Welke lange broek (Fox Ranger?)

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

userlee schreef: zo 19 juni 2022, 22:57
Klitse schreef: zo 11 oktober 2020, 14:06 Ik kon de kleding sectie op het forum niet vinden dus dan maar hier.

Op zoek naar een lange broek voor wanneer de temperatuur toch echt te laag wordt voor een korte. Ik heb het niet gauw koud dus ben niet op zoek naar een thermo broek oid. Ik zoek iets wat goed aansluit en niet te veel flappert. Een beetje stretchy dus.

Ik zit zelf te kijken naar een FOX Ranger. Ik zoek iets wat niet TE stak zit zoals lycra maar ook weer geen Downhill broek. Vandaar dat ik op deze terecht kwam. Iemand ervaring met deze broek? hoe is de pasvorm/maat?

Ook gekeken naar de Defender maar dat lijkt me wat overkill, en een flexair lijkt me wat te koud.
Naast Fox ook even gekeken bij:
TLD: die worden me echt te duur.
100%: schijnen snel te slijten.
Endura: Is een optie maar lijkt een lossere pasvorm te hebben dan de Fox.

Zijn er mensen die met een vergelijkbare broek fietsen?
Ik heb of draag the Ranger taille 28
en ik vind het lekker dragen/ zitten tijden fietsen,
flexibiliteit is goed sluit goed aan.
als je maat 28 zoekt…
Inmiddels al een hele tijd in bezit van een Fox Ranger. Bevalt uitstekend. Maat 28 past bij mij ongeveer aan 1 been. :lol:
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Haha aan 1 been
en ja the Ranger is een fijne mtb pants
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
chocopinda
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 20 november 2022, 17:21

Ik heb deze. https://www.decathlon.nl/p/mtb-broek-vo ... 38&c=GRIJS 30€ in de winkel, 45€ op de website.
Stretch materiaal, mijn kniebeschermers passen eronder.
Vandaag heb ik een thermobroek eronder gehad omdat het 0 graden was.
Ik vind het een fijne broek. Omdat hij maar 30€ was, is het ook niet erg als je hem kapot slide bij een val.
Het nadeel is wel dat de afstel mogelijkheden bij de heup beperkt is tot 2 standen van de drukknopen. Misschien dat andere duurdere broeken wel klittenband verstelmogelijkheden hebben.
Bikepark Mook is gruwelijk. Shout out naar hun.
Bushcraft Barry
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: di 5 april 2022, 19:42
Mijn mountainbike: Kubus & Sticks

Ik heb dezelfde als chocopinda hierboven. Stelmogelijkheden zijn idd beperkt. Merk nu met extra (thermo)broek eronder dat deze mij naar beneden begint te zakken (glad wellicht?). Verder prima broek voor een leuk prijsje om te proberen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het is zeker wanneer je ze voor 25 - 30 EUR kunt vinden en de pasvorm klopt enigszins geen onaardige broek maar:
a) verstelmogelijkheden zijn inderdaad beperkt (er zit ook nog elastiek aan beide zijkanten),
b) heeft tenminste met gladde lagen eronder de neiging af te zakken,
c) ik geef de stof weinig kans heel te blijven wanneer je serieus crasht (komt niet heel solide over),
d) heeft zakken met ritsen maar echt heel handig vind ik ze niet geplaatst voor bijv. een telefoon met fietsen (ook om er makkelijk bij te kunnen)

... er zijn volgens mij broeken die op alle punten beter scoren maar ook een veelvoud kosten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Bushcraft Barry
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: di 5 april 2022, 19:42
Mijn mountainbike: Kubus & Sticks

c) kan bevestigen dat deze een lichte crash al niet overleeft. Nu op zoek naar iets anders voor mijn lange stelten :lol:
Exceeder7
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 juli 2022, 11:06

https://bikebox-shop.de/bekleidung/hose ... gnCode=121
Iemand ervaring met deze? komt wel goed uit de reviews van bikeradar.
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Geen ervaring met die broek maar aangezien Specialized meestal goed doordachte spullen heeft zou ik het, vooral met die prijs wel aandurven
En zeker tegenover die van Decathlon is de keuze snel gemaakt
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik zou even goed kijken naar de size chart, Specialized lijkt zich vooral op de ondergemiddeld lange mensen te concentreren (vanuit een NL perspectief). Wat in de BikeRadar review overigens ook genoemd wordt....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Dit hangt enorm van je bouw af inderdaad, Endura, FOX etc is voor mij te wijd en/of te kort,
Rij tegnwoordig met Haglofs "flex" outdoor broek en die zijn (voor mij) qua pasvorm perfect, veelal verkrijgbaar in 3 lengte maten ook nog.
Super degelijk, genoeg strech, niet te wijd :-q

https://www.bergfreunde.nl/hagloefs-rug ... 8124802539..

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

cheeta schreef: do 9 februari 2023, 10:14 Ik zou even goed kijken naar de size chart, Specialized lijkt zich vooral op de ondergemiddeld lange mensen te concentreren (vanuit een NL perspectief). Wat in de BikeRadar review overigens ook genoemd wordt....
Wat bedoel je hier nu mee te zeggen, dat ze te kort of te lang zijn?
carbon bike, titanium collarbone...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ook op zoek naar een lange pants voor in september in de Alpen e.d .

NU al wel wat zitten lezen en eigelijk wil ik niet naar een Fox gaan ,(slechte ervaringen mee , maar dat ter zijde )
Nu kwam ik bij BD uit op de volgende pants:

dirtlej Trailscout Summer long - MTB Pants
https://www.bike-discount.de/en/dirtlej ... -mtb-pants

Iemand ervaring met deze broek ?
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op di 21 februari 2023, 08:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In Alphen droeg ik altijd lycra :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4106
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Vandaag deze binnen gekregen:

ATG by Wrangler heren Wandelbroek Convertible Trail Jogger https://amzn.eu/d/2ZT7wy4

Nog niet mee gereden, maar in lengte maten te krijgen, pijpen lopen redelijk taps toe. Enige puntje is dat de zakken geen rits hebben.

Zie ook:

https://www.singletracks.com/mtb-gear/a ... om-target/
⛧⛧⛧
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Exceeder7 schreef: do 9 februari 2023, 08:09 https://bikebox-shop.de/bekleidung/hose ... gnCode=121
Iemand ervaring met deze? komt wel goed uit de reviews van bikeradar.
Ik heb al een paar jaar een specialized demo broek waar ik zeer tevreden mee ben, dus deze besteld.
Helaas gaat deze broek retour. Maat voering is goed (zelfde als de demo), materiaal is ook bijna hetzelfde als de demo echter hebben ze de broekspijpen aangepast met een soort van elastiek. Ik krijg de broek met geen mogelijkheid over mijn hiel heen.
Jammer, was een mooi prijs voor een prima broek.
Plaats reactie