Algemeen drinkrugzakken en -heuptassen topic

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Menno_M schreef: di 5 juli 2022, 15:35 en de Decathlon Rockrider (niet eens slecht voor het geld).
Welke doel je dan op, want ik kan bij de Decathlon diverse camelbaks vinden.
Ik ben een beginnend mountainbiker, die nog niet verder komt dan een tochtje van een paar uur, en om te proberen een aantal zaken meer bij de D vandaan heeft gehaald. De €100+ zakken sla ik dus nog even over ;)
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Deze misschien? Die is qua formaat net iets kleiner dan die Thule uit de startpost:
Afbeelding

Ik heb er zelf ook even zo een gehad, inclusief reservoir en in de aanbiedingenhoek was hij zo goedkoop dat ik hem niet kon laten liggen. Qua draagcomfort is hij "eenvoudig", maar daar is mee te leven omdat je zo'n rugzakje eigenlijk niet zwaar kunt beladen.

Algemeen zou ik zeggen dat hij zeker niet slecht is, maar in een direct vergelijk met een goede merkrugzak wel wat inlevert. Voelt letterlijk wat meer als een zak op je rug, zeker als je hem maximaal volpropt. Maar voor die drie tientjes geen slechte koop.

Ik heb uiteindelijk het reservoir gehouden en de rugzak weggegeven toen ik voor een dumpprijs tegen die Thule Rail 8 aan liep... :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Thanks.
Het gaat er mij vooral om dat ik van de zomer, fietsen in Zuid Frankrijk, voldoende vocht mee kan nemen. Verder heb ik niet zo heel veel spul mee.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Menno_M
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 10 september 2018, 09:56

Hij is niet meer te koop zie ik, maar is een maatje kleiner dan die hierboven staat.

Ik denk dat dit de opvolger is van die ik bedoel:

https://www.decathlon.nl/p/drinkrugzak- ... mc=8644841

Zo'n helmclipje is ook prima.

Als je niet teveel wilt uitgeven prima optie.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

kermit schreef: vr 8 juli 2022, 09:47 Deze misschien? Die is qua formaat net iets kleiner dan die Thule uit de startpost:
Afbeelding
...
Die heb ik ook gehad, vond ik helemaal niks.
Ligt als een worst tussen je schouderbladen en zit erg ongemakkelijk.
En als ie vol water zit, dan past er niet zoveel bagage meer bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik moet mijzelf altijd wel inhouden om geen nieuwe rugzak te kopen. Heb er nu 3 in gebruik.
Voor het lokale rondje een Camelbak Chase bikevest.
Voor de ritjes waar meer mee moet een Osprey Raptor en voor ritjes waar het serieus naar beneden gaat een Ergon BE enduro met rugprotector. De Ergon draagt het beste. Als je die goed hebt afgesteld en op je rug hebt dan voel je hem bijna niet zitten en hij beweegt met je lichaam mee ipv een eigen leven leiden. Heuptassen kan ik geen vrienden mee worden.

Er zijn tig goede rugzakken te koop van de diverse merken. Heel persoonlijk welke je fijn vind en welke niet.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Elvander schreef: wo 6 juli 2022, 09:12 Probeer een Osprey Seral, in 4 of 7 liter met allebei een 1,5 liter drinkzak.
Hier voor een goede prijs te vinden:
https://www.asadventure.nl/p/osprey-heu ... 10003.html
Thanks, gelijk besteld. Leuke prijs ook.

Voor m’n wekelijkse ritje naar B’hoek gebruik ik nu nog een 700 ml bidon, op warme dagen moet ik na 1 rondje al gaan bijvullen bij Outdoor Valley.
Een simpele hippack droeg ik toch al voor biba, tool en telefoon, straks dus één met 1.5 liter aan boord.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: za 9 juli 2022, 09:42 Ik moet mijzelf altijd wel inhouden om geen nieuwe rugzak te kopen. Heb er nu 3 in gebruik.
Voor het lokale rondje een Camelbak Chase bikevest.
Voor de ritjes waar meer mee moet een Osprey Raptor en voor ritjes waar het serieus naar beneden gaat een Ergon BE enduro met rugprotector. De Ergon draagt het beste. Als je die goed hebt afgesteld en op je rug hebt dan voel je hem bijna niet zitten en hij beweegt met je lichaam mee ipv een eigen leven leiden. Heuptassen kan ik geen vrienden mee worden.

Er zijn tig goede rugzakken te koop van de diverse merken. Heel persoonlijk welke je fijn vind en welke niet.
Ik heb ook last van een overmatige rugzakkenaankoopneiging maar die weet ik al weer geruime tijd goed te onderdrukken :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Menno_M schreef: vr 8 juli 2022, 17:58 ...
Ik denk dat dit de opvolger is van die ik bedoel:
https://www.decathlon.nl/p/drinkrugzak- ... mc=8644841
...
Afbeelding
Als deze in de winkel hangt wil ik 'm op z'n minst even beter bekijken en proberen.
(hoop spul er in en dan passen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Vaak is het ook wel een beetje te zien aan het rugpand. Hoe vlakker en dunner hoe meer je de lading gaat voelen als je hem volpropt, zo'n dun stukje stof doet niets om het rugpand in vorm te houden of om nog iets van frisse lucht langs je rug te krijgen (hoewel elke rugzak natuurlijk warmer zal voelen dan niets).

Vergelijk bijvoorbeeld zoiets...
Afbeelding

Met zoiets. Ik weet vrij zeker dat dit een heel stuk comfortabeler zal dragen. Ook de brede heupvleugels en buikriem dragen bij aan een beter draagcomfort (dit is wel een vrij grote rugzak).
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 17:34

Ben aan het oriënteren naar een nieuw rugzak. Momenteel nog een oude Camelbak Blowfish (12-16L) en vindt toch dat die eigenlijk aan vervanging toe is. Was aan het kijken naar wel redelijk dezelfde maat dus iets van 10-12L, de extra 4 liter van de Blowfish gebruik ik zo zelden dat ik het het niet waard vind om groter te gaan als dat.

Nu zat ik naar de Ergon BA2 te kijken na de positieve reactie over het comfort van deze tas. Alleen wat ik mij nu af vroeg is of er een lusje voor een achterlicht op zit. Het is maar een klein detail, maar wel een belangrijke vind ik. Als deze er namelijk geen heeft moet ik echt naar iets anders gaan kijken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als het er niet op zit, een kleermaker stikt voor een paar euro er zo een lusje op. Op de plek die jij wil.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 17:34

Aan de kleermaker heb ik nog niet eens gedacht. Dat zou zeker ook een optie zijn.
Bushcraft Barry
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: di 5 april 2022, 19:42
Mijn mountainbike: Kubus & Sticks

Hier een tevreden gebruiker van de Ergon BA2. Er zit zeker een lusje op waaraan je een lampje zou kunnen hangen. Maar of deze de juiste positie blijft houden durf ik je niet te zeggen. Zou denken dat deze veel bungelt. Op de eerste foto van bv bol.com kun je het lusje zien https://www.bol.com/nl/nl/p/ergon-rugza ... gKwh_D_BwE (even zoomen rechtsonder)

Afbeelding
Oeps Boom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 10 februari 2013, 17:34

Dat ziet er meer uit als een lusje waar je eventueel iets aan zou kunnen clippen als het echt nodig is. Camelbak en Evoc hebben er vaak echt een speciaal plat lusje voor. Maar dan weet ik in elk geval even waar ik over na moet denken. Een ander merk of er een lusje op laten zetten.
Plaats reactie