Thermo ondershirt, Brynje?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Azurri schreef: di 26 oktober 2021, 14:58
yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 12:40

Dat is precies wat ik bedoel, en daar heb ik met Merino totaal geen last van
Sorry, maar ook als t niet stinkt,ga je een bezweet shirt 2x (of vaker) dragen?
Yup, als ik weekendje of weekje weg ben zeker
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 14:25
yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 12:40

Dat is precies wat ik bedoel, en daar heb ik met Merino totaal geen last van
Nee maar dat kan kloppen als zijnde wolproduct versus synthetische vezel van Craft. Dat heb je eigenlijk altijd met die synthetische spullen, dat die snel gaan rieken. Toch apart dat je zweet op bv katoen enzo dan heel anders gaat ruiken.

Overigens gaan er over Merino dan weer minder leuke verhalen over hoe die wol verkregen wordt .... ik heb geen Merino spullen maar als ik zoiets als dit lees neig ik ook niet naar om het te gaan kopen. :-{

Maar in die zin is het wellicht een kwestie van kijken welke Merino je dan koopt en waarbij dat wel verantwoord gewonnen is.
Heb Merino van Icebreaker https://www.icebreaker.com/nl-nl/our-story/growers.html
Kriebelt echt nul komma nul :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 15:32
Azurri schreef: di 26 oktober 2021, 14:58

Sorry, maar ook als t niet stinkt,ga je een bezweet shirt 2x (of vaker) dragen?
Yup, als ik weekendje of weekje weg ben zeker
Okè, dat doe ik eigenlijk nooit,ijk neem er an meerdere mee,heb in de loop der jaren wel een paar 'verzameld'😆. en tijdens de transalp had ik er 3 bij me 1 aan, 1 om te wassen/drogen en 1 schoon.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Azurri schreef: di 26 oktober 2021, 15:52
yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 15:32

Yup, als ik weekendje of weekje weg ben zeker
Okè, dat doe ik eigenlijk nooit,ijk neem er an meerdere mee,heb in de loop der jaren wel een paar 'verzameld'😆. en tijdens de transalp had ik er 3 bij me 1 aan, 1 om te wassen/drogen en 1 schoon.
Heb ook wel een verzameling maar ook zo mijn favorieten. Vroeger wel wat unsupported winter trektochten en beklimmingen gedaan, meer dan een week dezelfde kleren aan was niet ongewoon dan :-{
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 15:34
Wiel-Maat schreef: di 26 oktober 2021, 14:25

Nee maar dat kan kloppen als zijnde wolproduct versus synthetische vezel van Craft. Dat heb je eigenlijk altijd met die synthetische spullen, dat die snel gaan rieken. Toch apart dat je zweet op bv katoen enzo dan heel anders gaat ruiken.

Overigens gaan er over Merino dan weer minder leuke verhalen over hoe die wol verkregen wordt .... ik heb geen Merino spullen maar als ik zoiets als dit lees neig ik ook niet naar om het te gaan kopen. :-{

Maar in die zin is het wellicht een kwestie van kijken welke Merino je dan koopt en waarbij dat wel verantwoord gewonnen is.
Heb Merino van Icebreaker https://www.icebreaker.com/nl-nl/our-story/growers.html
Kriebelt echt nul komma nul :-q
Aha ok, het zit met dat product wel goed zo te zien…gelukkig maar. En goed om te weten waar ik dan moet zijn als ik nog es iets met merino wil kopen :-q

Edoch, nu eerst die Brynje maar es binnen krijgen! ;)
Fourteen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 18 maart 2021, 10:39

yo-eddy schreef: di 26 oktober 2021, 15:32
Azurri schreef: di 26 oktober 2021, 14:58

Sorry, maar ook als t niet stinkt,ga je een bezweet shirt 2x (of vaker) dragen?
Yup, als ik weekendje of weekje weg ben zeker
Ik ook. Prima ervaringen met Icebreaker bij meerdere dagen dragen.

