Welke goggles passen wél met een MET parachute full-face?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van een MET parachute helm. Mooi licht ding, zit nog lekker ook (voor een helm dan..), maar pas geleden kwam ik er achter dat mijn 100% goggles niet passen met deze MET. De helm sluit blijkbaar laag op mijn voorhoofd aan, en de goggles zijn aan de bovenkant juist vrij hoog. Dat, in combinatie met een neus maatje (X?)L zorgt ervoor dat de goggles vervelend naar beneden op mijn neus geduwd worden.
Tips voor goggles die beter gaan passen (bijvoorbeeld die aan de bovenkant minder hoog zijn) zijn van harte welkom :-D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

In de eerste plaats heb ik geen MET Parachute.

Ik heb wel een Giro Switchblade die ook de neiging heeft om permanent boven op 100% goggles te drukken en ook qua breedte is de combinatie niet echt geweldig (bij een TLD D3 is het dan weer geen probleem). Voor wat het waard is, gecombineerd met een Oakley O-frame en zeker met een E-frame heb ik daar minder tot geen last van...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Hier ook een dikneus. Ik had eenzelfde probleem met welliswaar een andere helm/goggle maar dat heb ik op kunnen lossen door wat schuim van de goggle weg te knippen. Daardoor drukt ie niet meer knetterhard mijn neus dicht en is het prima opgelost.
Plaats reactie