Toertochten 2021/22 West-Brabant/België Noorderkempen

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Anho
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 21 december 2009, 22:11
Mijn mountainbike: Giant Anthem

De mooie tt's in de omgeving van de Brabantse Wal kunnen we vergeten. Regeltjes icm vaste routes maken het niet meer interessant. Heel erg zonde want ik reed er altijd met veel plezier mijn winterkm's. Die regeltjes gaan op andere plekken nog wel meer roet in het eten gooien. "Vroegâh waren iig de TT's beter".
It never gets easier, you just go faster.
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Ik ben benieuwd voor volgende zondag: bij Huis ten halve in Roosendaal.
Nog een old skool toertocht.
Wordt het een overrompeling?
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

nielsvo schreef: za 30 oktober 2021, 15:21
galileo2 schreef: do 28 oktober 2021, 18:44 Zondag 21/11/2021 Stephan Aerts Classic in Kalmthout.

Is daar nog nieuws over al dan niet doorgaan?
Dit lees ik op de kalender op mountainbike.be:
Afstanden, parcours en prijzen zijn nog niet zeker. Door de wijzigingen mbt tot beheer en wetgeving voor het Grenspark Kalmthoutse Heide zijn we de routes aan het herbekijken, en wachten we nog op de vergunningen. We proberen binnen de beperkingen een zo atractief mogelijk parcour aan te bieden. Verdere info volgt via dit overzicht.

Link hier:
https://mountainbike.be/toertochten/202 ... ts-classic
Website http://vtt-kalmthout.weebly.com/ is online.
Benieuwd of ze hun parcours van de voorgaande jaren hebben behouden.
Als ik me goed herinner, zaten "de stoppelbergen" in de langste route
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

galileo2 schreef: ma 1 november 2021, 19:35 Ik ben benieuwd voor volgende zondag: bij Huis ten halve in Roosendaal.
Nog een old skool toertocht.
Wordt het een overrompeling?
Waar gaat deze tt normaal gesproken heen? Is deze vergelijkbaar met de tocht die door de Kaaimannen (toch?) wordt uitgestippeld?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

Boekenkist schreef: wo 3 november 2021, 13:33 Waar gaat deze tt normaal gesproken heen? Is deze vergelijkbaar met de tocht die door de Kaaimannen (toch?) wordt uitgestippeld?
Nee, is niet echt vergelijkbaar. Deze gaat meer richting Rucphense heide en Horendonk (vorige jaren in ieder geval).
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

nielsvo schreef: wo 3 november 2021, 23:13
Boekenkist schreef: wo 3 november 2021, 13:33 Waar gaat deze tt normaal gesproken heen? Is deze vergelijkbaar met de tocht die door de Kaaimannen (toch?) wordt uitgestippeld?
Nee, is niet echt vergelijkbaar. Deze gaat meer richting Rucphense heide en Horendonk (vorige jaren in ieder geval).
TT Roosendaal (HtH) volgt bij mijn weten de vaste routes van R'daal en Ruk-ven. Saai dus, maar tsja het is zo ongeveer het enige wat er is.
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

VanBiLL.com schreef: vr 5 november 2021, 17:52
nielsvo schreef: wo 3 november 2021, 23:13
Nee, is niet echt vergelijkbaar. Deze gaat meer richting Rucphense heide en Horendonk (vorige jaren in ieder geval).
TT Roosendaal (HtH) volgt bij mijn weten de vaste routes van R'daal en Ruk-ven. Saai dus, maar tsja het is zo ongeveer het enige wat er is.
Vergeleken met de oersaaie toertocht die ik laatst in Zundert heb gereden is dit nog een vrij aardige toertocht over echte MTB paden en heides.
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

Dank voor de reacties. Geen stukken dus die alleen met deze tocht bereikbaar zijn.
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Boekenkist schreef: za 6 november 2021, 16:55 Dank voor de reacties. Geen stukken dus die alleen met deze tocht bereikbaar zijn.
https://www.aknroosendaal.nl/Veldtoertocht%20AKN.htm

Op de site staat een kaart met de route, en filmpjes.
Ik zie een paar privé stukjes
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Mooi parcours.
Ik was al een tijdje niet meer in de Rucphense Heide geweest.
Veel deelnemers mij dunkt.
galileo2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: vr 13 augustus 2021, 20:25

Deze vraag hoort misschien thuis in een ander topic:

Iemand vertelde mij gisteren dat je op de Rucphense Heide ook een betaalde vergunning nodig hebt.
Klopt dit?
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

galileo2 schreef: do 25 november 2021, 18:41 Deze vraag hoort misschien thuis in een ander topic:

Iemand vertelde mij gisteren dat je op de Rucphense Heide ook een betaalde vergunning nodig hebt.
Klopt dit?
Ik werd hier laatst ook op gewezen. Het is tot nu toe:
"Voor deze route is het bezit van een MTB-vignet gewenst. Natuurmonumenten gebruikt de inkomsten van het vignet om de MTB-routes en de natuur eromheen te onderhouden." (bron: https://www.natuurmonumenten.nl/natuurg ... nse-bossen)

Vraag is natuurlijk wanneer "gewenst" verandert in "verplicht"...maar daar lopen al genoeg discussies over in andere draadjes, laten we het hier maar over de toertochten houden :-D
Merida
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 22 november 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Union das pas fietsen!

Goedendag Heren,

Is er nog ergens in de Noorderkempen een toertocht aanstaande zondag de 23e januari ?

De toch van afgelopen zondag in Brasschaat is mij goed bevallen, weer eens een ouderwetse toertocht. :-q
Zoals ze in de Zuidwesthoek van Brabant niet meer gereden kunnen worden :oops:
Merida
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: di 22 november 2005, 20:50
Mijn mountainbike: Union das pas fietsen!

Heren,

Gaat de tocht bij de school Berkenbeek as zondag door ?

Greetzzz
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

Misschien net buiten de regio van de topic titel maar zeker interessant.

Civil Support Veldtoertocht GOIRLE 2022
Dé ATB tocht die je een keer gereden moet hebben. Het parcours voert door de mooiste bossen van Midden Brabant. Geschikt voor alle fiets liefhebbers. Diverse afstanden voor zowel de beginner als de super getrainde sporter.
Er is een 25, 40 en 60km parcours. Voor de 25km is er 1 pauzeplaats en voor de 40 en 60 km zijn er 2 pauzeplaatsen ingericht met eten en drinken. Tevens zijn er voor dames toiletten beschikbaar. Op het parcours is medische verzorging i.g.v. calamiteiten en ongelukken aanwezig. Kinderen onder de 16 jaar gratis deelname. Onderweg wordt de fotoservice verzorgd door de firma www.sportkiek.nl
Met remmen kom je niet verder.
Plaats reactie