Lange MTB broek voor écht lange benen

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Doordat het weer is omgeslagen heb ik behoefte aan een lange MTB broek. Voor trail-werk. Dus geen DH. Waterdicht vind ik niet belangrijk.

De FOX Ranger wordt overal aangeraden en vind ik ook mooi. Maar die heeft een maximale binnenbeenlengte van ~83cm.

Ik ben een lange dunne fietser. Dus ik heb een taillemaat van 32 a 34. Maar 93cm binnenbeenlengte... 10cm te kort is wel erg dandy :wink:

Veel sites bieden helaas geen goede maattabel bij hun producten.

Wie heeft er ervaring met echt lange lange mtb broeken?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

murphsy schreef: za 2 mei 2020, 11:33 Doordat het weer is omgeslagen heb ik behoefte aan een lange MTB broek.
Ik ben nog niet buiten geweest maar moesten de ruiten gekrabd worden?


murphsy schreef: za 2 mei 2020, 11:33

Wie heeft er ervaring met echt lange lange mtb broeken?
Kapitein Iglo een berichtje sturen, die heeft ook lange benen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik zou met dit weer ook niet met een lange broek willen rijden.
Als het te koud is voor kort doe ik er een cheap ass thermo ding onder.
xRemcox
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4102
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 10:14

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik heb een ion scrub select broek gekocht. Nog steeds te kort, maar een stuk langer dan bijvoorbeeld een alpinestars. Deze wordt echt wel verkocht als dh broek. Maar je zou naar de softshell pants kunnen kijken, zelfde maatvoering en dus iets langere pijpen. Ik heb een maat M, ben 196, binnenbeen lengte ook rond de 90.
⛧⛧⛧
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Ik heb het denk ik snel koud?!

Ik zag de Loose Riders c/s, die zou langer moeten zijn. Volgens een duitse maattabel die ik via Google vond. 100cm buitenbeenlengte.

Kent iemand die?
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

Sowieso is het een drama om een fietsbroek in de juiste lengte te vinden als je lange benen hebt.
Voor een jeans heb ik lengtemaat 36 nodig, een fietsbroek in XXL is dan nog aan de krappe kant en dan ook nog te wijd. Eigenlijk bizar gezien ik met mjjn 1.87 niet extreem lang ben.
Daardoor verplicht om fietskousen te dragen ipv sokken...🤔
Laatst gewijzigd door gijsje op za 2 mei 2020, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Ik ben 1,93m. Ook niet extreem lang. Maar de meeste broeken stoppen echt op +-83cm. Dat is 10cm korter dan mijn benen 🤔

Te kort:

- Fox Ranger
- alles van Endura
- Specialized Demo Pro

Onduidelijk (geen lengtemaat te vinden):

- Oneill Legacy
- Loose Riders C/S
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je iets zoekt dat zo lang valt als een normale broek: veel succes...

Ik heb wat DH-stijl lange broeken (al rijd ik echt zelden met lange broek), maar die zijn allemaal verlengd.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Herkenbaar, mijn oplossing is een paar ski sokken onder de ¾ broek.. Wordt het koud richting de 0-5 graden, dan ook een thermo broek eronder. Dan is het voor mij in ieder geval goed te doen.
Overigens ben ik wel benieuwd of je iets passend kunt vinden. Ik heb voor spijkerbroeken meestal lengte 36 met 30 taille.
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Ik 32w en 34l. Ik denk dat ik de Loose Riders ga bestellen en dan eventueel maar terugstuur.

IXS geeft aan ‘tall’ maten te hebben. Ik heb ze gemaild.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Voor clubkledij bij bvb Bioracer en Vermarc kan bij bestelling worden aangegeven dat de pijpen +5cm of +10cm moet zijn
Daar ze ook een eigen atelier hebben kunnen ze misschien ook een broek uit een collectie verlengen met een tussenstuk
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

31/36... Oneill gaat me redelijk goed af. Ik pak bij dit soort dingen altijd te groot, dan maar een riem aan.

Veel bestellen bij Bikester en retourbeleid omarmen. Je kunt ook buiten de mtb wereld kijken. Prana maakt wandel/klimbroeken in lengtematen. Ik heb Oneill DH broek en verder fiets ik altijd met klimbroeken.
Waar woke is, is vuur
murphsy
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 23 september 2014, 14:29

Ik heb net gefietst in een binnenbroek met zeem, met daarover een Fjallraven wandelbroek. Dat ging eigenlijk prima. Misschien maar gewoon wat extra binnenbroeken bestellen? IXS heeft nog niks laten horen helaas. Als ik binnenkort ga bestellen dan bestel ik meteen wat broeken mee, ik laat nog wel even de lengtes weten hier :bier:

Bioracer draag ik op de wielrenfiets graag. Geweldige kwaliteit. Maar voor de MTB wil ik iets lossers, dus geen tight. Dat maken zij niet toch?
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

ik heb ook wel lange benen en ongeveer dezelfde taille maat.
Ik heb de specialized demo pro pant die me goed bevalt, had idd ietsje langer mogen zijn maar kan prima.
Heb toendertijd 2 maten besteld en had uiteraard het bekende probleem, de uitvoering met de juiste lengte was veels te groot voor me middel.
Maatje smaller was redelijk goed, gewoon met wat langere sokken eronder en gaan
Jan F.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 253
Lid geworden op: ma 25 juni 2018, 17:47
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy

Ik heb spijkerbroek maat 36L en 32W. Heb een lange fietsbroek van Decathlon maat L en die komt tot net boven mn enkels. Met gewone sokken gaat dat s winters prima.

Groet, Jan
Plaats reactie