Winter handschoenen, welke?

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Plaats reactie
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Decathlon heeft daar een mooie tussenvorm voor. Voor als je wel moet schakelen en remmen. :bier:

https://www.decathlon.nl/p/fietshandsch ... jYQAvD_BwE
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Azurri schreef: di 23 november 2021, 20:19 Decathlon heeft daar een mooie tussenvorm voor. Voor als je wel moet schakelen en remmen. :bier:

https://www.decathlon.nl/p/fietshandsch ... jYQAvD_BwE
slim ontwerp :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ik red me met ruim zittende lange vinger handschoenen in de aanbieding bij de motorcrosswinkel of winter werk handschoenen

Hier staan een aantal winterhandschoenen benoemd en gereviewed. Die zien er functioneel erg goed uit. Zijn voor mij te warm.

https://www.bikeradar.com/
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

In de loop der jaren meerdere winterhandschoenen gehad. De fijnste daarvan waren Chiba's.
Momenteel een paar Decathlons in gebruik, die doen het redelijk maar zijn wat aan de stugge kant. En een paar Pearl Izumi's. Die voelen heel prettig als je ze net aanhebt, zachte warme voering.

Maar na een dik kwartiertje fietsen krijg ik wat zweterige handen en dan blijft de voering aan je handen plakken. Als je zoals ik met draaishifter rijdt is dat heel irritant, want in plaats van dat je je shifter verdraait verschuif je eerst de voering in de handschoen en daarna gaat de shifter pas meedraaien... :roll: Dat kun je voorkomen door heel hard te knijpen bij het schakelen maar erg lekker rijdt dat ook niet.

Dat is dus wel iets waar ik de volgende keer op let, dat voering en buitenkant niet ten opzichte van elkaar kunnen schuiven. De op zich iets minder prettig zittende Decathlons hebben er geen last van...
De Pearl Izumi's zijn wel heel fijn als je wandelt met koud weer :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Helaas snel koude handen hier (in alle omstandigheden, wel of niet bewegend, erfelijk iets, slechte doorbloeding bla bla). Daarom redelijk freak op gebied van handschoenen geworden door de jaren heen.

Voor echte winterhandschoenen: de duurdere (GTX) modellen van Roeckl zijn echt top vind ik. Gewoon een paar verschillende types bestellen (de ene heeft meer voering, padding etc dan de andere). Kwalitatief ook goed spul.

En natuurlijk zorgen dat de rest van je outfit goed is qua isolatie/ventilatie zodat je ledenmaten (langer) warm blijven...
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ik gebruik deze zelfs tijdens mijn winterse ritten op de racefiets :-D

https://www.mantel.com/gripgrab-ride-wi ... ndschoenen

Nooit meer last van koude vingers gehad ! Wat zeg ik, ik ga ze over een half uurtje weer eens inzetten voor een ritje op de racer bij 1* C 8)

Alleen het gel kussentje had van mij wel iets minder dik gemogen. Maar goed, ik rijd zomers ook graag met aero handschoenen die had al helemaal geen kussentjes hebben. Dus dat is een persoonlijk iets.
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Ik heb sindskort de Roeckl Villach trigger met Goretech GTX icm met sealskinz merino liners. Dit is volgens mij de meest warme handschoen die Roeckl heeft. Al een paar keer meegefietst in de sneeuw op de hoge venen en bevallen redelijk goed. Na een paar uur krijg ik helaas toch koude handen.

Edit: ik heb daarnaast trouwens sindskort ook de Shimano SH-MW5 winterschoenen ingeruild voor de iets duurdere SH-MW701. Dat maakt echt een enorm verschil. Waar ik in de MW5 steevast koude en natte voeten kreeg, is de MW701 super warm en waterdicht.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Stunning schreef: zo 5 december 2021, 09:02 Ik gebruik deze zelfs tijdens mijn winterse ritten op de racefiets :-D

https://www.mantel.com/gripgrab-ride-wi ... ndschoenen

Nooit meer last van koude vingers gehad ! Wat zeg ik, ik ga ze over een half uurtje weer eens inzetten voor een ritje op de racer bij 1* C 8)

Alleen het gel kussentje had van mij wel iets minder dik gemogen. Maar goed, ik rijd zomers ook graag met aero handschoenen die had al helemaal geen kussentjes hebben. Dus dat is een persoonlijk iets.
Nou ik heb van die grip grabs in relatief korte tijd al 2 paar versleten. Dat was een iets ander model dan deze maar de binnenkant ziet er qua materiaal hetzelfde uit, dus het lijkt me dat de eigenschappen hetzelfde zullen zijn. En op zich zijn het fijne handschoenen, maar ik vind ze wel snel slijten dus…vingers gaan kapot, met name de wijsvinger, en ook in de palm slijt het snel, daar ging het pluizen (ik kreeg dan nog onder garantie een nieuw paar maar dat sleet toch ook weer snel). En ik doe er nou ook geen echt gekke dingen mee. Ik koop ze daarom dus niet meer.
RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

Ik heb met black friday de Ziener SMU 18 handschoenen gekocht. Ben benieuwd of het iets is. Voor onder de 30 euro leken me het wel mooie handschoentjes. Op de palmen zit wel gel en dat had van mij niet per se gehoeven maarja echt last heb ik er ook weer niet van. Nu nog een ritje in echt koud weer maken.
https://www.bike-discount.de/de/ziener- ... ndschuhe-1
Afbeelding
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

RobertVDN schreef: zo 5 december 2021, 16:58 Ik heb met black friday de Ziener SMU 18 handschoenen gekocht. Ben benieuwd of het iets is. Voor onder de 30 euro leken me het wel mooie handschoentjes. Op de palmen zit wel gel en dat had van mij niet per se gehoeven maarja echt last heb ik er ook weer niet van. Nu nog een ritje in echt koud weer maken.
https://www.bike-discount.de/de/ziener- ... ndschuhe-1
Afbeelding
Is het wat?
RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

HarrySlingerLove schreef: zo 26 december 2021, 22:00
RobertVDN schreef: zo 5 december 2021, 16:58 Ik heb met black friday de Ziener SMU 18 handschoenen gekocht. Ben benieuwd of het iets is. Voor onder de 30 euro leken me het wel mooie handschoentjes. Op de palmen zit wel gel en dat had van mij niet per se gehoeven maarja echt last heb ik er ook weer niet van. Nu nog een ritje in echt koud weer maken.
https://www.bike-discount.de/de/ziener- ... ndschuhe-1
Afbeelding
Is het wat?
Kan er nog niet super veel over zeggen want heb niet meer bij temperaturen rond het vriespunt gefietst op de MTB. Op de Ebike heb ik ze wel aan gehad met -2 ofzo en toen voelde ik mijn vingertoppen wel langzaam afkoelen maar dan rijd ik ook 35 km/u en in de wind op de weg. Misschien kan ik ze binnenkort op de mtb testen als de temperaturen nog wat zakken.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Wellicht al eerder hier benoemt, maar ik rijd sinds een paar weken met 3 mm neopreen handschoenen van Castelli https://www.castelli-cycling.com/nl/men ... 52422P-010.
Eigenlijk een soort van surfhandschoenen die tijdens koud en nat weer mijn handen goed warm houden. Ze zullen niet voor temperaturen ver onder 0 goed zijn, maar hoe vaak is het zo koud?!?
Antislip binnenkant, maar geen (gel)pads, wat ik prettig vind, maar helaas ook geen touchscreen mogelijkheid. Een snelle foto maken onderweg doe ik dus door met mijn neus het scherm te bedienen :D
Onlangs bij Futurum in de aanbieding. Voor zo'n 3 tientjes heb je een paar prettige handschoenen.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik heb, behalve als het flink regent gratis fleece handschoenen aan. Die dingen zaten enkele jaren geleden in enveloppen van goede doelen, opdat je die zou openmaken en niet zonder dat te doen zou weggooien, althans dat denk ik. Ik krijg er geen koude handen in, zo lang de temperatuur niet onder de -1 of zo komt en dat is bijna nooit. Als het regent heb ik waterdichte Sealskinz aan. Die zijn bij droog niet warmer dan die fleece handschoenen en die laatste zijn veel soepeler. Ik heb drie paar van die fleece dingen liggen, dus kan er nog wel een tijdje tegen.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Is er een eenvoudige manier om je handschoenen touchscreen compatible te maken?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Natte vingertoppen :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie