Welke lange broek (Fox Ranger?)

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

ThijsE schreef: vr 5 februari 2021, 07:53 Ik heb onder de flexair bij temperaturen lager dan 5 graden toch wel graag een extra laagje. Vooral als er een koude wind staat.
Heb ook het idee dat ik, door de benen warm(er) te houden, ik geen last heb van koude voeten (heb Five Ten Freerider Pro met gripgrab sokken).

Bij de decathlon heb je voor +/- 10 euro al zo’n lange broek, het proberen waard?
Ik draag graag mijn kniebeschermers onder de lange broek en onder shorts. Deze bedekken onder de broek ook nog een extra stukje bovenbeen en komen tot boven op mijn kuit. Met een paar lange sokken moet het dan wel lukken lijkt me. Daarnaast heb ik ook nog een Bib met pijpjes tot net boven de knie die ik er ook nog onder kan dragen. We gaan het maar eens een beetje proberen.
Een lange thermo onderbroek heb ik ook maar dan blijven mijn kniebeschermers niet zitten denk ik?
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

DJMARCO schreef: vr 5 februari 2021, 08:45
ThijsE schreef: vr 5 februari 2021, 07:53 Ik heb onder de flexair bij temperaturen lager dan 5 graden toch wel graag een extra laagje. Vooral als er een koude wind staat.
Heb ook het idee dat ik, door de benen warm(er) te houden, ik geen last heb van koude voeten (heb Five Ten Freerider Pro met gripgrab sokken).

Bij de decathlon heb je voor +/- 10 euro al zo’n lange broek, het proberen waard?
Ik draag graag mijn kniebeschermers onder de lange broek en onder shorts. Deze bedekken onder de broek ook nog een extra stukje bovenbeen en komen tot boven op mijn kuit. Met een paar lange sokken moet het dan wel lukken lijkt me. Daarnaast heb ik ook nog een Bib met pijpjes tot net boven de knie die ik er ook nog onder kan dragen. We gaan het maar eens een beetje proberen.
Een lange thermo onderbroek heb ik ook maar dan blijven mijn kniebeschermers niet zitten denk ik?
Kniebeschermers icm een lange (thermo) onderbroek heb ik nog niet gehad, dat lijkt mij inderdaad wel dubbelop.
Kniebeschermers draag ik ook niet als ik m’n thuisroute ga rijden, en met kou heb ik nooit echt zin om de auto te pakken. Dan fiets ik liever thuis weg om warm te worden.

Mijn idee is ook dat als de benen bedekt zijn door sokken/kniebeschermers/liner een lange onderbroek niet meer nodig is.

Proberen is de beste manier :-q
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Nou dat proberen kan per direct. Wat een snelle levering! gisteravond om 22:00 uur online besteld en nu al binnen👍🏻. Even thuis voor de kachel aangetrokken met mijn kniebeschermers eronder en past perfect. De broek is wat losser op de bovenbenen net als mijn baggy short en loopt redelijk recht naar onder.
Op de enkels de mogelijkheid om hem met klittenband strakker te maken, zelfs helemaal gesloten op de enkels, de lengte is ook perfect.
Vanaf de onderzijde de mogelijkheid om met ritsen open te maken tot onder de knie. Ook hier klittenband om de onderkant nog strakker te laten aansluiten maar dan over de lengte van je onderbeen.

Testen tegen de kou gaan we dit weekend maar eens proberen bij droog weer en geen sneeuw en anders volgend weekend.

Qua maat voering ik draag mijn jeans in breedte 31 lengte 32 ( 1.78cm ) ik heb van de Hummvee een S. Door elastische bovenband zit hij ook hier perfect , er is nog ruimte van wat extra kilo’s 😉.

Mijn gedachte is dan ook dat deze broeken ruim vallen. Dit in tegenstelling tot de bib die er onder past en kan worden vast gezet deze valt in S te klein, hier draag ik een M.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Vandaag met 7 graden gereden en ook flink door de modder. Met de broekspijpen onder strak was t goed te doen. Qua warmte nu met een bib + kniebeschermers eronder gereden, dit was warm zat. Wellicht dat met een binnenbroek met zeem ook warm genoeg is?
jawi91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 165
Lid geworden op: do 6 april 2017, 18:30

Ik heb zojuist een broek van de Decathlon binnen de '' Quechua MH500'' Wandel broek, wat een top broek voor slechts 30 eurotjes, zit als gegoten, niet te los en is helemaal van stretch stof, ik zie geen verschil met bijv. een Fox ranger ( op de prijs na ) :-q Aanrader.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Ik heb via Kickstarter een broek gekocht van Boulder Denim. Ze maken jeans voor buitensporten ( klimmen, mountainbiken)
https://www.kickstarter.com/projects/br ... er%20demin

Die broek zit superfijn en ik ben aan het wachten tot de 3.0 versie voor iedereen beschikbaar is om bij te bestellen.
Heerlijk een paar jeans die fijn genoeg zit om mee te mountainbiken. Gewoon een bibshort eronder of gewoon ff snel tussendoor een half uurtje spelen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Of de Simond bij Decathlon voor rond de euro 60,-
https://www.vojomag.nl/de-winter-essent ... -redactie/
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Heeft er iemand wellicht tips voor een broek geschikt voor modelletje dunne stengel (taille 31", 91 cm binnenbeen, jeans 31/34)? Zoek eigenlijk gewoon een merk dat lengtematen doet... Laatst een ION in maat 34 gepast, was qua lengte net goed maar nog steeds te breed.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

DuReal schreef: do 14 oktober 2021, 10:42 Heeft er iemand wellicht tips voor een broek geschikt voor modelletje dunne stengel (taille 31", 91 cm binnenbeen, jeans 31/34)? Zoek eigenlijk gewoon een merk dat lengtematen doet... Laatst een ION in maat 34 gepast, was qua lengte net goed maar nog steeds te breed.
DU/ER Performance Denim is een spijkerbroek waar ik mee mountainbike. Ik ben bij dit merk terechtgekomen omdat Matt Jones aan gaf met deze jeans te fietsen.
Ze zitten heerlijk en met een liner er onder is ie perfect om mee te mountainbiken. Maar het is wel een iets andere look :winkie:
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Baron Tankhe schreef: vr 15 oktober 2021, 10:59
DuReal schreef: do 14 oktober 2021, 10:42 Heeft er iemand wellicht tips voor een broek geschikt voor modelletje dunne stengel (taille 31", 91 cm binnenbeen, jeans 31/34)? Zoek eigenlijk gewoon een merk dat lengtematen doet... Laatst een ION in maat 34 gepast, was qua lengte net goed maar nog steeds te breed.
DU/ER Performance Denim is een spijkerbroek waar ik mee mountainbike. Ik ben bij dit merk terechtgekomen omdat Matt Jones aan gaf met deze jeans te fietsen.
Ze zitten heerlijk en met een liner er onder is ie perfect om mee te mountainbiken. Maar het is wel een iets andere look :winkie:
Die gebruik ik soms ook! Inderdaad een lekker zachte spijkerbroek, deels polyester, goede stretch, geen doorlopende naad recht onder je kruis ook en tenminste in fatsoenlijke lengtematen te krijgen. Ik gebruik hem altijd voor trials rijden in de stad 's winters, maar kan zeker ook in het bos voor die nonchalante look :D
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Ha, bij koud weer pak ik een gewone spijkerbroek, over de bib. Die standaard tapered broeken zijn prima geschikt, helaas niet bij nattigheid.
Dat ge-emmer over broekzakken is ook meteen opgelost :)

Maar ik heb de laatste tijd wel wat lange broeken geprobeerd, doel was om een fijne broek te vinden waar ik lichte kniebeschermers onder kan dragen. En die een beetje waterbestendig is, en tot het vriespunt bruikbaar is. Mogen meerdere types zijn afhankelijk van het weer.

Ik heb al een shorty van Endura, de Singletrack II. Fijne broek wat betreft pasvorm en materiaal, en daarmee positief over Endura, dus een singletrack lange versie besteld.

Afbeelding

Tja. Die is wel erg baggy hoor. Kniebeschermers gaat natuurlijk prima, maar wat een wijd ding zeg. Ik snap het niet zo goed, de uiteinden van de broek zijn ook al zo wijds, komt dat niet op een kwade dag in je ketting terecht? Ik heb het maar niet geprobeerd. Terug ermee.

