MTB Bril met inzetstukje op sterkte

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Klopt helemaal! Bij mij wordt middels 5G de route op mijn lenzen geprojecteerd. Verdwalen behoort voorgoed tot het verleden nu. Tevens kan ik het thuisfront real time beelden laten zien van wat ik zie. Best wel handig hoor!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

ik heb vorige week een Julbo zonnebril gekocht met een frame-pje met glazen op sterkte erachter.

Helaas heb ik nogal wat last van reflectie's, waarschijnlijk omdat de geslepen lenzen niet ontspiegeld zijn.
Er komen nu ontspiegelde glazen in en ik hoop dat het dan goed is.

De bril is geheel transparant in donker weer en kan zo donker als een zonnebril worden. 8)
(Dit is de Julbo Reactive 0-3 lens)

Pearle heeft deze zonnebrillen, maar helaas in maar een aantal smaken. (slechts 1 model met Reactiv glas, de rest is Spectron-3)
Ze konden hiervoor een Julbo frame-pje leveren. De bril met Reactiv glas vond ik best aan de prijs bij hen.
Ik heb het frame-pje bij Pearle besteld op aanraden met de goedkope glazen. En ik heb online een laatste model Reactiv bril gekocht.

Het geheel kost dan:
Zonnebril met Spectron-3 glas vanaf €109 of Reactiv 1-3 of 0-3 glas vanaf € 160,- => ik betaalde € 98,-
Frame-pje met glazen op sterkte € 20,- + 2 x €10,- = € 40,- => ontspiegeld is € 70,- duurder

Al met al best een dure bril zo (€ 208,-) maar zou goed moeten werken in elk licht.

Ik laat weten of de reflectie's opgelost zijn met de nieuwe glazen! :-q
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Zoals ik eerder al aangaf heb je voor €160,- gecurvde glazen op sterkte bij brillenglazen.com

Dus niet moeilijk doen, gewoon geschikt voor je sportbril.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Edgecrusher schreef: wo 1 september 2021, 08:09 Hier gewoon bij de opticien een sportief montuur uitgezocht bij de afdeling zonnebrillen en gele glazen op sterkte erin laten zetten.
Voldoet prima en volgens mij voor 110 euro klaar.
Heb exact hetzelfde gedaan, heb sinds een week of 3 hetzelfde montuur met heldere glazen erbij voor de avondritten.

Bevalt prima
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1456
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Wildfire schreef: za 18 september 2021, 22:20 Zoals ik eerder al aangaf heb je voor €160,- gecurvde glazen op sterkte bij brillenglazen.com

Dus niet moeilijk doen, gewoon geschikt voor je sportbril.
Klopt, maar die zijn dan 'gewoon' doorzichtige neem ik aan en niet op kleur of donkerder/photochromatisch?

Voordeel van voorzetglaasjes is dat je het glas van de bril kan aanpassen aan het weer, daar is ook mijn voorkeur naar uitgegaan.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

MarkMeisner schreef: zo 31 oktober 2021, 09:41
Wildfire schreef: za 18 september 2021, 22:20 Zoals ik eerder al aangaf heb je voor €160,- gecurvde glazen op sterkte bij brillenglazen.com

Dus niet moeilijk doen, gewoon geschikt voor je sportbril.
Klopt, maar die zijn dan 'gewoon' doorzichtige neem ik aan en niet op kleur of donkerder/photochromatisch?

Voordeel van voorzetglaasjes is dat je het glas van de bril kan aanpassen aan het weer, daar is ook mijn voorkeur naar uitgegaan.
Dan heb je ze zoals je zelf wil,

Ik heb geen photochrome genomen omdat dit te langzaam gaat voor in het bos. Als je vanuit de zon het bos in rijd zie je de eerste minuut niks.

Ik heb spiegelglazen laten maken met 45% verduistering zodat je ook met donkere dagen ermee kan rijden. (Zoals de trail/golf glazen van Oakley)

Wil ik heldere glazen zet ik mijn normale bril wel op. (Dit is nog nooit voorgekomen)
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

De glazen van mijn bril doen er max 15seconden over van heel donker naar helemaal helder.
Het was even wennen maar nu rijdt het super.
Gisteren in de regen en ook dat ging prima
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Popl schreef: zo 31 oktober 2021, 16:19 De glazen van mijn bril doen er max 15seconden over van heel donker naar helemaal helder.
Het was even wennen maar nu rijdt het super.
Gisteren in de regen en ook dat ging prima
15 sec, dan kunnen ze hier de trauma al bellen! 😁
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

goede ervaring met een Siroko bril met optionele insert clip. Online besteld en de clip op sterkte ( multifocaal ) laten slijpen bij de Pearl dealer.
Met 110 euro een goede aanvulling op de Adidas evil eye ( die 5 maal zo duur is :o )

https://www.siroko.com/collections/spor ... en-fietsen
Gebruikersavatar
Popl
All rounder
All rounder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 3 maart 2021, 22:03
Mijn mountainbike: Radon Jealous AL

die 15 seconden is van vol licht naar vol donker. Meestal is minder nodig. Nog geen issues mee gehad.