Met Brynje nog geen ervaring, maar wel benieuwd naar. Misschien ook maar eens meenemen op een bikepacking trip. 't Blijft hier altijd finetunen en proberen met zowel fiets als uitrusting ;)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die Brynje shirts stinken niet zo snel.
En al ben je op meerdaagse: gewoon meenemen onder de douche, en <1-2 u alweer droog, dus elke ochtend evt weer een fris ruikend shirtje :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nou ik heb hem inmiddels binnen die Brynje, dus die hoop op snelle levering in mijn post van eerder vandaag heeft PostNL vleugels gegeven. :D

Maatje M dus... past goed; wel echt tight fit inderdaad, maar niet storend op het eerste gevoel. En in ' bikehouding' voelt het OK ...binnenkort maar eens de maiden voyage doen. ;)

Qua geur ruikt hij nu al niet vies...meestal hebben shirts uit de verpakking zo'n industriële odeur maar dat heeft deze niet, het is zelfs best een aangename geur. En dat geeft hoop voor de toekomst. 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie tip, douchen met je kleding aan, soaart water :-q

Bij meerdaagse ontkom je er niet aan, maar ik heb wel iedere dag een schone(gewassen) broek aan. Shirts en baggy gaan wel 2 dagen.
Je (onder de douche)gewassen fietsbroek kan de volgende dag verder drogen achterop je rugzak.

Craft bleef in NL ook stinken na het wassen, hier in Spanje niet.
We hebben hier een minder zuinige wasmachine, die (veel) meer water gebruikt.
Is prima, is geen drinkwater en het grootste deel vh jaar is het ook al 30C als het uit de kraan komt :wink:
(Misschien doet het sportprogramma op sommige machines wel hetzelfde)
#savetheplanet :winkie:
En wat doen al die schapen met de planeet? :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik waste shirt, sokken en broek, dezelfde avond uit, ophangen in de tent, en dan was t meestal in de ochtend zover droog dat t in de rugzak kon, desnoods de volgende nacht weer ff ophangen en dan was t s'ochtends echt droog om weer aan te trekken.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

genoeg tripjes met en zonder fiets gedaan waar wassen echt geen optie was ..... dan is merino je beste vriend :wink:

gelukkig kun je foto's niet ruiken :bier:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja dat zijn wel de echte tochten!! :-q
Ik zie anders op de 3e foto genoeg wasgoed hangen!! :wink:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Azurri schreef: do 28 oktober 2021, 17:02 Ja dat zijn wel de echte tochten!! :-q
Ik zie anders op de 3e foto genoeg wasgoed hangen!! :wink:
scherp :lol: :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

Ik heb mijn Super Thermo shirts ook binnen. Ik had maat M besteld en ben 1,82m bij 78kg. Zit mij prima. Nog niet extreem strak maar wel gewoon strak rond de borst en armen zoals het hoort. Rond de buik iets losser. Shirt en armen zijn voor mij ook ruim lang genoeg.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nou het duurde ff want het kwam niet van biken de afgelopen weken nadat de Brynje binnen was, maar gisteren dan eindelijk de maiden voyage gedaan...

Maar wie schreef er nou dat zo'n Brynje droog blijft? Bij mij dus niet... mijn eerste ervaring is dan ook niet louter positief. Op zich had ik het idee dat ik wel warmer bleef dan bv met de Craft onderlaag die ik meestal draag, dus dat was OK... maar toen ik het shirt uitdeed was hij echt behoorlijk nat. Nou heb ik dat ook wel bij Craft shirts, maar ik zweet niet echt onzettend veel en dit Brynje shirt zou vocht beter afvoeren, dus je zou dan toch zeggen dat hij dan droger zou blijven?

Enfin, en dan dat uitdoen van het shirt op zich.... :evil: ...dat ging niet echt makkelijk op zijn zachtst gezegd! :-{ Ik stond daar nogal te worstelen om dat ding uit te krijgen, dat was echt een Monty Python vertoning en ik was blij dat er toevallig niemand aan kwam op de parkeerplaats want als die me had zien stuntelen had dat vast op de lachspieren gewerkt. :winkie:

Wellicht is de maat dan toch iets aan de kleine kant, hoewel ik dat met fietsen niet merkte dat hij krap zit ofzo. Dus hebben meer mensen die ervaring, dat hij moeilijk uit te trekken is na een rit? Ik heb dat wel vaker met shirts maar bij deze leek het echt wel een dwangbuis...
Plaats reactie