winkel voor body protectie , off-line

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Voor een paar maandjes terug stond ik voor dezelfde keus. Geprobeerd om on-line een zo goed mogelijke keus te maken en gewoon 1 besteld. Gekozen voor de TSG tahoe.
Wel warm met zomerse dagen maar toch wel blij mee. Kan ook een waterzak in het rugpand maar of dat handig is weet ik (nog) niet.
https://www.bike-discount.de/en/tsg-tah ... ctor-shirt
"This species has amused itself to death"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2442
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Voor nu is de lijst voor bodyprotectors excl shirt ect

Leatt Airflex
Alpinestars Bionic pro
Poc VPD chest & back (losse modules )
Fox head raceframe impact ..
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Gelukkig zijn de avonden weer wat koeler :winkie:
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

For the record, “ardennes bikes” in Spa heeft veel body protectie en veel mtb (full face) helmen. Naast het trailpark.
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Snelle Buffer schreef: wo 21 september 2022, 10:37 Voor nu is de lijst voor bodyprotectors excl shirt ect

Leatt Airflex
Alpinestars Bionic pro
Poc VPD chest & back (losse modules )
Fox head raceframe impact ..
Alle 4 volgens mij mooie setjes, ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest en waarom. Zit er zelf ook nog aan het denken om een hardshell protectievest te kopen dus ik lees mee :D
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Ik heb zelf de leatt airflex lite 3df net binnen, zit echt top, wel wat zwaar en zal geen pretje zijn om omhoog mee te fietsen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Die Leatt heb ik ook. Als ik niet in het bikepark fiets, haal ik voor de enduro ritjes altijd die borstplaat er uit. Scheelt toch weer wat. Tip van Flip, dit shirt vindt het niet leuk om in de wasmachine te gaan. Het plastic beschadigt de stof. Ik neem 'm gewoon mee onder de douche en dat is voldoende :wink:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

balboa schreef: zo 2 oktober 2022, 11:02 Die Leatt heb ik ook. Als ik niet in het bikepark fiets, haal ik voor de enduro ritjes altijd die borstplaat er uit. Scheelt toch weer wat. Tip van Flip, dit shirt vindt het niet leuk om in de wasmachine te gaan. Het plastic beschadigt de stof. Ik neem 'm gewoon mee onder de douche en dat is voldoende :wink:
Ik heb `m ook (de Tee-versie) en idd, wasmachine is geen aanrader dus ik gooi `m (als uitwaaien niet meer helpt) meestal in een emmer met een handwasje. Betekent wel dat de platen eruit en erin moeten, wat ik nogal een PITA vind...Laat jij die platen erin zitten bij het douchen en drogen?
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2442
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ben nu gegaan voor de Leatt Airflex Chest -Protector vest , zit goed , en voelt niet zwaar aan, en goed in te bewegen . Zowel een avondje met t-shirt eronder gedragen als rechtstreeks op het lichaam . En daarbij de Evoc Hip Pouch 1 liter gedragen . Zit elkaar niet in de weg , ook op de fiets :lol:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik haal die platen en schouderprotectie er altijd uit voor dat die mee gaat onder de douche. Hoe vaker ik dat doe, des te makkelijk wordt het, maar zit altijd wel te klooien met die schouderprotectie. Daar staat niet duidelijk links of rechts op :-{
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29842
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben ermee in t zwembad gesprongen.
Uitspoelen, drogen klaar.
Wasmachine lijkt me ook niet fijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2442
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Poef!!

Ff afstoffen :) , de airflex bevalt goed , zowel op de huid als met een tshirt er tussen , hoewel het met de" huidige" temperaturen ,rond de 20 -25 Celcius, wel wat "plakkerig" is . :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie