Overschoenen voor clips

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

kermit schreef: ma 29 november 2021, 15:12 Ik vermoed dat ik -qua schoeisel- nu zelfs met min dertig de fiets op kan, als ik mijn overschoenen over mijn winterschoenen draag :D
Met die temperaturen wordt mijn plastic fiets te broos en ben ik bang dat ie breekt.

Ik rij met overschoenen, afhankelijk van de temperatuur zijn dat dikke of dunne. Ze gaan alweer een jaar of 5 mee.

Inmiddels ben ik wel zover dat als ze versleten zijn, er winterschoenen komen. Ik hoor en lees er teveel goede verhalen over.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

debe schreef: di 30 november 2021, 22:17
kermit schreef: ma 29 november 2021, 11:12 Met regen zul je wel iets moeten doen om te voorkomen dat het water van bovenaf je schoen in loopt.
(vroeger met de motocross deden we ducktape om de bovenkant van de laarzen :-D ).
Dit is mijn oplossing: korte merinosokjes in Northwave Extreme. Vervolgens gripgrab gaiters over het verhoogde neopreen enkelstuk van de schoen waarbij het bovenste gedeelte van de gaiter op de huid aansluit voor een goeie waterdichte afsluiting, vandaar de korte sokjes. De broekspijp sluit over de gaiter.
Bij lange ritten ging ducktape toch knellen.
Ik heb ook van die GribGrab Gaiters gekocht en er gisteren voor het eerst mee gefietst. Werkt prima en is voor mij de oplossing om de bovenkant van m’n winterschoenen mee af te sluiten.
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met het gevaar dat we wat afwijken van de overschoenen uit de topictitel... Zaterdag een wegritje met mijn pas aangeschafte winterschoenen gereden. Vijf kwartier lichte miezer en 80% van de rit kletsnatte wegen. De neopreen flap van de schoenen gewoon over mijn lange broek dicht gedaan.

Bij thuiskomst nog steeds heerlijk droge en warme voeten, ik rijd ze bij deze temperaturen met dunne zomersokken aan. De eerste rit was het wat kouder maar het resultaat was hetzelfde, droge en warme voeten met zomersokken aan.
Ga je echt in de stromende regen rijden zul je ongetwijfeld wat meer moeite moeten doen om de nattigheid buiten te houden, maar dan blijf ik sowieso liever binnen... :)

Gaat om deze schoen overigens, maar dan de versie met MTB zool (die verder identiek is). Mijn eerste ervaringen komen aardig overeen met de review, als ik een cijfer moet geven zou ik toch wel een dikke 8 kiezen. Wel een dikke maat groter kiezen dan je normale maat (ik heb deze in 44, mijn normale maat is een ruime 42. Wil je hele dikke sokken aan mag het zelfs nog wat ruimer zitten).
https://racefietsblog.nl/review-flr-def ... de-winter/
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie