Welke zomerhandschoenen?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mario070 schreef: do 5 mei 2022, 09:40 Ik gebruik alweer 4 jaar helemaal geen handschoenen :wink: En het bevalt prima :-q
Maar jij valt nooit :-q
Ik heb liever wel handschoenen.
Mét lange vingers, maar zonder padding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

ThaSingleTrackMastah schreef: do 5 mei 2022, 20:28
Mario070 schreef: do 5 mei 2022, 09:40 Ik gebruik alweer 4 jaar helemaal geen handschoenen :wink: En het bevalt prima :-q
Maar jij valt nooit :-q
Ik heb liever wel handschoenen.
Mét lange vingers, maar zonder padding
Helemaal correct....niet vallen is mijn laatste hobby, waar ik aan ben begonnen :lol: :lol: En zoals ik al eerder zei....bevalt mij uitstekend :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Gebruik hier mijn Airsoft handschoenen ook voor MTB heb een setje van PIG. Mexchanix maakt ook erg fijne tactische handschoenen die ook prima geschikt zijn voor MTB,
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Hier zijn al heel wat handschoenen de revue gepasseerd in de loop der jaren, met korte en met lange vingers.
Eruit sprongen voor mij de handschoenen van Specialized, een setje korte met padding op de racefiets en een setje lange zonder padding op de mtb. De pasvorm was gewoon heel prettig.

Op dit moment vooral in gebruik een paar "lange" handschoenen van Vaude, Decathlon, GripGrab, Oakley... die laatste twee zitten me het lekkerst. Maar afgezet tegen de prijs (4,95 in de aanbiedingenbak) zijn de Decathlons onverslaanbaar :D

Kort samengevat: pasvorm is persoonlijk, en om echt een paar fijne handschoenen te vinden ontkom je denk ik niet aan zelf passen.

Op de mtb heb ik wel een voorkeur voor lange vingers. In NL rijd ik in de zomer ook weleens met korte, maar op buitenlandritjes nooit.
Zonder handschoenen vind ik niet prettig, dat zweetgevoel op "rubber" grips is niet fijn en het idee van geen enkele bescherming bij een val ook niet.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

goede ervaringen met Fox en Endura. Blijft natuurlijk persoonlijk, maar deze blijven heel lang heel, hebben voldoende grip en niet te warm
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Zelf ook goede ervaring met Fox Ranger handschoenen. Evenals Ranger shorts en shirts trouwens 😋
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Specialized grail bg

Die heb je met lange en korte vingers.

Ik heb beide, lange vingers mtb, korte voor de racer.

Ik draag de mtb handschoenen altijd, tenzij het echt vriest, maar tot -1 heb ik deze aan.

Kleine padding in de palm, net genoeg om de druk van de palm te halen zonder verlies van gevoel.

Ik rij deze i.c.m. ergogrips op de mtb, bevalt uitstekend!

Ze zijn alleen wel prijzig....
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Graag wil even aanhanken op deze vraag.
Ik ben ook op zoek naar zomerhandschoenen, korte vingers, met pads. Waar ik een beetje tegenaan loop is dat ik nu een paar keer heb ervaren dat de handschoen maat om mn hand heen wel goed zit, maar dat ze te strak om mn vingers zitten waardoor die enigszins afgekneld worden. Mijn vraag is dan ook of jullie weten welke merken ruim om de vingers vallen?
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Hier ook lange vingerliefhebber.
Nu gribgrab met een minimale padding en een oud setje Cube zonder padding.
Eigenlijk vind ik die van Cube erg fijn, helemaal voor die prijs.

Kort wil ik niet meer, altijd gedoe met bramen..

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Plaats reactie