Nieuwe binnenbroek met goede zeem

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Exceeder7
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 juli 2022, 11:06

Hoi allen,
Ik ben opzoek naar een nieuwe binnenbroek die ik onder mijn short of lange broek kan dragen.
Doe het nu nog steeds met een binnenbroek van de decathlon maar merk toch dat dit niet het beste is.

Welke gebruiken jullie of kunnen jullie aanraden?
Is dit dan echt de Assos , b.v.: https://www.bakkerracingproducts.nl/ass ... eries.html
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Dit is inderdaad een Assos :winkie: , maar of het DE broek is, is nog maar de vraag. Ik heb 'm sinds kort (de bibshort versie ervan) en hij zit prima, maar de "zeem" had van mij wel iets dikker/steviger gemogen: mijn LaPassione road-bibshort vind ik duidelijk fijner. Wat wel prettig van de Assos is, is dat het een goed ademende stof is waardoor het minder zweterig aanvoelt dan een reguliere (bib)short onder je baggy.
carbon bike, titanium collarbone...
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Ik zou sowieso niks bij bakkertje bestellen. De kans dat of ze het op sturen of uberhaupt reageren is maar de vraag.
Exceeder7
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 juli 2022, 11:06

Ik ben vooral opzoek naar een goede zeem! merk met de decathlon zeem dat het toch een budget broek is.
Het hoeft van mij absoluut geen Assos te zijn als het maar een goede kwaliteit zeem heeft.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Ik ben fan van de Castelli zemen en rij met de Entrata. Zakt niet af, zit goed en 40-60km ritten zijn geen probleem. Pas bij 100km kreeg ik echt last van mijn kont, maar dat zal ook gewenning zijn.

https://www.plutosport.nl/castelli-entr ... 520009-010
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gerwin89 schreef: zo 27 november 2022, 21:25 Ik zou sowieso niks bij bakkertje bestellen. De kans dat of ze het op sturen of uberhaupt reageren is maar de vraag.
En als ze iets opsturen is het maar de vraag of je het bestelde product krijgt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik las dat het beter ging, maar het kan geen kwaad om voorzichtig te zijn.
Als je in de buurt woont ga je het gewoon afhalen. Kan dat niet, dan weet je genoeg. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Ik heb sinds kort een Assos Mille GT C2 fietsbroek en die bevalt mij uitstekend! Ik heb voorheen altijd Rogelli broeken gehad maar deze Assos is veel fijner. Ook wel een stukje duurder, maar t geld zeker waard wat mij betreft.

https://www.futurumshop.nl/assos-mille- ... n-xl.phtml
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Exceeder7 schreef: zo 27 november 2022, 18:03 Hoi allen,
Ik ben opzoek naar een nieuwe binnenbroek die ik onder mijn short of lange broek kan dragen.
Doe het nu nog steeds met een binnenbroek van de decathlon maar merk toch dat dit niet het beste is.

Welke gebruiken jullie of kunnen jullie aanraden?
Is dit dan echt de Assos , b.v.: https://www.bakkerracingproducts.nl/ass ... eries.html
Die broek bevalt mij prima, maar ik draag vaker gewoon een fietsbroek met bretels (= bibshort) onder mijn baggy's. Meestal ook Assos omdat ik dat fijne broeken vind.

De heupprotectie op de trail liner shorts voel je tijdens het rijden niet zitten, maar moet wel voor elke wasbeurt verwijderd worden. Op wat steniger trails (vakantie) vind ik het wel een prettig idee dat die dingen erin zitten. Baat het niet schaadt het niet... :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Ik persoonlijk vind assos trail liner short fantastisch.
Is een van de beste binnen broek wat ik al gehad heb en dat voor Ritten van 120-130 km. Rond de 100 km heb ik wel een beetje last van het zitvlak maar dat is dan vele vele minder dan eender welke ik al geprobeerd heb.
De zeem is aan de zachter kant maar soort totaal niet. Voel amper dat ik de broek aan heb en adept zeer goed.

Die blauwe binnenbroek van decathlon vind ik dus echt waardeloos. Die begint na een km of 30 al zeer te doen.

Heb ook Die van sqlab en die is ook cava. Wel aan de hardere kant met die hoge dichtheid. En deze zweet ook veel meer


Heb de assos broek hier gekocht. Word vlotter geleverd en aan een redelijk prijs
https://cyclewear.eu/assos-trail-liner- ... zwart.html
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik heb een broek van troy lee. Die gaat ook prima maar merk wel dat hij boven de 60 km iets minder aanvoelt. Geen probleem maar toch iets minder prettig dan een goede lycra.

Ik denk ik ook een keer een assos bestellen.

Op zich is het te verwachten dat baggy’s een mindere zeem hebben. Baggy’s worden veelal gebruikt door mensen die alleen afdalen en dat doen ze staand. Daarna gaan ergens op een bankje in de lift zitten.
Die zitten niet 6 uur op een zadel.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Ik heb gore c3 gehad, irriteerde (schuren) bij de naden.
Iets van patagonia wat bij mijn mtb shorts kwam is ok.
Beste is Assos trail liner, heb die 2de keer besteld om met bikepacken 2-3 goede shorts te kunnen meenemen.
Ik heb ook tights zonder zeem waar ik de inner shorts onder draag, maar meestal op de mountainbike met losse over short/broek.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Ik ben op zoek naar een nieuwe inner liner, ik heb ervaring met die van Gore en Assos (Assos Trail Liner). Beide bevallen niet top. De Gore is gewoon niet dik genoeg, en die van Assos zit niet lekker (lijkt soms of dat hij een beetje dubbel vouwt). Ik heb daarnaast een keer een Bib short van MAAP geprobeerd en was best verrast hoeveel beter die zeem was dan van Assos.

Maar ik zoek een inner liner voor onder een short, nu zie ik dat Castelli er ook 1 heeft de Castelli unlimited ultimate liner met een Progetto X2 Air zeem, is dat soms iets? Ik heb geen ervaring met Castelli.

Tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

byorka schreef: zo 4 december 2022, 08:31 Op zich is het te verwachten dat baggy’s een mindere zeem hebben. Baggy’s worden veelal gebruikt door mensen die alleen afdalen en dat doen ze staand. Daarna gaan ergens op een bankje in de lift zitten.
Die zitten niet 6 uur op een zadel.
Dat was mss vroeger zo maar baggy is allang niet meer alleen aan de gravity-crowd voorbehouden. Als ik (en zo velen met mij) een dagje trail/AM ga rijden in BE of DE zit ik ook gewoon 6-10u in het zadel. 1000-1500hm klimmen doe ik iig niet staand en dan wil ik ook gewoon een goeie zeem :wink:

Dat gezegd hebbende, die Gore C3 is idd nix... de windstopper in het kruis zorgt voor extra zweten en het motiefje op de zeem gaat vervolgens schuren en irriteren. Ik heb goeie ervaringen met de Fox en de (duurdere, 500 zeem) Endura liners, al is de pasvorm van die laatste wat oversized.

En uiteraard is niet iedere kont hetzelfde, mijn vrouw zweert weer bij die Gore liners (en die is over het algemeen toch wat gevoeliger dan ik)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ben erg tevreden over mijn Craft bibs. Zaten standaard bij de baggy's van Craft. Ook een Endura of Agu zitten prima. Maar voor mij zitten de craft broeken wel het lekkerst. Sinds kort ook een Northwave 3/4. Zit ook prima eigenlijk.

Ik koop vooral wat ik zie in een aanbieding en ben eigenlijk nog niet vaak zeer ontevreden geweest. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie