advies nieuwe backpack

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat was een gedenkwaardige week :D

Ik herinner me ook iemand die -nadat wij een opmerking gemaakt hadden over het feit dat zijn fully totaal niet inveerde- wat lucht uit zijn demper wilde laten. Hij dacht waarschijnlijk dat daar net zoveel lucht in zat als in een tractorband en had dus niet door dat een seconde het ventiel indrukken voor een lege demper zorgt :o
Ik reed toen nog voor en achter met coilvering dus kon hem niet helpen... :D
Het was zelf nog mooier.
Het was een groepje van 4 of 5 knoerthard opgepompte Full Suspensions, "Want anders had je verlies".
Nadat we hadden uitgelegd dat vering in de bergen beter werkt als het ook echt kan veren drukte het alfa mannetje van de groep z'n ventiel in en gebood de rest dat ook te doen. "Mannen, onze vering is te hard, er moet lucht uit!"
Vier of vijf keer PSSSSST! en toen stonden er 5 platte fietsen boven op de berg :lol:
"En nu?"
Nu oppompen tot het lekker veert.
"Hoe dan?"
Met je shock pompje.
" ?W.. w.. wat voor pompje? "
Paniek! "Wie heeft er zo'n pompje bij zich?!?"

We hebben ze even laten zweten voordat er wat pompjes uit de rugzakken werden gehaald :winkie:
Moraal van het verhaal, een shock pompje (en 3 liter water en een fietspomp en een gereedschapset en binnenband en een reserve buitenband en een wind/regenjack en een half stokbrood met ham en een half stokbrood met Nutella en een EHBO-set) past wel in een rugzak, maar niet in je shirt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 25 november 2022, 17:18 ...en een reserve buitenband (...) past wel in een rugzak, maar niet in je shirt.
die hele opsomming heb ik op dergelijke tochten idd wel eens meegehad maar de reserve buitenband nog niet. Wel DD casing achterop en een reserve buitenband in de auto/op de slaapplek.
Ik rijd met binnenband dus ga er vanuit dat de buitenband altijd wel te plakken is of met andere provisorische middelen te herstellen is. Is jouw ervaring anders?

NB gister een mini flesje Boeshield T9 gescoord, die gaat voortaan ook mee 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je een week in de bergen rijdt, dan gaat er ook weleens een buitenband kapot. Gewoon een snee waar je creditcard in past.
Dan is het fijn als jij (of je vrienden) een reserve bij hebben.
Maar het was meer bedoeld als voorbeeld wat je op een lange tocht wel bij je wilt hebben, maar wat niet in je shirt of zadeltasje past.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

.. maar dan is de vraag of je die bij de bagage moet steken (waar die rugzak klaarblijkelijk bij ging) en mocht je gedurende de dag moet improviseren, net zoals je een zadel, remhendel, derailleur, <whatever> sloopt, of dat je die de hele dag wilt meeslepen. Ik heb overigens ooit iemand gezien die er in slaagde een vouwband aan een onderbuis te strappen, is dat dan twee vliegen in een klap? Maar hoe groot de kans is dat je een gat formaat creditcard rijdt wanneer je de XC banden thuislaat?


Als je een rugzak wilt meenemen, moet je het vooral doen... Maar met een beetje handigheid kun je een heel eind komen zonder er eentje mee te moeten nemen en gewoon gereedschap, spare parts, EHBO, etc.. te hebben, helemaal als je het als groep een beetje afstemt. Je stokbrood moet je waarschijnlijk alleen inruilen voor iets wat efficienter met de beschikbare ruimte omgaat. :bier:
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die rugzak verdween in de kofferbak van een Mercedes, waarbij we pas dagen later terug kwamen.
Maar het is slechts een voorbeeld, iedereen moet zelf kiezen.
Rij je de vaste route rond je huis, een bikepark waar je steeds terugkomt bij de auto, of rij je een trektocht door de Alpen zonder bagagevervoer.
Daar zit veel tussen in.
Shirt- en broekzakken, heup- en frametassen, misschien zelfs een zadeltasje :-{

Alleen, als je besluit met een rugzak te gaan rijden is de winter de beste tijd om te beginnen.
Als het straks weer 30C is, dan is het veel te warm.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

maar inmiddels is de oorspronkelijke steller van de vraag op 6 november daarna niet meer online geweest...

NB als je inderdaad dagen/een week zonder terug te keren bij je bagage rond rijdt kan ik me voorstellen dat je veel meeneemt onderweg, ook een buitenband.
Ik heb (ook met heftige casings) ook in de alpen wel scheuren in buitenbanden gereden maar kwam er dan pas achter als ik weer beneden was omdat de binnenband hem (net) had gered.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

We zijn ondanks het spijtige verlies van de vraagsteller wel een goed verhaal rijker :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, zo gaat dat op een forum :lol:
(en mn laatste antwoorden waren aan Bram en Cheeta, niet aan onze TS).

Kijk, nu we het er toch over hebben:
Gebruikersnaam:
nick22
Laatst actief:
di 6 december 2022, 19:25
:bier:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie