winkel voor body protectie , off-line

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zoals de titel , ben ik op zoek naar een winkel waar je wat bodyprotectie en elleboog protectie kan passen . Hier in Oostenrijk , Saalbach zitten wel wat winkels maar die zijn alleen "vriendjes" met Fox . Niks mis mee , maar er zijn diverse soorten bodyprotectors , van hemden met of zonder elleboog bescherming , Bodyprotector die je over je shirt , of onder je shirt aan trekt ect .

Ik wel wat gehuurd maar dat vindt ik niet prettig zitten , voor mij zit het teveel " in de weg" dus tijdens het MTB voel ik het te veel . Misschien niet de juiste maat , maar ik heb er twee maten gepast en dat gaf geen oplossing . Ik vindt de "hemden/ vesten" van Fox wel mooi , en tijdens het passen zat het goed , maar de echte test is eigelijk op de fiets , of passen met de kleding die je aan hebt tijdens het MTB'en .

Waar denk ik aan ?, Rugtas met protectie erin , alleen body protector , met evt los te halen padding , en losse arm beschermers . Ik ben geen table jumper :D , en zal in en uiterst geval de zwarte downhill trail nemen , eerder de rode en / of de blauw trail .

Rugtas met protectie is voor downhill te veel last , maar het idee is gewoon ook een stuk trail te rijden en dan als zich een downhill trail voordoet deze te kunnen rijden , dus de protectie moet dus ook niet te veel in de weg zitten tijdens de tour .

En dan waar is de meeste keus in een winkel in NL ? of als de keus is gemaakt welke winkel heeft dit liggen zodat je kan passen?

:roll:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Baron Gijs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 8 maart 2017, 13:28
Mijn mountainbike: Kona Unit, Vitus Mythique

Rose bikes, in Bocholt ?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik wilde zeggen Bikecomponents.de in Aachen maar ik zie dat de winkel net in renovatie en dus voorlopig gesloten is.

Desalniettemin zou ik toch gewoon iets online bestellen en een avondje in huis dragen met je usual kleding en een blokje om fietsen (in de winkel mag je toch niet met dat spul fietsen), de grote online shops ala bike24, etc hebben een goede en snelle retourpolicy.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dit soort spul in een ruime collectie vind je alleen in de sportwinkels bij bikeparken.
(En daar betaal je dan wel de hoofdprijs, het is ook altijd wat)

Goede online research en dan een hele stapel bestellen bij een shop waar je het makkelijk terug kunt sturen is voor de meesten van ons het beste.
Duitse shops bieden vaak gratis retour aan binnen Duitsland, dus een Duits adres (familie of kennissen) is ook handig. Maar soms is afgeven op een Duits postkantoor ook mogelijk.
Als je 3 opties in 3 maten bestelt is het een flink pakket....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Zal wel de trend zijn , overal maar bestellen , passen en terug sturen .....
:-?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 16 september 2022, 20:39
Duitse shops bieden vaak gratis retour aan binnen Duitsland, dus een Duits adres (familie of kennissen) is ook handig. Maar soms is afgeven op een Duits postkantoor ook mogelijk.
Bike24, Bikecomponents, R2-bike en Bike-discount zijn gewoon gratis voor Ollanda`s.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Grootste uitdaging is , dat geen enkel winkel diverse maten n type's op voorraad heeft , :-? , daarbij zijn de prijzen nog al wat uit een lopend blijkbaar .
Ook de verkrijgbaarheid on-line is slecht , ja of je betaalt weer de hoofdprijs . :~

:o Naja zal wel middagje review's kijken worden op JijBuis en keuze maken, en dan maar gaan bestellen.....(let it Rain :winkie: )
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

MX, BMX, ... heb je meer kans modellen te vinden in winkels, alleen niet in dezelfde winkel.
... maar dan moet je een idee hebben wat je wilt hebben.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Snelle Buffer schreef: do 15 september 2022, 21:54 Rugtas met protectie is voor downhill te veel last , maar het idee is gewoon ook een stuk trail te rijden en dan als zich een downhill trail voordoet deze te kunnen rijden , dus de protectie moet dus ook niet te veel in de weg zitten tijdens de tour .
Ik heb een Ergon BE Enduro voor dit soort ritjes. Deze heb je niet in je nek hangen na een landing en blijft perfect op je rug zitten. Bladder met drinken zit mooi laag op je rug.

