Schoenen voor flats

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dat blijkt maar weer :D

Als je nog koelere tegenkomt houd ik me uiteraard aanbevolen :bier:

Ik heb overigens de Primeblue versie, deze heeft een iets andere bovenkant, die zou wat beter moeten ademen.

Afbeelding
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Knakker29 schreef: zo 20 februari 2022, 20:13 Dat blijkt maar weer :D

Als je nog koelere tegenkomt houd ik me uiteraard aanbevolen :bier:

Ik heb overigens de Primeblue versie, deze heeft een iets andere bovenkant, die zou wat beter moeten ademen.

Afbeelding

Dat zeker , mijn freerider pro hebben niet die " bovenkant " , dus dan kan de "warmte " verklaren :-q , tis ook meer een excuus voor de vrouw om een tweede setje te kopen :D .

Nee ik ben al een beetje aan het rond kijken voor een meer " zomers" model. 8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als het niet persé Five Ten moet zijn, ik ben ook erg tevreden over Vaude. Een aantal jaren geleden ook eens een paar Shimano flat pedal schoenen gehad maar die hadden toch niet de grip die ik gewend was van FT. Deze Vaude zolen zitten er dichter tegenaan, het is net geen FT-kauwgom maar absoluut een goede grip op het pedaal:

Afbeelding

De AM Moab Tech zit qua warm zijn ongeveer op het niveau van mijn Freerider Contact's, misschien zelfs iets luchtiger. De pasvorm is een tikkeltje ruimer, voor mij persoonlijk echt een heel fijne schoen (en ook zonder geel/groen te koop ;-)).
Afbeelding

Ze hebben ook andere modellen met dezelfde zool in het assortiment.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

kermit schreef: ma 21 februari 2022, 10:25 Als het niet persé Five Ten moet zijn, ik ben ook erg tevreden over Vaude. Een aantal jaren geleden ook eens een paar Shimano flat pedal schoenen gehad maar die hadden toch niet de grip die ik gewend was van FT. Deze Vaude zolen zitten er dichter tegenaan, het is net geen FT-kauwgom maar absoluut een goede grip op het pedaal:

Afbeelding

De AM Moab Tech zit qua warm zijn ongeveer op het niveau van mijn Freerider Contact's, misschien zelfs iets luchtiger. De pasvorm is een tikkeltje ruimer, voor mij persoonlijk echt een heel fijne schoen (en ook zonder geel/groen te koop ;-)).
Afbeelding

Ze hebben ook andere modellen met dezelfde zool in het assortiment.

Nee het hoeft niet percee 5Ten's te zijn,maar ik heb veel sneakers van Adidas en loop al bijna mijn hele leven op Adidas , dus sneller geneigd naar de 5ten's omdat die qua passing veel op mn superstar's lijken , dus die durfde ik wel online te kopen , bij andere merken ben ik wat voorzichtiger , liefs gewoon passen en een stukje op rond lopen. , op de tenen staan , paar keer springen ect , om een goed gevoel te hebben dat het goed is , waar ik vaak te snel last krijg bij een te smalle " neus " .maar ik hou de Vaude in de gaten , en is nog geen keus gemaakt .... :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Kwam deze schoenen tegen. Zien er wel veelbelovend uit

Afbeelding

Ben zelf ook weer in de markt voor nieuwe schoenen. Mijn 5ten Trailcross bevielen op zich goed, maar zitten nu twee scheuren in na een encounter met wat scherpe rotsen in Ainsa. Toch maar iets stevigers nu
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

dnuz schreef: wo 2 maart 2022, 16:56 Kwam deze schoenen tegen. Zien er wel veelbelovend uit

...

Ben zelf ook weer in de markt voor nieuwe schoenen. Mijn 5ten Trailcross bevielen op zich goed, maar zitten nu twee scheuren in na een encounter met wat scherpe rotsen in Ainsa. Toch maar iets stevigers nu
Ik krijg jammer genoeg geen reviews gevonden over de Endura Hummvee Flats
Die lijken mij ook interessant. Ik ben zelf niet zo van de "race" schoenen maar de eerste reviews van de endura mt500 burner flat zijn toch positief.

Afbeelding
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

hier is er een. Nieuw model zo te zien

https://www.pinkbike.com/news/review-en ... weird.html
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik vond dit wel een erg leuk filmpje trouwens mbt flat pedal schoenkeus.
https://www.youtube.com/watch?v=SzUqf_OF8j8
Veel wat hij zei herkende ik er wel in.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

dnuz schreef: wo 2 maart 2022, 17:58 hier is er een. Nieuw model zo te zien

https://www.pinkbike.com/news/review-en ... weird.html
Ja, die vind ik wel. Maar geen review van de hummvee flat.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Ik heb dit weekend voor het eerst de nieuwe Adidas Freerider pro's uitgetest, ik vind het tegenover de originele FiveTen een achteruitgang. Maatvoering is anders geworden, hiel is minder dik, en de zool lijkt anders aan te voelen. Ik kreeg na een uur fietsen ook last aan de onderkant van mijn voet.
MacReal schreef: wo 2 maart 2022, 18:05 Ik vond dit wel een erg leuk filmpje trouwens mbt flat pedal schoenkeus.
https://www.youtube.com/watch?v=SzUqf_OF8j8
Veel wat hij zei herkende ik er wel in.
Interessant, heb jij ervaring met zijn favoriete?: Etnies culvert mid
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Dizer schreef: zo 6 maart 2022, 12:07
MacReal schreef: wo 2 maart 2022, 18:05 Ik vond dit wel een erg leuk filmpje trouwens mbt flat pedal schoenkeus.
https://www.youtube.com/watch?v=SzUqf_OF8j8
Veel wat hij zei herkende ik er wel in.
Interessant, heb jij ervaring met zijn favoriete?: Etnies culvert mid
Allejezus wat heeft die vent een irritante intonatie.

Maar over de Etnies: één paar versleten voor trials gebruik, nu bezig aan het tweede paar. Michelin zool is niet zo dik; een pedaal met dunne pinnen maakt er in korte tijd gehakt van. Minstens net zo snel een gat erin als bij de huidige 5:10s. Tweede paar gebruik ik op een pedaal met dikkere pinnen (4 mm ipv 3) en dat houdt een stuk beter. Schoen is vrij smal, maar loopt wel uit. Grip is matig, voor echt MTB'en zou ik ze niet willen, voor trials vind ik iets minder vastgeplakt aan je pedaal zijn wel lekker.

Heb voor de DH nu een paar Specialized Roosts, prima schoenen, grip vergelijkbaar met 5:10, redelijk stijve zool.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Dizer schreef: zo 6 maart 2022, 12:07 Ik heb dit weekend voor het eerst de nieuwe Adidas Freerider pro's uitgetest, ik vind het tegenover de originele FiveTen een achteruitgang. Maatvoering is anders geworden, hiel is minder dik, en de zool lijkt anders aan te voelen. Ik kreeg na een uur fietsen ook last aan de onderkant van mijn voet.
MacReal schreef: wo 2 maart 2022, 18:05 Ik vond dit wel een erg leuk filmpje trouwens mbt flat pedal schoenkeus.
https://www.youtube.com/watch?v=SzUqf_OF8j8
Veel wat hij zei herkende ik er wel in.
Interessant, heb jij ervaring met zijn favoriete?: Etnies culvert mid
Helaas geen ervaring met de etnies.

Daarin tegen wel met de northwave clan, die heeft veel grip en is goed stijf.
Wel een echte zomerschoen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Heb sinds kort de Etnies Culvert Mid. Is wel even wennen na het rijden met gewone cheap-ass Puma sneakers. De zool is een stuk stijver, de grip is geweldig, de verhoogde binnenkant is prettig. Ook fijn dat de strap erop zit. Hiermee kun je de veters meteen goed zekeren.

Ook fijn dat er een maat 8.5 beschikbaar is. Ik heb maat 41 en dan is een 8 meestal aan de krappe kant.
Deze zitten goed.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Mr_Ike
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 15:55

Het zal vast al eens aan bod zijn gekomen maar ik ben schijnbaar heel slecht in zoeken en lezen want ik heb het niet kunnen vinden...

Welke winkel/waar zou ik het meeste kans maken om verschillende merken/modellen flatpedal schoenen (en flatpedals) daadwerkelijk op voorraad te vinden zodat ik in de winkel kan passen en vergelijken? Dichter bij Eindhoven is beter, maar wil er best voor gaan rijden als dat betere kans van slagen geeft. Heb "moeilijke" voeten helaas (brede voorvoet) en wil graag eerst kunnen passen.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Zomaar een idee. : zaken hebben niet een breed assortiment aan merken in de winkel

Kom naar de UHR neem bike mee. lekker biken en ga bij de bikeshop in Amersfoort en het rijwielpaleis in Bilthoven schoenen passen. Zijn speciaalzaken hebben zeker flats staan
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Plaats reactie