopte er niets van? Heb ik iets verkeerd gedaan met inladen, of was de GPS track gewoon niet goed? (gedownload via Limburgsmooiste.nl).

Enne... pk-patty absoluut geen zeikerd?
pk-patty schreef:Lekker gebiked vandaag; bijna 90km op de tellert!!! :winkie: :winkie:
Het was een mooie, gevarieerde tocht, maar dit was de 1e en de laatste x voor mij.
Ik vond het wel héél weinig waar voor je geld.
Gelukkig heb ik altijd zelf genoeg proviand bij.... :bier: :bier:
Ik ben absoluut geen zeikerd, maar dit sloeg werkelijk nergens op!!
We hebben in ieder geval geluk gehad met het weer!!!
Waar gaat het nou om bij een toertocht? De proviand onderweg? Als je het daar voor doet kun je net zo goed thuis blijven... Bovendien was er genoeg te eten, ik rijd redelijk wat toertochten en hier is in vergelijking met de rest niets mis mee.
Mijn Specialized Epic Marathon
Wallis Transalp 2012
Maria Alm-Sterzing Transalp 2013
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving" - Albert Einstein
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

Gisteren de 70 km gedaan, helaas ergens mijn Garmin verloren. Ik denk in de afdaling van Camerig daar viel ik een keer naar rechts. Ik hoop dat de eventuele vinder zo sportief is het telefoonnummer in het opstart scherm te bellen.

Heeft iemand de gelogde GPS track van de 70 km voor mij beschikbaar?
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

Gisteren zonder al te veel moeite de 110 km uitgereden....Wat een lekker weer hadden we :-)
Vond het een aardige tocht maar ik heb toch echt teveel huizen en industrieterein gezien!! Ook teveel over rotondes en fietspaden gereden. Jammer!!! Heb gehoord dat dat vorig jaar niet zo was...(??)
Bevoorading was wat karig maar er was meer dan zat! Heb zelf uiteindelijk niks meegenomen, alleen een bidon en ben niks tekort gekomen! Miste alleen de gelletjes, stond op de site dat die er wel zouden zijn.
Er zaten een paar goede klimmetjes in zeg!! Bij de skihal....lekkerrr! Afdalingen blubber en glad. Ik ben er niet bekend dus ga dan ook iets voorzichtiger naar beneden! Mensen moeten dan niet zeuren over het niveau van anderen. Ben liever iets voorzichtiger op natte gladde en voor mij onbekende afdalingen dan dat ik mijn niveau moet laten zien en als een kamikaze piloot die bult af moet knallen en vervolgens jezelf in puin te rijden!
Wat betreft drukte, ik stond 8 uur aan de start (stuurlinten te laat!!!) en heb op heel veel stukken helemaal alleen gereden met m'n kameraad. Optijd gaan is dus een goed idee!
Of ik m volgend jaar weer rijdt, weet t niet! Eerst BBC maar weer.
Pathologisch Mountainbiker
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Over het inschrijf geld, ik hoor nooit iemand klagen als ze een nieuwe fiets of nieuwe lichte wielen van honderden euro's aan rukken maar wel over 20 of 24 euro inschrijfgeld? Niet doen. Volgens mij zitten er ook een paar goede doelen aan gekoppeld dus waar gaat het over. Ik heb de 110 km gereden, wat prima te doen.
Bijna alles omhoog kunnen fietsen, achter de ski hal omhoog was killing maar toch fietsend boven gekomen! Heb in de laatste 20 km nog een kettinglink uitgeleend aan iemand met een gebroken ketting, hoop dat hij de tocht heeft kunnen volbrengen. Over de bevoorading heb ik niets te klagen. Alleen op sommige oversteken was het soms linke soep, alles door elkaar auto's, mountainbikers, racers. Heb nog wel een man er niet zo leuk bij zien liggen in een afdaling, er was net medische assistentie aangekomen. Ik hoop dat alles goed met hem gaat.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

nrs3bikes schreef:Over het inschrijf geld, ik hoor nooit iemand klagen als ze een nieuwe fiets of nieuwe lichte wielen van honderden euro's aan rukken maar wel over 20 of 24 euro inschrijfgeld?
Als ik een paar keer per jaar zoiets doe dan zou ik me er ook niet druk om maken maar
als je met z'n 2en ongeveer elk weekend een TT probeert te rijden ga je daar vanzelf op letten. Ongeacht hoe duur je fiets is. :wink:
Plaats reactie