Wel eerst glazen bij de Pearle laten slijpen. Die keken voor geen meter. Ik kon er niet eens mee naar huis fietsen.
Ik heb in elk glas een kleine cilinder en met hun glazen keek dat slecht.
Nu blijkt dat de glazen anders geslepen moeten worden als ze onder een hoek staan en de Pearle doet dat niet. :~

Uiteindelijk bij mijnsportbrilshop in Maarsbergen opnieuw laten meten en glazen laten slijpen.
Met deze gaat het prima!
Bearded Rookie on a:
Cannondale Topstone / Radon Jealous AL / Koga F3.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Volgens mij zit er aan gekromde lenzen een max. aan de sterkte die daarin geslepen kan worden.
Dus niet voor iedereen een optie.

Hoe lang mijn Shimano photochromic bril erover doet om lichter dan wel donkerder te worden, geen idee. Maar wel zo snel dat ik er niks van merk :-)
Die lenzen zijn ideaal wat mij betreft, ik gebruik nu alleen nog de gele lenzen als het echt heel grijs deprimerend weer is. Dan lijkt het ineens een stuk zonniger :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Skipp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 7 september 2021, 09:09

Toevallig ben ik ook aan het kijken voor een mtb bril op sterkte, maar moet eerlijk zeggen dat zo'n inzet stukje mij toch niet echt aanstaat.
Hoewel een bril met geslepen lenzen wat duurder is lijkt het mij vele malen fijner zitten.
Ook het beslaan van de bril lijkt me een issue, ik draag nu altijd mijn gewone bril of mijn gewone zonnebril (op sterkte) maar als het een beetje regenachtig/hoge luchtvochtigheid is dan is stilstaan echt geen optie want dan zie ik niks meer... Wel goed voor de ronde tijden! :D

Ben zelf aan het kijken naar deze: https://specialspex.com/product/eyres-g ... l-sterkte/
Alles bij elkaar kom ik dan ergens rond de 300 euro uit, niet goedkoop maar nog wel redelijk betaalbaar.
Het enige wat me nog een beetje tegen staat is dat je de bril koopt zonder hem gezien of gepast te hebben.
Iemand toevallig ervaring met het retour zenden van een bril als hij niet naar wens is bij deze site?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op maat gemaakte producten zijn doorgaans uitgesloten van terug sturen, dus ook een bril die op jouw sterkte gemaakt is.
Dan zou je eerst een niet-geslepen versie kunnen bestellen om te passen, en die terugsturen en er pas geslepen glazen in laten zetten als hij je goed zit. Met het risico dat je een paar euro kwijt bent als hij tegenvalt.

Hou er rekening mee dat een bril ietsje zwaarder wordt met geslepen lenzen, die zijn dikker dan standaard lenzen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Skipp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: di 7 september 2021, 09:09

kermit schreef: ma 1 november 2021, 16:16 Op maat gemaakte producten zijn doorgaans uitgesloten van terug sturen, dus ook een bril die op jouw sterkte gemaakt is.
Dan zou je eerst een niet-geslepen versie kunnen bestellen om te passen, en die terugsturen en er pas geslepen glazen in laten zetten als hij je goed zit. Met het risico dat je een paar euro kwijt bent als hij tegenvalt.

Hou er rekening mee dat een bril ietsje zwaarder wordt met geslepen lenzen, die zijn dikker dan standaard lenzen.
Goeie tip, bedankt!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Skipp schreef: ma 1 november 2021, 14:40 Toevallig ben ik ook aan het kijken voor een mtb bril op sterkte, maar moet eerlijk zeggen dat zo'n inzet stukje mij toch niet echt aanstaat.
Hoewel een bril met geslepen lenzen wat duurder is lijkt het mij vele malen fijner zitten.
Ook het beslaan van de bril lijkt me een issue, ik draag nu altijd mijn gewone bril of mijn gewone zonnebril (op sterkte) maar als het een beetje regenachtig/hoge luchtvochtigheid is dan is stilstaan echt geen optie want dan zie ik niks meer... Wel goed voor de ronde tijden! :D

Ben zelf aan het kijken naar deze: https://specialspex.com/product/eyres-g ... l-sterkte/
Alles bij elkaar kom ik dan ergens rond de 300 euro uit, niet goedkoop maar nog wel redelijk betaalbaar.
Het enige wat me nog een beetje tegen staat is dat je de bril koopt zonder hem gezien of gepast te hebben.
Iemand toevallig ervaring met het retour zenden van een bril als hij niet naar wens is bij deze site?
Ik heb hier ook lang over getwijfeld, paar keer miskoop online en uiteindelijk toch een Oakley bij de lokale opticien gepast, in laten meten en gekocht voor €100,- meer dan online ..... en ben eindelijk echt blij en tevreden, elke extra cent waard voor mij :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie