Baggy shirt met zakjes

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Wiel-Maat schreef: wo 20 oktober 2021, 08:57
Singletrack Sundays schreef: wo 20 oktober 2021, 08:36 Ik draag ook altijd telefoon en reepje mee in mijn zakken, sleutel laat ik bij de auto in een locker.
Eh... hoe doe je dat dan, heb jij een eigen locker OP je auto met een code of zijn er bij alle trails waar jij heen gaat lockers beschikbaar? :~
Zijn lockers met een cijferslot die je aan je auto kan hangen. Eigenlijk bedoeld voor surfen maar gebruik hem ook altijd als ik ga mountainbiken.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Singletrack Sundays schreef: wo 20 oktober 2021, 20:07
Wiel-Maat schreef: wo 20 oktober 2021, 08:57

Eh... hoe doe je dat dan, heb jij een eigen locker OP je auto met een code of zijn er bij alle trails waar jij heen gaat lockers beschikbaar? :~
Zijn lockers met een cijferslot die je aan je auto kan hangen. Eigenlijk bedoeld voor surfen maar gebruik hem ook altijd als ik ga mountainbiken.
Aha ok. Handig! :-q

> De TS heeft inmiddels zijn keuze qua shirt gemaakt geloof ik, maar dit topic loopt nog wat random door… ;)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Nou, dan neem ik de autosleutel toch liever mee....
in mijn rugzak! ;-)

Of desnoods tape ik 'm aan de fiets, maar bij de auto achterlaten? Nope.
Alles met een slot is te kraken, niet door ons eerlijke luitjes maar wel door de deskundigen op dat gebied :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

kermit schreef: do 21 oktober 2021, 10:04 Nou, dan neem ik de autosleutel toch liever mee....
in mijn rugzak! ;-)

Of desnoods tape ik 'm aan de fiets, maar bij de auto achterlaten? Nope.
Alles met een slot is te kraken, niet door ons eerlijke luitjes maar wel door de deskundigen op dat gebied :D
Ja die gedachte was mij ook wel bekropen en daar heb je zeker een punt. Maar ja... op een route waar mensen af en aan bij de auto hun fietsen in- en uitladen, kom je daar het dievengilde ook tegen? Tja, het zou kunnen idd, en niet overal staat een auto natuurlijk tussen allerlei andere auto's dus er kan wel een gelegenheid zijn. Ik zou het ook niet zo snel doen zo'n kluisje, als hij net zo makkelijk mee kan in de rugzak.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bij een vriend van me is ooit geprobeerd de drager van zijn trekhaak te stelen... gewoon op een druk bezochte parking.
Voor zoiets kleins als een autosleutel moet een oplossing te vinden zijn om mee te kunnen nemen, zou dat risico van achterlaten nooit willen nemen.

Maar da's persoonlijk, en ook niet echt het onderwerp van dit topic :)

Loose fit shirt met zakken: ik heb een Royal Racing shirt gehad met een (vrij grote) ritszak achterop. Lijkt mij niet prettig om daar veel in te stoppen, maar het was zeker groot genoeg voor een moderne/forse smartphone.
En ik heb een Endura shirt met lange mouwen en een ritszakje op de zij, dat is denk ik te klein voor een moderne telefoon maar een reepje en autosleutels (daar zijn ze weer ;-)) moet passen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ik heb Ion Traze jersey's en IXS 7.1, beide met een zakje aan de achterkant. Klein ritsje wat nauwelijks opvalt, doe er vaak mn huissleutel in, merk er niets van.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Misschien je autosleutel met een karabijnhaak vast maken aan je 'prins albert' als je geen zakken in je kleding hebt?? :winkie:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nee met een huissleutel zal je dat niet snel hebben dat je het merkt idd.

Maar een autosleutel is tegenwoordig soms wel een hele unit, die zou je wel kunnen voelen. Ik steek daarom bijna nooit iets in die zakken van een shirt...zakken te over in broek en rugzak, waarbij die laatste toch de voorkeur geniet.

EDIT: O Azzuri je was me net voor, en nu lijkt mijn post een reactie op die van jou maar dat is het dus niet! :D
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Wiel-Maat schreef: do 21 oktober 2021, 11:23

EDIT: O Azzuri je was me net voor, en nu lijkt mijn post een reactie op die van jou maar dat is het dus niet! :D
🤣🤣👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

hilarisch :lol: :lol: :lol:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Sommige shirts van ION hebben inderdaad zo'n klein ritszakje. Vooral bedoeld voor de liftpas maar een sleutel of wat pasjes gaan daar ook in passen. Een niet te grote smartphone ook wel maar dan zou ik hem inpakken in vochtdicht zakje.

De autosleutel ervaar ik ook als het meest hinderlijke ding dat mee moet. Endura Hummvee heeft een soort haak aan de broek waar hij aan kan, terwijl hij in je zak zit. Maar het blijft een dik ding.
Andere optie die ik wel eens heb overwogen is een klein ritstasje wat je aan een riem doet (Endura broeken hebben zo'n kleine canvas riem). Eenzelfde idee als zo'n Leatherman houder maar dan voor een sleutel oid. Zoiets: https://checkdiedeal.nl/products/heupta ... JEQAvD_BwE
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Weet je ook weer waar je op moet letten bij de aankoop (of selectie) van de volgende auto: de sleutel.

De auto "sleutel" is eigenlijk de laatste sleutel waar ik last van heb.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

idem hier, op zich geen last van tijdens fietsen, maar twee jaar terug wel flinke afdruk in mijn bovenbeen van de autosleutel na een flinke klapper :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Zo maar een schot in het donker... maar op de fiets naar de trails? Hoef je alleen je huissleutel aan je piercing te hangen en geen gedoe meer met die overdreven smartphone-achtige autosleutels. Je kan het al haast geen sleutel meer noemen.

:bier:

Ik heb twee bloezen van Alpinestars:
https://www.alpinestars.com/collections ... tech-shirt
Die hebben ook een zakje. En je bent gelijk weer hip op de houthakkersfeestjes in het bos.

Afbeelding
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Meegs schreef: do 21 oktober 2021, 16:04 Zo maar een schot in het donker... maar op de fiets naar de trails? Hoef je alleen je huissleutel aan je piercing te hangen en geen gedoe meer met die overdreven smartphone-achtige autosleutels. Je kan het al haast geen sleutel meer noemen.
degenen voor wie dat aantrekkelijk is zullen dat vast al wel doen. Maar ik wil niet elke week op dezelfde route rijden en moet 7 - 10km verhard fietsen dus bijna 20 heen en terug. dat is al meer dan 50% van de totale rit die ik normaliter alleen op singeltracks rijd en het kost ook nog eens serieus tijd om al die asfalt kilometers weg te rijden terwijl je er met de auto dan zo bent (en nee een fiets op de auto zetten kost echt geen minuten, maar seconden)
Plaats reactie