Full Face helm niet al te duur..

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Er zijn varianten met kinstuk die DH gecertificeerd zijn, dus daar zou je wel vertrouwen in kunnen hebben.
Maar wat al gezegd is, in een kinstuk zit meestal al zoveel ventilatie dat dat niet het verschil gaat maken.
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik heb onlangs een 7idp M1 en 7idp Project 23 binnengekregen en kan maar geen keuze maken..
De M1 past beter maar ventileert veel minder, de Project23 (je raadt het al) doet precies het tegenovergestelde..

Wat vinden mensen doorgaans het meest belangrijk?

Ik wil de helm gebruiken in bikeparks maar ook trail centres zoals Spa en Remouchamps.
Ik zweet vrij snel, maar kan hem bergop ook af doen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mijn persoonlijk €0,02...in het park is veel ventilatie prettig maar niet noodzakelijk, je hoeft immers niet omhoog te worstelen met het ding. Voor trailcenters/enduro(ish) ritten wordt het wel belangrijker en gaat het gewicht ook een rol spelen. Maar een helm die niet lekker zit, is ook geen pretje. Dus ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar wat anders (maar dat zal, gezien je uiteenlopende wensen, niet heel goedkoop zijn)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Michielemans schreef: di 21 juni 2022, 17:11 Ik heb onlangs een 7idp M1 en 7idp Project 23 binnengekregen en kan maar geen keuze maken..
De M1 past beter maar ventileert veel minder, de Project23 (je raadt het al) doet precies het tegenovergestelde..

Wat vinden mensen doorgaans het meest belangrijk?

Ik wil de helm gebruiken in bikeparks maar ook trail centres zoals Spa en Remouchamps.
Ik zweet vrij snel, maar kan hem bergop ook af doen?
Heb je bij die project 23 ook extra (andere) pads gekregen? Want afhankelijk van waarom hij niet lekker zit zou dat nog wat kunnen oplossen. Ik had ze wel bij de mijne.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Heb er geen pads bij gekregen, misschien omdat het om de goedkoopste (ABS) versie gaat?

De project 23 (Medium) voelt in vergelijking met de M1 wat "bulky" aan, de pads bij mijn wangen zitten strak maar toch beweegt de helm wat makkelijker op mijn hoofd heb ik het idee. De M1 (L) sluit gewoon echt goed aan bij de vorm van mijn hoofd en voelt lichter (al zijn ze even zwaar), ik vermoed omdat hij gewoon beter meebeweegt bij bewegingen en trillingen. Als ik hem een paar minuten op heb dan voel ik hem bijna niet meer zitten zeg maar. Maar ja die ventilatie gaatjes van de M1 zijn wel echt klein..

Verder heb ik al geprobeerd: IXS trigger FF, Bell Super 3R, Leatt DBX 1.0, Leatt DBX 3.0, Lazer Phoenix, Alpina Roca, O'Neal Transition..
Ik had gehoopt onder de € 150 te blijven maar weet binnen die prijscategorie niet echt meer andere opties.
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Michielemans schreef: di 21 juni 2022, 19:47 Heb er geen pads bij gekregen, misschien omdat het om de goedkoopste (ABS) versie gaat?

De project 23 (Medium) voelt in vergelijking met de M1 wat "bulky" aan, de pads bij mijn wangen zitten strak maar toch beweegt de helm wat makkelijker op mijn hoofd heb ik het idee. De M1 (L) sluit gewoon echt goed aan bij de vorm van mijn hoofd en voelt lichter (al zijn ze even zwaar), ik vermoed omdat hij gewoon beter meebeweegt bij bewegingen en trillingen. Als ik hem een paar minuten op heb dan voel ik hem bijna niet meer zitten zeg maar. Maar ja die ventilatie gaatjes van de M1 zijn wel echt klein..

Verder heb ik al geprobeerd: IXS trigger FF, Bell Super 3R, Leatt DBX 1.0, Leatt DBX 3.0, Lazer Phoenix, Alpina Roca, O'Neal Transition..
Ik had gehoopt onder de € 150 te blijven maar weet binnen die prijscategorie niet echt meer andere opties.
Vreemd. Ik heb ook de ABS maar ik had wel extra pads. Maar uit jouw verhaal merk ik op dat andere pads toch niet gaan werken. Dan zou ik toch verder zoeken. Een helm moet gewoon lekker zitten. Zeker een FullFace.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik heb de Project 23 in M en L besteld en het enige verschil zijn de pads aan de zijkant, voor de rest zijn de helmen even groot. In principe past hij wel oké, kwam erachter dat ik hem nog iets voorover kon kantelen voor een betere aansluiting.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

ik had ook geen extra pads bij de project 23.
vind het een fijne helm, zag hem laatst ergens voor 100,-
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2465
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Michielemans schreef: di 21 juni 2022, 19:47 De M1 (L) sluit gewoon echt goed aan bij de vorm van mijn hoofd en voelt lichter (al zijn ze even zwaar), ik vermoed omdat hij gewoon beter meebeweegt bij bewegingen en trillingen. Als ik hem een paar minuten op heb dan voel ik hem bijna niet meer zitten zeg maar.
Dit klinkt als een match, pasvorm en fit is toch eigenlijk alles.
En je hebt al een hele lijst helmen geprobeerd. Zat daar nog zo een bij dan?
Zweten doe je toch .....

Succes met je keuze
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Kijk eens bij liveyoursports.nl op de website, daar hebben ze de Kali Invader helm waar je 3 sets pads bij krijgt om hem op je eigen wensen en maat te maken.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Michielemans schreef: di 21 juni 2022, 19:47 Heb er geen pads bij gekregen, misschien omdat het om de goedkoopste (ABS) versie gaat?

De project 23 (Medium) voelt in vergelijking met de M1 wat "bulky" aan, de pads bij mijn wangen zitten strak maar toch beweegt de helm wat makkelijker op mijn hoofd heb ik het idee. De M1 (L) sluit gewoon echt goed aan bij de vorm van mijn hoofd en voelt lichter (al zijn ze even zwaar), ik vermoed omdat hij gewoon beter meebeweegt bij bewegingen en trillingen. Als ik hem een paar minuten op heb dan voel ik hem bijna niet meer zitten zeg maar. Maar ja die ventilatie gaatjes van de M1 zijn wel echt klein..

Verder heb ik al geprobeerd: IXS trigger FF, Bell Super 3R, Leatt DBX 1.0, Leatt DBX 3.0, Lazer Phoenix, Alpina Roca, O'Neal Transition..
Ik had gehoopt onder de € 150 te blijven maar weet binnen die prijscategorie niet echt meer andere opties.
Ik heb de Leatt DBX 3.0 nog op het oog, kun je aangeven waarom deze voor jou is afgevallen?
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

jupiler schreef: di 19 juli 2022, 16:20 Ik heb de Leatt DBX 3.0 nog op het oog, kun je aangeven waarom deze voor jou is afgevallen?
Je hebt er niet veel aan waarschijnlijk maar voornamelijk omdat hij bij mij niet lekker zat..

Uiteindelijk heb ik toch besloten de 7idp Project 23 te houden, wanneer ik hem wat voorover kantel zit hij op zich prima.
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

OK dank voor je bericht, is het wel een degelijke helm? en de chinbar aan/uit werkt naar behoren? misschien dan toch eentje bestellen. Ik ga die 7idp Project 23 ook eens checken!
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

jupiler schreef: di 19 juli 2022, 21:33 OK dank voor je bericht, is het wel een degelijke helm? en de chinbar aan/uit werkt naar behoren? misschien dan toch eentje bestellen. Ik ga die 7idp Project 23 ook eens checken!
Ik vond hem wel net wat minder vertrouwen geven dan de andere helmen die ik gepast heb. Maar geen ervaring om dat daadwerkelijk te onderbouwen.
Plaats reactie