Schwalbe Veldtoertocht 5-2-2022

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Jaja,

Daar is hij dan toch weer, en gelukkig lijkt de tocht deze keer wel plaats te vinden naar aanleiding van de versoepelingen van afgelopen persconferentie.

De tocht bestaat uit vier verschillende afstanden te weten 30-50-60 en 80 km en er zijn voor de grotere afstanden twee verzorgingsposten.

Meer info betreffende de inschrijvingen zijn te vinden op de website van Tc de Volharding www.tcdevolharding.nl of fietssport.nl :winkie: :winkie:
Just do Ti, or did i die?
MTB DOC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: di 4 september 2007, 17:01
Mijn mountainbike: Specialized Epic Pro SRAM Eagle AXS/Racer: Specialized New Tarmac S-Works, SRAM 22 spd
Contacteer:

Je schrijft 80km, de site geeft echter aan 70. Mag ik aannemen dat de site van TC De Volharding correct is?
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Nee, door de snelle beslissing om de toertocht te organiseren is de verkeerde afstand op de website gekomen. Dit wordt nog veranderd. De afstanden zijn 30-50-60 en 80km. Door corona is deze route nog niet eerder gereden, de afstanden op de website is nog van de oude route.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Het is de eerste MTB tocht na de maatregelen en de enige op de zaterdag(in Arnhem is het afgelast), het zal mij benieuwen hoe druk het gaat worden. Ik heb me ingeschreven voor de 80KM voor deze tocht om de hoek. Ik neem aan dat de tocht volledig in gemeente Nunspeet blijft.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
bertus 35
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: vr 11 november 2011, 18:30
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf 7

het zal er best wel druk zijn, ik ga voor de 80 km,
Mtb Renkum
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik verwacht in ieder geval wel rijders uit de omgeving om aangezien het gisteren ook in het lokale nieuws te lezen valt (https://www.harderwijkercourant.nl/spor ... -van-start).
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Bij mooi weer, 3000 tot 5000 deelnemer verwacht ik dan.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is de route alleen uitgezet op de Noord Veluwe, of wat is het meest zuidelijke punt?
Dan weet ik waar ik komend weekend niet moet fietsen in ieder geval, wat een aantallen worden er verwacht...

Alvast bedankt :-q
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Rayb81 schreef: zo 30 januari 2022, 23:55 Is de route alleen uitgezet op de Noord Veluwe, of wat is het meest zuidelijke punt?
Dan weet ik waar ik komend weekend niet moet fietsen in ieder geval, wat een aantallen worden er verwacht...

Alvast bedankt :-q
tussen verwachting en realiteit zit nog een hoop slecht weer voorspellingen.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

wibas schreef: za 29 januari 2022, 10:18 Bij mooi weer, 3000 tot 5000 deelnemer verwacht ik dan.
Het is moeilijk in te schatten hoeveel er komen, maar dit lijkt me niet waarschijnlijk. Als er veel komen 1200-2000 en als het weer iets minder is 400-800 deelnemers.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Rayb81 schreef: zo 30 januari 2022, 23:55 Is de route alleen uitgezet op de Noord Veluwe, of wat is het meest zuidelijke punt?
Dan weet ik waar ik komend weekend niet moet fietsen in ieder geval, wat een aantallen worden er verwacht...

Alvast bedankt :-q
Alleen op het grondgebied van de gemeente Nunspeet, maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, er is hier bos genoeg.
ritsel
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: di 23 november 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Niner EMD9

Is er ook bekend hoeveel hoogtemeters er in de 80Km zitten?
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

ritsel schreef: di 1 februari 2022, 16:45 Is er ook bekend hoeveel hoogtemeters er in de 80Km zitten?
Wat zandduinen en vals plat . Alles bij elkaar vast wel een leuk hoogtemeters aantal maar geen Posbank of zelfs maar Kroondomeinen achtige taferelen. Binnenblad kan thuis blijven.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Thierry le Brun schreef: di 1 februari 2022, 18:42
ritsel schreef: di 1 februari 2022, 16:45 Is er ook bekend hoeveel hoogtemeters er in de 80Km zitten?
Wat zandduinen en vals plat . Alles bij elkaar vast wel een leuk hoogtemeters aantal maar geen Posbank of zelfs maar Kroondomeinen achtige taferelen. Binnenblad kan thuis blijven.
Ik verwacht ook niet veel hoogtemeters, mijn vaste rondje van 35KM bij Harderwijk heeft zo'n 100 hoogtemeters. Wat ik van deze tocht kan herinneren zijn de meeste klimmetjes korte klimmetjes. Volgens de omschrijving die nu online staat heb je op sommige stukken de keuze uit easy en extreme, ik neem aan dat je bij extreme net meer hoogtemeters hebt.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
jerry
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 26 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic

zwaantje schreef: wo 2 februari 2022, 10:43
Thierry le Brun schreef: di 1 februari 2022, 18:42
Wat zandduinen en vals plat . Alles bij elkaar vast wel een leuk hoogtemeters aantal maar geen Posbank of zelfs maar Kroondomeinen achtige taferelen. Binnenblad kan thuis blijven.
Ik verwacht ook niet veel hoogtemeters, mijn vaste rondje van 35KM bij Harderwijk heeft zo'n 100 hoogtemeters. Wat ik van deze tocht kan herinneren zijn de meeste klimmetjes korte klimmetjes. Volgens de omschrijving die nu online staat heb je op sommige stukken de keuze uit easy en extreme, ik neem aan dat je bij extreme net meer hoogtemeters hebt.
op de 80 km zijn er +/- 450 hm, daarbij gaat het om korte klimmen en valsplat. De extreme stukken zijn vaak korte klimmen, maar soms ook een leuk smal pad, met veel hobbels door de wilde zwijnen die langs zijn geweest. Sommige korte klimmen zijn voor veel mensen lastig om fietsend op de komen, ik kom ze allemaal op met een lichte versnelling. (geen binnenblad, ik heb maar een voorblad) Er zijn maar weinig mensen die het op een zware versnelling lukt.
Plaats reactie