Groot hoofd ... Grote Helm

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Heb al tijdje een Bontrager 63cm. Maar ook die geeft net een rood plekje op mijn voorhoofd.
Dus liever iets groter in de lengte en mag iets smaller in de breedte.

Iemand een tip?
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij Mantel hebben ze als je op fietshelm 64 cm selecteert een lijstje met 16 varianten. Je zou kunnen kijken wat ze waar op voorraad hebben en dan passen. Of nu blind bestellen.. https://www.mantel.com/fietshelmen&spec[]=11559
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Ben vanmiddag bij mantel geweest om te passen in Den Bosch. Van de aanwezige MTB helmen niks wat pastte.
Voel me bezwaard om hun grotere naar de winkel te halen die mss ook weer niet passen.

Ik rij nog met die oude helm (wel recent een x goed op mijn plaat gegaan). Zoek even rustig verder.

Maar hoopte eigenlijk op een reactie van iemand met dezelfde hoofdafmetingen die direkt zou kunnen aangeven welk merk dan wel zou passen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Yep, ook hier iemand met veel herseninhoud :-D
Na veel zoeken en passen ben ik er achter dat 661 en TLD echt grote maten hebben (t/m64).
Ik heb hier een nieuwe A1 en een A3 liggen, mocht je een keer willen passen laat maar weten.
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Jamis Diablo schreef: vr 24 juni 2022, 18:15 Yep, ook hier iemand met veel herseninhoud :-D
Na veel zoeken en passen ben ik er achter dat 661 en TLD echt grote maten hebben (t/m64).
Ik heb hier een nieuwe A1 en een A3 liggen, mocht je een keer willen passen laat maar weten.
Laten we maar denken dat het verband met hersenen terecht is :P

Heb je nieuwe om te passen en eventueel te kopen? Stuur gerust een pb met info kleur, prijs en model.

Groet,
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

POC doet het ook goed bij de ballonhoofden in mijn omgeving :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Sommige modellen van Bell gaan tot 65cm, dus dat zou theoretisch moeten passen, alleen is de pasvorm altijd per persoon verschillend.
Maar wat voor iets zoek je? Een XC of meer een fullface, of een fullface met verwijderbare chinbar???
skidje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: ma 24 mei 2010, 19:22
Mijn mountainbike: Puffin, Mukluk, Stache9, Krampus en Swift

Bij Jamis Diablo de perfecte helm gepast van TLD model A1. Precies de goede vorm. De A3 pastte absoluut niet. Die A1 gaat officieel tot 62 cm net als mijn hoofdomtrek. Maar deze heeft dus de perfecte pasvorm.

Bedankt. Kan hier op slot
Plaats reactie