Welke lange broek (Fox Ranger?)

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Fox Ranger is inmiddels besteld. Ben benieuwd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

De bel ging, pakketje van FOX.

Eerste indruk van de Ranger: pasvorm precies wat ik zocht. Sluit goed aan om de bovenbenen en er is nog wat ruimte voor flexibele kniebescherming. Stretchy stof, vooral aan de onderkant zorgt voor een goede aansluiting. Maat klopt ook prima en de waist is nog wat te verstellen met elastiek. Broek gaat dicht met 1 enkele drukknoop, daar had ik wat meer verwacht. Stof is verder best dun dus ik kan me voorstellen dat bij een verkeerde val de boel snel kapot is, maar dat moet ik nog uitvinden. Er zitten 2 zakken op maar die zijn niet af te sluiten dus dat is handig voor als je na je ritje je telefoon en je autosleutels mee wilt nemen naar de afterparty. Voor onderweg zul je een andere oplossing moeten bedenken (ik rij altijd met een rugzak dus heb dat probleem niet).

Benieuwd naar het 1e ritje met deze broek.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Daarom ben ik voor de flex air gegaan de sluiting daarvan is een stuk fijner en steviger
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Vandaag de Ranger en Flexair ontvangen om te vergelijken.

De Ranger gaat terug omdat deze te strak zit bij de buik en de pijpen net te kort zijn.

De Flexair past prima.

Verschil naast de sluiting en stof is oa dat de bovenrand van de Flexair volledig elastisch is, die van de Ranger niet.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ik heb een TLD Sprint broek. Qua materiaal een goede combo van stretch, mesh, en behoorlijk stevig spul op de knieën (lijkt op dat van de Moto shorts), dus je kan er mee vallen zonder dat er meteen een gat in zit.

Zit lekker, lengte voor mij precies goed. Draag meestal 32/32 spijkerbroeken (en soms 33 breed), voor de TLD heb ik maat 34 (trek de verstellers op het middel wel een stukje aan). Knieën zijn behoorlijk voorgevormd, wat op de fiets goed zit, maar wat ook betekent dat als je je been compleet strekt en geen kniebeschermers aan hebt, hij een beetje zit dubbelgevouwen bij de knie.

Vind hem fijner zitten dan Endura, waarvan de pasvorm wat meer gericht lijkt op de minder atletische mens (maat M is mij nog te wijd om het middel, maar wel een beetje strak bij de kont, en te kort). Vind hem ook beter dan een O'Neal Legacy broek die ik eens geprobeerd heb, hoewel die wel erg relaxed zat, is dat meer een soort lounge/joggingbroek qua materiaal en pasvorm, dus niet heel duurzaam qua vallen en fladdert mij te veel. Plus de TLD is ecovriendelijk geproduceerd, zeker ook wat waard :)
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Hoe zit dat bij de meeste lange broeken bij merken als Fox en Endura qua dragen van kniebeschermers onder zo’n lange broek?

Ik draag zelf de POC VPD kniebeschermers onder mijn baggy van Endura.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Net een ronde gedaan met de Fox Ranger. Broek zit goed, was met dit weer zelfs nog een tikkie aan de warme kant. De pasvorm is perfect. Tijdens het fietsen nergens last van gehad. Zelfs met mijn telefoon in een broekzak gefietst en die bleef prima zitten. Moet er wel bij zeggen dat mijn thuisrondje (Wierden) geen heftige route is, dus bij een route als Nijmegen zou ik mijn telefoon denk ik toch niet in een broekzak stoppen.
De sluiting met dat ene knoopje werkt ook prima, ook daar geen problemen mee gehad. Er is ook ruimte genoeg voor een paar kniebeschermers onder de broek. Vandaag gefietst zonder, maar kan me niet voorstellen dat dat een probleem oplevert.

Kortom, perfecte broek voor mijn doel! :-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

DJMARCO schreef: wo 14 oktober 2020, 15:46 Hoe zit dat bij de meeste lange broeken bij merken als Fox en Endura qua dragen van kniebeschermers onder zo’n lange broek?

Ik draag zelf de POC VPD kniebeschermers onder mijn baggy van Endura.
Gister met de Fox Flexair en IXS Flow Evo+ kniebeschermers gereden (nijmegen, groesbeek en mook). In die route zit alles, van lange klimmen tot kort draaien.
De Flexair zit prima en geeft voldoende ruimte voor de kniebeschermers, geen moment dat ze in de weg zaten. De kniebeschermers trekken de pijpen wel iets omhoog, maar met lange sokken is dat geen probleem.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Bedankt voor jouw reactie, top 🙏🏻👍🏻
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik ben benieuwd of bovengenoemde broeken nu ook in de winter voldoen qua warmte?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik heb er een korte bibshort onder en dan is het warm zat. Zelfs al gaat het 5 graden vriezen dan nog denk ik niet dat het een probleem wordt.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Klitse schreef: do 4 februari 2021, 23:02 Ik heb er een korte bibshort onder en dan is het warm zat. Zelfs al gaat het 5 graden vriezen dan nog denk ik niet dat het een probleem wordt.
Thx, ik zag een mooie aanbieding bij Futurum gisteravond van de Endura Hummvee pants voor €45,- .Ik heb deze ook als baggy short en is de fijnste broek om te dragen tot op heden. Ik heb deze besteld en ben benieuwd of deze ook warm genoeg is voor nu?

Best vreemd dat de meeste webshops van alles schrijven over de eigenschappen, materiaal etc, maar niks schrijven over welke omstandigheden al deze merken lange broeken geschikt zijn🤔
Laatst gewijzigd door DJMARCO op vr 5 februari 2021, 08:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

DJMARCO schreef: vr 5 februari 2021, 07:25

Thx, ik zag een mooie aanbieding bij Futurum gisteravond van de Endura Hummvee pants voor €50,- .Ik heb deze ook als baggy short en is de fijnste broek om te dragen tot op heden. Ik heb deze besteld en ben benieuwd of deze ook warm genoeg is voor nu?

Best vreemd dat de meeste webshops van alles schrijven over de eigenschappen, materiaal etc, maar niks schrijven over welke omstandigheden al deze merken lange broeken geschikt zijn🤔
Ik heb ook een Hummvee in zowel 3/4 als lange broek en die lange broek is prima voor het koude weer. Heb er vorige week mee gereden terwijl het rond het vriespunt was en helemaal top.
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Ik heb onder de flexair bij temperaturen lager dan 5 graden toch wel graag een extra laagje. Vooral als er een koude wind staat.
Heb ook het idee dat ik, door de benen warm(er) te houden, ik geen last heb van koude voeten (heb Five Ten Freerider Pro met gripgrab sokken).

Bij de decathlon heb je voor +/- 10 euro al zo’n lange broek, het proberen waard?
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Jefro98 schreef: vr 5 februari 2021, 07:47
Ik heb ook een Hummvee in zowel 3/4 als lange broek en die lange broek is prima voor het koude weer. Heb er vorige week mee gereden terwijl het rond het vriespunt was en helemaal top.
oh kijk dat is fijn om te horen dat geeft mij goede hoop. :-q
Plaats reactie