Afbeelding

Verder hou ik er ook niet van om als een soort Michelinmannetje op de fiets te zitten maar wil wel de nodige protectie hebben. Uiteraard knie en ellenboogbeschermers en voor mijn body heb ik ooit via Ali deze gekocht om te proberen en die gebruik ik nog steeds ten volle tevredenheid. Wilde voor die paar tientjes de gok wel wagen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: za 17 september 2022, 08:45 Zal wel de trend zijn , overal maar bestellen , passen en terug sturen .....
:-?
Je bent/was in Saalbach.
Daar ligt het in de winkels, maar dan betaal je de advies prijs of meer.
(Zo zag ik in Morzine een Maxxis DHF (super tacky DH) voor €90 in het rek. Deze viel mij op omdat ik die net had gemonteerd (in D besteld voor €43))
Een beetje prijsverschil is logisch, maar met zulke verschillen is het geen leuk souvenir, maar ben je gewoon getild.

Andere optie is dan dat je zelf stad en land af rijdt.
Dus zelf de km's maakt, ipv de koeriersdienst.
Dat is lood om oud ijzer.
TenZNL schreef: za 17 september 2022, 08:54
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 16 september 2022, 20:39
Duitse shops bieden vaak gratis retour aan binnen Duitsland, dus een Duits adres (familie of kennissen) is ook handig. Maar soms is afgeven op een Duits postkantoor ook mogelijk.
Bike24, Bikecomponents, R2-bike en Bike-discount zijn gewoon gratis voor Ollanda`s.
:-q
Ik ben hier (E) al blij als de webshop een regeling heeft voor retourneren.
Spaanse post is 2x zo duur als post nl en heeft ook enorme toeslag voor grotere pakketten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

De hoofdprijs betalen ....Ja , in Saalbach e.o. Op de weg terug in Bocholt gestopt vandaag bij Rosé.

Ook daar betaal ik de hoofdprijs en nog geeneens in de winkel welke ik in gedachte had . (POC VDP ) welke bijna 60 euro goedkoper is bij BD :roll: , maar bij beide zaken niet op voorraad .

Ik ga dus voor een vest en geen Shirt met padding , wil ook gewoon een tshirt aan en daarover de bescherming ,ivm transpiratie en het aan en uit trekken .

Maar het moet ook geen michelin manneke worden , en eigelijk ook weer comfortabel zitten bij bv een beklimming . Denk dat voor een tshirt en vest wel voor en nadelen zijn . Lastige keuze's , vandaar ook een winkel zoekend waar je dus wat kan passen . Natuurlijk wat TenzNL aangeeft dragen in huis voor een avondje geeft meer aan hoe het zich gaat dragen tijdens de rit .
Nu ook wat jijbuis filmpjes gekeken , oa Lone wolf . Aardige uitleg over de verschillende soorten , waren er maar drie waarvan 1 als tanktop en Tshirt .

De Ali variant , is natuurlijk prijs technisch interessant , maar beschermt het ook ( hard plastic)?, mijn verstand zegt niet , geef meer de voorkeur voor padding of D30 , ect . Maar kan alleen op mijn gevoel vertrouwen , Ik vindt ook dat voor je veiligheid of bescherming geld niet een issue mag zijn , ondanks misschien wel de goede bescherming met hard plastic zoals de Ali , tevens dat niet als een poppetje eruit zien .
De elleboogbeschermers komen er ook , maar daar ga ik voor losse beschermers.

Keuze's :roll:

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

De hardshells zijn meer bedoelt voor park/jumplines/big-air (crashes op hoge snelheid op gravelish ondergrond), die blijven beter op hun plek zitten omdat ze meer/beter glijden over de ondergrond dan de softe 3DO-versies. Of de ali-varianten dezelfde bescherming bieden als het origineel is idd twijfelachtig.
De 3DO pads/vests zijn meer comfy en ademend en vaak beter geschikt voor trail- en enduro ritten (zonder lift).

