Bril | Oakley Sutro Prizm Trial

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Tijdens het fietsen draag ik graag een bril (ivm zon, rotzooi, insekten), maar mijn POC Aspire met Cat 2 glazen begint nu toch wel snel te donker te worden. Nu zie ik dat Oakley een bril in de collectie heeft met lenzen die geschikt zijn voor: bosachtige gebieden, bij bewolking en gemiddelde lichtinval. Dat klinkt precies wat ik zoek.

Heeft iemand deze bril toevallig? Ik vraag me daarnaast ook af of niet alles een rode gloed gaat krijgen met deze lenzen, ik ben toch wel een voorstander van natuurlijke kleuren.

Afbeelding
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Ik heb zelf de radar met prizm trail lens en werkt idd prima bij minder licht. Bij zware bewolking en in het bos pak ik zelf meestal de photochromatic, die blijven transparant en dus beter zicht.

Kleuren worden wel iets lichter / fletser met de prizm trail.
Gebruikersavatar
Foxc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 21:35

Ik draag deze bril op de mtb en ben erg tevreden. Had dezelfde vragen als jij, maar was positief verrast. Natuurlijk kleurt de lens je zicht, maar dit ervaar ik zeker niet als storend. Groen is nog steeds groen, wel zo fijn in het bos :winkie:

Bij schemering neemt het zicht wel wat af maar verder top contrast, ook bij bewolkt weer. Aanrader!
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Prizm Trail: de lens waarmee het bos nóg bosser wordt :bier:


https://www.velozine.nl/reviews/test-oa ... izm_trail/
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik heb een (Radar) Prizm Trail Torch (lichte rozige gloed) en ook nog een Prizm Trail (Iridium coating en een duidelijke oranje gloed, meer contrast maar wel een vrij intense beleving: vanuit de stoeltjeslift in Oostenrijk lichtten de bloempjes op de berg helemaal op, terwijl zonder bril dat helemaal niet opviel). Uiteindelijk vind ik de Trail Torch toch net iets prettiger omdat die wat natuurgetrouwer qua kleuren is en “rustiger” is. Maar ontegenzeggelijk wel een rozige gloed. Ik moest er even aan wennen, omdat ik met MTBen altijd met een clear lens reed, maar de Trail Torch is mijn favoriet geworden.

Maar ... als de zon weg is, dus voornamelijk vanaf de herfst tot aan het voorjaar, dan zet ik gewoon weer een clear lens op (ik kan niet wennen aan die gele lenzen, dus dan maar gewoon clear).

[edit] Ik had de namen va de lenzen verkeerd om: de Trail Torch is dus, ondanks de naam, de rustigere lens van de 2. Ik geloof dat de Trail ook niet meer wordt gemaakt. Dit filmpje laat het goed zien: https://youtu.be/61_7NsCilvs
carbon bike, titanium collarbone...
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Hier ook een prizm trail. Heb voor race een jawbreaker. Tijdje 100% gehad maar Oakley doet het voor mij. Zowel lenzen als pasvorm/looks
Daan93
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 4 december 2020, 21:32

Dizer schreef: do 27 oktober 2022, 11:32 Tijdens het fietsen draag ik graag een bril (ivm zon, rotzooi, insekten), maar mijn POC Aspire met Cat 2 glazen begint nu toch wel snel te donker te worden. Nu zie ik dat Oakley een bril in de collectie heeft met lenzen die geschikt zijn voor: bosachtige gebieden, bij bewolking en gemiddelde lichtinval. Dat klinkt precies wat ik zoek.

Heeft iemand deze bril toevallig? Ik vraag me daarnaast ook af of niet alles een rode gloed gaat krijgen met deze lenzen, ik ben toch wel een voorstander van natuurlijke kleuren.

Afbeelding
Ik heb drie maandjes met de Oakley Sutro Lite Prizm Trail Torch gefietst. Erg fijne lens voor het mountainbiken, maakt alles een stuk helderder en zichtbaarder. Ook bij bewolkte dagen geen last gehad van te donkere glazen.

Echter zat hij mij niet lekker op het hoofd in combinatie met de helm die ik had. Dus uiteindelijk een ander merk aangeschaft.

Bij interesse laat het mij weten! Hij ligt nu stof te happen namelijk, beetje zonde.
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

Ik heb een Oakley Jawbreaker met deze (Torch) lenzen voor zonnig weer. Bevalt erg goed, haarscherp beeld en je kunt er best mee doorrijden in een schaduwrijke omgeveving of 's zomers in de avond. Dit is tegenstelling tot Prizm Road glazen, dit is bij schemering niet te doen.

Voor niet zonnige dagen en laat op een zomeravond met bewolking heb ik een Jawbreaker met Low Light lenzen. Erg fijn.
2 x aanrader dus!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb de prizm trail en road, lowlight en photogromic.

Bij zonnig weer in het bos de Prizm trail (de road is echt te donker op donkere stukken)
Bij redelijk licht weer de photogromic of trail.
Bij donker de lowlight, ook heel fijn en vrolijk in het bos :-)

Als je een goed bril/lens wil voor de MTB is de oalkley prizm trail een must have. Echt toplenzen!
Kost wat maar gezien het comfort voor mij een nobrainer.
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Hier ook de Prizm Torch werkelijk subliem. Echte aanrader. Zit bij mij in Radar EV
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Prizm low light, Prizm Road en Photochromic; alle drie hele fijne lenzen.
Low Light gaat er waarschijnlijk nu in voor de komende 5 maanden :-{ :((
Prizm Road heerlijk voor hoog zomer en op de racefiets, Photochromic voor alle andere situaties.

Rij met een Radar frame, wil nog wel eens een Jawbreaker proberen. Die nieuwe "hippe" windscherm-brillen zijn niet zo mijn ding.
Bicycle, bicycle, bicycle
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

In die categorie van Prizm vond ik de Julbo Rush met Spectral lenzen (en keuze uit verschillende lenzen qua lichtdoorlatendheid). De Julbo is wat goedkoper dan de Oakley.
Ik heb er in de Alpen endurotrails mee gereden en de bril bevalt goed. Stevig, compact, verstelbaar en goed zicht (bij felle zon op hoogte).
Spec4ever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: di 11 oktober 2022, 13:40
Mijn mountainbike: Kan geen koffie maken😔

Ik rij voornamelijk met een Jawbreaker met photochromatische glazen omdat ik vaak net voor schemering vertrek.
Die zijn ideaal voor een breed spectrum aan lichtomstandigheden hoewel ik ze bij direct zonlicht overdag nét iets te weinig vind filteren.
Daarentegen is de lens gewoon top als je geen zon hebt, wordt dus echt kleurloos.
Voordeel is dar je het ding dus gewoon op je snuit laat staan omdat het nooit hindert.
(Ont-)kleuren gaat overigens razendsnel.
C’est le ton qui fait la musique! :bier:
Plaats reactie