29-06-2013 - Maastricht - TRAILZ 043 MTB-toertocht/enduro.

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
La Chouffe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 13:14

Mountainbikevereniging Trailz 043 organiseert op zaterdag 29 juni 2013 een MTB-toertocht en een Enduro-challenge!
Info: http://trailz043.nl/nieuws/ronde-van-wolder-2013
Laatst gewijzigd door La Chouffe op wo 24 april 2013, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Even verplaatst naar Toertochten
Eat, sleep, ride, repeat
houbi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 17:28
Mijn mountainbike: 'n blauwe
Contacteer:

Staat er nu dus dubbel in....
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Welke afstanden kunnen er gereden worden bijndeze TT? Ik zag een verzorgingspost bij 45km maar wat is de totale afstand?
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Gebruikersavatar
kusanagi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 663
Lid geworden op: za 11 september 2004, 23:33
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Altitude Rally Edition - Specialized Demo 8 - Specialized P1

Hmm, kan ik niet :(
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

Hoppa, ingeschreven :-q , twee Mellowbikers :tong gaan voor de 45km en een weekendje Maastricht :bier: Zin in!
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Klinkt goed. Zo mooi om over de Pietersberg te rijden. Helaas veel te laat achter gekomen.
HAPPY TRAILS!
Gebruikersavatar
Bloggersjef
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 08:47
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.9
Contacteer:

Afbeelding
http://trailz043.nl/nieuws/ronde-van-wolder-2013
Dit is de juiste link naar onze site over de Trailz043 Toertocht en Enduro Challenge.

Deze bijna onNederlandse toertocht zal verbazen door het gevarieerde landschap op en over de grens van Nederlands en Belgisch Limburg, met een lange uitloper naar de provincie Luik. We vertrekken vanuit het wielerdorp Wolder, bekend door zijn Ronde van Wolder voor de racefietsers. Als surplus heeft de mountainbikevereniging Trailz043 een tocht en een enduro wedstrijd georganiseerd. Omdat we nog over de route voor de toertocht onderhandelen in Wallonië, zijn de hoogtemeters nog onbekend en een verrassing. Maar die deze streek een beetje kent, weet dat dit ongekend is.
Afbeelding
De Sint Pietersberg heeft veel single-tracks verborgen in valleien en bossen. Steile klimmen en nog steilere afdalingen zullen zelfs de meest geoefende mountainbiker uitdagen en uitputten. Voor de beklimming van de Observant, de hoogste piek, hebben we een tijdmeting met prijzen voor de snelste klimmers in petto. Hiervoor moet vooraf ingeschreven worden en werkt met een chip.

We fietsen door en langs Natura 2000 gebieden, mergelgrotten, schapenweiden, kanalen, wijngaarden, loofbossen, groeves en crossterreinen en zijn tot het uiterste gegaan om uit te dagen! Je komt dan ook op paden en plekken waar je normaal gesproken geen toegang hebt.

Details over de Enduro Challenge vind je op onze website. http://www.trailz043.nl

Sjef Eijmael
voorzitter Trailz043 Maastricht
info@trailz043.nl
Sjef Eijmael
voorzitter Trailz043043 Maastricht
https://www.facebook.com/Trailz043-1409120432743341/
La Chouffe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 13:14

@ Sjef: bedankt Sjef.

@Houbi: 1 bericht stond eerst bij "wedstrijd", Er is namelijk een Enduro wedstrijd en een MTB Toertocht georganiseerd op deze datum.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Errug jammer dat ik dan verhinderd ben!!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Jammer van de relatief korte afstanden.
Vanuit zuid-holland is het niet de moeite om naar Maastricht af te reizen voor een tocht van max 45km.
Gebruikersavatar
Bloggersjef
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 24 april 2013, 08:47
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9.9
Contacteer:

De tocht wordt met de dag langer, Michel3vb. We zijn de route aan het opbouwen en uitspreiden, maar dit is geen vergelijk met de XC tochten die je normaal gesproken maakt. Een mooie manier om een nog onbekend Euregionaal netwerk te ontdekken. Ik ken je natuurlijk niet, maar deze toertocht heeft in verhouding meer beklimmingen en afdalingen dan welke toertocht in Limburg ook. De route wordt dan ook eerder langer dan aangegeven, maar we willen niet te optimistisch overkomen.

Oftewel: Its not the size that matters, but what you do with it.
Sjef Eijmael
voorzitter Trailz043043 Maastricht
https://www.facebook.com/Trailz043-1409120432743341/
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Michel3vb, rij je 'm toch gewoon 2x :winkie: ? Het is een uniek gebied, en fantastisch biken, we draaien er regelmatig onze lokale rondjes. Kan 'm van harte aanbevelen...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Het probleem is de rij tijd. Het is 2,5 uur rijden en weer 2,5 uur terug. Afgelopen zondag ook in Gulpen gereden. Voor de 100km 6 uur op de fiets gezeten (niet extreem snel dus). Dat is de moeite. Als ik dan een vergelijk mag maken met de 45km dan gok ik op 3 uur fietsen. Dan is het dus 5 uur in de auto en 3 uur op de bike en dat vind ik de moeite niet. Twee keer rijden is uiteraard mogelijk, maar heb liever 1 grote ronde.
La Chouffe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 17 februari 2009, 13:14

michel3vb,

Een overnachting in een hotelletje/ camping in Limburg, dan kun je op zondag ook nog een route doen !
Plaats reactie