Wat verder op de website van Endura gekeken. Nou, daar kom je dus nauwelijks verder. Types genoeg, kom er maar eens achter wat het verschil is. Bij O'Neal heb ik wel eens gezien dat ze de types indelen in 5 cateegorieen van pakweg flubberig tot lycrastrak, maar daar hoef je bij Endura niet naar te zoeken. Zo gek wijd ziet de singletrack II van hierboven er niet uit, dus foto's helpen je maar beperkt.

De MT500 burner pant zou een strakker model moeten zijn, dus maar besteld

Afbeelding

Nou strakker: gewoon kleiner. Maat L van Singletrack II past prima, maat L van de MT500 is gewoon te klein.
De ratched is maar een raar ding. Moet je van houden. Misschien went het.
Maar de vrouw vroeg of ik ging paardrijden. Huh?
En inderdaad, in de spiegel gekeken, en zo ziet hij er inderdaad ook uit. Redelijk strak om de kuiten, pofbroek om de dijen. Ik leek wel zo'n Kozak.
En dat zie je niet op de foto. En zucht, deze ook weer terug.

Wat goed is aan beide Endura's: kniebeschermers passen er onder, en de broek is gemaakt om op de fiets te zitten. Sta je rechtop, heb je stof op je kont over. Prima principe lijkt me.
Maar ze worden het allebei niet.

Ik heb nu net twee broeken van Decathlon uit deze thread binnen. De Forclaz trekking MT500 ziet er goed uit, kost maar 30 EUR. Kwaliteit is vergelijkbaar met de MT500 van Endura. Hier zie je wel heel goed dat het model gemaakt is om "rechtop te staan", het is geen fietsbroek. Maarja, dat is mijn spijkerbroek ook niet en dat fietst prima. Kniebeschermers passen er prima onder.
En de Simond can Decathlon ook uit deze thread ziet er heel prettig uit. Misschien hebben beiden ook te wijde pijpen met het risico van in de ketting schieten, maar voor dit geld ben ik eerder geneigd om de vrouw te vragen ze even aan te passen.
Ik mag nog even een maandje niet op de fiets klimmen, daarna ga ik ze allebei testen.

Wordt het niks, dan is het wel mooi geweest met het heen en weer sturen. Dan moeten we maar een keer naar Rose gaan passen of zo.....
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

ElTrappo schreef: do 23 december 2021, 01:33 Ha, bij koud weer pak ik een gewone spijkerbroek, over de bib. Die standaard tapered broeken zijn prima geschikt, helaas niet bij nattigheid.
Dat ge-emmer over broekzakken is ook meteen opgelost :)

Maar ik heb de laatste tijd wel wat lange broeken geprobeerd, doel was om een fijne broek te vinden waar ik lichte kniebeschermers onder kan dragen. En die een beetje waterbestendig is, en tot het vriespunt bruikbaar is. Mogen meerdere types zijn afhankelijk van het weer.

Ik heb al een shorty van Endura, de Singletrack II. Fijne broek wat betreft pasvorm en materiaal, en daarmee positief over Endura, dus een singletrack lange versie besteld.

Afbeelding

Tja. Die is wel erg baggy hoor. Kniebeschermers gaat natuurlijk prima, maar wat een wijd ding zeg. Ik snap het niet zo goed, de uiteinden van de broek zijn ook al zo wijds, komt dat niet op een kwade dag in je ketting terecht? Ik heb het maar niet geprobeerd. Terug ermee.

Wat verder op de website van Endura gekeken. Nou, daar kom je dus nauwelijks verder. Types genoeg, kom er maar eens achter wat het verschil is. Bij O'Neal heb ik wel eens gezien dat ze de types indelen in 5 cateegorieen van pakweg flubberig tot lycrastrak, maar daar hoef je bij Endura niet naar te zoeken. Zo gek wijd ziet de singletrack II van hierboven er niet uit, dus foto's helpen je maar beperkt.

