Ekoi bibshort

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

Eiegnwijs als ik ben heb ik het advies van mn maat om voor Castelli te gaan niet aangenomen. Ik ben destijds voor een mooie set van Ekoi gegaan. Hoe meer ik fietste des te meer last ik kreeg van zadelpijn. Uiteindelijk kon ik na 20km niet meer fietsen van de pijn in mn achterste, en heb contact met Ekoi opgenomen over de zeem in de fietsbroek. Daar ik dunne benen en dito achterwerk heb koos ik voor maat L. Nu zeggen ze bij Ekoi dat ik een maat groter had moeten nemen. Ik kon een korting krijgen op hun duurste fietsbroek a 200,- Want met die broek zou ik dus geen last van zadelpijn hebben. Dus eerst geef je aan dat het komt door een te kleine maat en vevolgens zou het aan het model liggen. Kan de broek helaas niet retourneren. Heb inmiddels een Castelli bib gekocht en ga deze hopenlijk vanmiddag kunnen testen.

De helm, bril fietsshirt zitten overigens wel prima. De handschoenen daarintegen zijn van een mindere kwaliteit.
Karren maar!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik fiets al 20 jaar zonder zeem, dus in mijn optiek komt zadelpijn niet door de zeem.
De zeem kan het hooguit verzachten, maar er is iets anders aan de hand.
Je fietst te weinig, of je zadel past niet bij je kont.

Dat jij eigenwijs bent of dat ekoi geen gedragen fietsbroek terugneemt, daar kan niemand iets aan doen, maar het antwoord is merkwaardig, evenals de poging van hen om je nogmaals een emoi broek te laten kopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dennis75 schreef: ma 29 augustus 2022, 13:01 Eiegnwijs als ik ben heb ik het advies van mn maat om voor Castelli te gaan niet aangenomen. Ik ben destijds voor een mooie set van Ekoi gegaan. Hoe meer ik fietste des te meer last ik kreeg van zadelpijn. Uiteindelijk kon ik na 20km niet meer fietsen van de pijn in mn achterste, en heb contact met Ekoi opgenomen over de zeem in de fietsbroek. Daar ik dunne benen en dito achterwerk heb koos ik voor maat L. Nu zeggen ze bij Ekoi dat ik een maat groter had moeten nemen. Ik kon een korting krijgen op hun duurste fietsbroek a 200,- Want met die broek zou ik dus geen last van zadelpijn hebben. Dus eerst geef je aan dat het komt door een te kleine maat en vevolgens zou het aan het model liggen. Kan de broek helaas niet retourneren. Heb inmiddels een Castelli bib gekocht en ga deze hopenlijk vanmiddag kunnen testen.

De helm, bril fietsshirt zitten overigens wel prima. De handschoenen daarintegen zijn van een mindere kwaliteit.
Ik ben erg tevreden over mijn Ekoi bibs. Overigens wel met hun beste zeem, de “10 uurs” zeem waarbij de dichtheid van de zeem oploopt met de maat. 4 uur gaat bij mij moeiteloos, langer nog niet geprobeerd. Met mijn 1.95 / 97 kg en jeans maat 34 is hun XXL overigens een perfect fit.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

De zeem van de Ekoi zou voor ritten tot 6 uur moeten zijn. Helaas is dat niet het geval. Sneu dat ze er niets mee willen doen. Afgeven op de zogenaamde verkeerd bestelde maat en vervolgens vermelden dat hun duurdere broek beter geschikt is...

Vandaag een 40km rit met de Castelli bibshort gereden. Geen centje pijn gehad. Nooit weer Ekoi


Te koop Ekoi bibshort, voor ritten tot 6u :-q
Karren maar!!
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 29 augustus 2022, 14:01 Ik fiets al 20 jaar zonder zeem, dus in mijn optiek komt zadelpijn niet door de zeem.
De zeem kan het hooguit verzachten, maar er is iets anders aan de hand.
Je fietst te weinig, of je zadel past niet bij je kont.

Dat jij eigenwijs bent of dat ekoi geen gedragen fietsbroek terugneemt, daar kan niemand iets aan doen, maar het antwoord is merkwaardig, evenals de poging van hen om je nogmaals een emoi broek te laten kopen.
Brooks leren zadel?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gobi XM, Flite TI en een Brooks Cambium.
Maar geen lederen Brooks hangmat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie