Bevindingen van overschoenen (graag)

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 23 september 2022, 10:13 Overschoenen zijn niks waard.
Ze gaan snel stuk en isoleren de onderkant van je voet niet.

Tip:
In de lente zijn de winterschoenen vaak in de aanbieding, daar heb je nu niets aan...maar als je deze winter overschoenen probeert, dan in de lente shoppen voor schoenen
https://www.12gobiking.nl/agu-m710-moun ... 5&553=9305

Opzich zijn deze AGU winterschoenen qua prijs wel ok.
enige reviews en 1 zeg waterdicht, ander zegt weer niet 100% waterdicht en als nog koude en doorweekt voeten
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Northwave Celsius.
Nog nooit koude voeten mee gehad.
Terwijl ik dat met overschoenen altijd had!!!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Dice Oldskool schreef: vr 23 september 2022, 08:06
rokl schreef: do 22 september 2022, 19:57 [Sindsdien rij ik met verwarmbare inlegsolen van theheatcompany.com.
Zijn die voor eenmalig gebruik of heb jij andere?
Eenmalig gebruik. Kost ca 1.20 Euro per paar.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

In mijn beleving werken overschoenen prima tegen natte voeten maar kun je voor koud weer beter winterschoenen met goede sokken gebruiken, onderschat vooral goede sokken niet.

Maar dit is een ervaring die ik heb buiten het fietsen. Zelf rijd ik met flats dus zijn overschoenen sowiezo geen optie, ik heb nu deze schoenen voor de nattere/koude maanden en afhankelijk van de temperatuur verschillende sokken.

https://www.adidas.nl/five-ten-trailcro ... 29146.html
Beetje zoeken en ik had ze voor 110,-
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

userlee schreef: vr 23 september 2022, 15:04 https://www.12gobiking.nl/agu-m710-moun ... 5&553=9305

Opzich zijn deze AGU winterschoenen qua prijs wel ok.
enige reviews en 1 zeg waterdicht, ander zegt weer niet 100% waterdicht en als nog koude en doorweekt voeten
Er kan langs de bovenkant altijd water binnenkomen, opspattend water en regen. Dus in die zin zijn veel schoenen niet waterdicht. Zelfde als kaplaarzen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

ThaSingleTrackMastah schreef: za 24 september 2022, 23:02
userlee schreef: vr 23 september 2022, 15:04 https://www.12gobiking.nl/agu-m710-moun ... 5&553=9305

Opzich zijn deze AGU winterschoenen qua prijs wel ok.
enige reviews en 1 zeg waterdicht, ander zegt weer niet 100% waterdicht en als nog koude en doorweekt voeten
Er kan langs de bovenkant altijd water binnenkomen, opspattend water en regen. Dus in die zin zijn veel schoenen niet waterdicht. Zelfde als kaplaarzen.
Ik begrijp wat je ermee bedoelt en zegt 👍🏼
inmiddels deze :
Scott Shoe Mtb Heater Gore-tex gespot tegenover de AGU vind ik persoonlijk deze mooier 😬
en leuke actie/ aanbieding.
enige is even uitzoeken of sportfits.eu betrouwbaar webwinkel is…
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Dennis17e schreef: za 24 september 2022, 18:33 In mijn beleving werken overschoenen prima tegen natte voeten maar kun je voor koud weer beter winterschoenen met goede sokken gebruiken, onderschat vooral goede sokken niet.

Maar dit is een ervaring die ik heb buiten het fietsen. Zelf rijd ik met flats dus zijn overschoenen sowiezo geen optie, ik heb nu deze schoenen voor de nattere/koude maanden en afhankelijk van de temperatuur verschillende sokken.

https://www.adidas.nl/five-ten-trailcro ... 29146.html
Beetje zoeken en ik had ze voor 110,-
Ja zekers daar heb je gelijk in Dennis,
goede warme winter sokken of sws juiste sokken dragen bij sporten (net als onderkleding) vind ik ook belangrijk
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
fleche
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 10 februari 2005, 11:13
Mijn mountainbike: Kona Rove St 2016, Kona Big Honzo 2017

Heb nog paar neopreen overschoenen liggen, maat 45/46. Die mag je hebben wat mij betreft en ervaren of het werkt voor je... En daarna winterschoenen aanschaffen :-D
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

fleche schreef: zo 25 september 2022, 16:02 Heb nog paar neopreen overschoenen liggen, maat 45/46. Die mag je hebben wat mij betreft en ervaren of het werkt voor je... En daarna winterschoenen aanschaffen :-D
Aardig van je ! 👍🏼
te groot helaas
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Plaats reactie