De MT500 burner pant zou een strakker model moeten zijn, dus maar besteld

Afbeelding

Nou strakker: gewoon kleiner. Maat L van Singletrack II past prima, maat L van de MT500 is gewoon te klein.
De ratched is maar een raar ding. Moet je van houden. Misschien went het.
Maar de vrouw vroeg of ik ging paardrijden. Huh?
En inderdaad, in de spiegel gekeken, en zo ziet hij er inderdaad ook uit. Redelijk strak om de kuiten, pofbroek om de dijen. Ik leek wel zo'n Kozak.
En dat zie je niet op de foto. En zucht, deze ook weer terug.

Wat goed is aan beide Endura's: kniebeschermers passen er onder, en de broek is gemaakt om op de fiets te zitten. Sta je rechtop, heb je stof op je kont over. Prima principe lijkt me.
Maar ze worden het allebei niet.

Ik heb nu net twee broeken van Decathlon uit deze thread binnen. De Forclaz trekking MT500 ziet er goed uit, kost maar 30 EUR. Kwaliteit is vergelijkbaar met de MT500 van Endura. Hier zie je wel heel goed dat het model gemaakt is om "rechtop te staan", het is geen fietsbroek. Maarja, dat is mijn spijkerbroek ook niet en dat fietst prima. Kniebeschermers passen er prima onder.
En de Simond can Decathlon ook uit deze thread ziet er heel prettig uit. Misschien hebben beiden ook te wijde pijpen met het risico van in de ketting schieten, maar voor dit geld ben ik eerder geneigd om de vrouw te vragen ze even aan te passen.
Ik mag nog even een maandje niet op de fiets klimmen, daarna ga ik ze allebei testen.

Wordt het niks, dan is het wel mooi geweest met het heen en weer sturen. Dan moeten we maar een keer naar Rose gaan passen of zo.....
Ik heb de rockrider all mountain broek. Die is naast de wat korte pijpjes wel heel comfortabel, en er passen goed kniebeschermers onder. Ook geen enkele last van met rondjes op snelheid. Wel heel warm, dus ik heb hem tot nog toe vooral op clinic gebruikt (als je veel stil staat) en de laatste dagen onder het vriespunt. Ik kwam warm en comfortabel terug bij de auto. Dus ook nog een optie. Zit bij mij staand wat los om de kont, maar dat betekent ook geen druk op de buik op de fiets.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik gebruik deze tijd van het jaar een Endura Hummvee (maat L, ik ben 185 lang). Het lijkt een veredelde regenbroek, maar zit prima. Bij de knieën is er voldoende ruimte voor mijn kniebeschermers en de pijpen kun je onderaan strakker maken met klittenband.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
FLOiAM
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 21 april 2020, 07:58
Mijn mountainbike: Spectral CF 125

Deze ga ik proberen

Heb hem binnen. Pasvorm en afwerking lijkt goed.
Shit Shed Builds 8)
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Klitse schreef: zo 11 oktober 2020, 14:06 Ik kon de kleding sectie op het forum niet vinden dus dan maar hier.

Op zoek naar een lange broek voor wanneer de temperatuur toch echt te laag wordt voor een korte. Ik heb het niet gauw koud dus ben niet op zoek naar een thermo broek oid. Ik zoek iets wat goed aansluit en niet te veel flappert. Een beetje stretchy dus.

Ik zit zelf te kijken naar een FOX Ranger. Ik zoek iets wat niet TE stak zit zoals lycra maar ook weer geen Downhill broek. Vandaar dat ik op deze terecht kwam. Iemand ervaring met deze broek? hoe is de pasvorm/maat?

Ook gekeken naar de Defender maar dat lijkt me wat overkill, en een flexair lijkt me wat te koud.
Naast Fox ook even gekeken bij:
TLD: die worden me echt te duur.
100%: schijnen snel te slijten.
Endura: Is een optie maar lijkt een lossere pasvorm te hebben dan de Fox.

Zijn er mensen die met een vergelijkbare broek fietsen?
Ik heb of draag the Ranger taille 28
en ik vind het lekker dragen/ zitten tijden fietsen,
flexibiliteit is goed sluit goed aan.
als je maat 28 zoekt…
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Plaats reactie