Ik weet niet of je deze al gelezen had? Is wat ouder maar er staan wat dingen in die zich ook naar de rest van je protectie vertalen: https://enduro-mtb.com/en/the-best-mtb- ... u-can-buy/

Zelf gebruik ik 2 paar (incl elleboog pads), licht en zwaar voor verschillend gebruik. De lichte set IXS Flow heeft als voordeel dat ik ze gewoon vergeet tijdens het trappen en klimmen. Nadeel, en de reden waarom ik 2 sets heb, is dat de stof vrij dun en kwetsbaar is. Trail/enduro only.

De zware set IXS Trigger Race is een combi. Heeft een dikkere 3DO-pad icm plastic stukken voor grotere impacts en harde, ruwe ondergrond in de parken. Draagt ook fijn maar is beduidend warmer en meer aanwezig dus enkel voor het park.

Qua torso had ik een O`neill STV, een niet al te duur vest met simpele padding (enkel de schouders 3DO, de rest was maandverband) en die voldeed prima in het begin. Later, toen ik meer en hoger ging springen en droppen, heb ik via het forum een licht gebruikte Leatt Body Tee 3DF AirFit Lite gekocht. Maar deze is een stuk zwaarder en imho niet geschikt om zelf omhoog te trappen (weegt dik over een kilo en de 3DF platen op borst en rug ademen niet echt bij weinig rijwind)

Dit is trouwens geen WC eend-advies, dit is spul wat (na diverse getest te hebben) bij MIJ goed zit. Pasvorm en comfort zijn het allerbelangrijkste...als het niet lekker zit, trek je het niet aan.

Moraal van dit verhaal:
Ook proctectie is er in diverse categorieen. Net wat cheeta zegt, als je weet wat je wil en waar je het voor wil gebruiken, wordt het zoeken al weer een stuk makkelijker. Hopelijk heb je hier wat aan :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Bedankt voor de info ..


Wat ik wil , is wel een beetje duidelijk , alleen is een beetje de vraag wat nu een goede combi is , qua bescherming .
Aan de ene kant moet het comfortable zijn , zitten ivm met een langere klim naar boven om daarna weer naar beneden te gaan . De andere kant wil je ook geen Michelin poppetje worden , knie bescherming is al aanwezig ,netzoals de fullface helm, gaat meer om de rug en/of borst bescherming en elleboog bescherming .

Als ik dus een stukje omhoog trap , wil ik evt ook een rugtas meenemen , voor bv drinken, sleutels , pasjes ect , maar dat kan waarschijnlijk ook met een heup pack , waarvan ik ook weer verschillende heb gezien .

Ik ben na wat leeswerk toch weer bij de POC VPD System Back uit gekomen :

https://www.pocsports.com/collections/m ... 8191319192

Omdat deze weer later te combineren is met een VPD chest :

https://www.pocsports.com/collections/m ... 9029202072

Ik denk dat met klimmen deze back protector wel goed is , met misschien een rugtas erover heen .Ga ik naar bv een Bikepark en wil de rode trails pakken , gaat de rugtas e.d niet mee, en kan ik gewenst de chest protector gebruiken samen met de backprotector .

Vandaar dat ik een beetje zoek naar een winkel waar je dat kan passen , maar dat gaat niet zo lukken , dus wordt het bestellen en passen thuis en dan een avondje met de protector lopen en kijken hoe dat zit met een rugtas .
Of misschien toch een " vest kopen , bv Leatt :

https://www.bike-discount.de/en/leatt-a ... ektor-vest

Of de Alpinestars :

https://www.bike-discount.de/en/alpines ... ction-vest


Ik zal geen grote jumps , of gaps gaan nemen , welke misschien te vinden zijn op de diverse Zwarte trails (weet dat dat per Bikepark wat kan schelen ) , maar gewoon protectie mocht het fout gaan , en idd daar heb je diverse gradatie's in qua bescherming ....

Nog even verder "zoeken"
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Hopelijk eind van de week body/chest protectors party :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

We verwachten een foto reportage :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie