Camera grijpklaar op de fiets

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik rij nu inderdaad ook altijd met mijn telefoon in mijn broekzak.
Maar verkeerde val kan dan duur grapje zijn..... :-{
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn telefoon is niet zo duur, dus die kan in mn broekzak blijven.

En verder, de beste foto's maak je met de camera die je bij je hebt :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Ik heb heel vaak een camera bij me. Vaak maak ik ook rijdend een foto (mits verantwoord) dan wil ik in 1 beweging de camera kunnen pakken en de foto kunnen schieten. De camera zit in mijn achterzak van mijn fietsshirt. Het is een Panasonic FT7 dus die kan tegen een stootje mocht ik (de camera laten) vallen en wat formaat betreft is in je achterzak stoppen dan nog net te doen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

ThaSingleTrackMastah schreef: di 22 november 2022, 18:07
En verder, de beste foto's maak je met de camera die je bij je hebt :wink:
Niet als die foto's maakt met aardappel kwaliteit, dan heb je er geen zak aan :winkie:
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Is een harnas of een schoudertasje geen idee? Heb Merlijn Spenkelink er wel eens mee zien rijden toen hij foto's maakte bij een tocht. Verrekijker neem ik zelf wel eens mee op die manier. Een waterdicht stuurtasje neem ik wel mee voor het geval het gaat regenen.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
avelo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 13 november 2022, 21:36

Ik maak fotos met een smartphone.
Die ik vastklik op het stuur met een smartphonehouder.
In de broekzak is een smartphone veel te kwetsbaar.

RAM maakt onverwoestbare houders.
Maar is alleen compatible met Garmin en dat soort fabrikanten.

SPconnect maakt hoesjes voor alle smartphones met ingebouwd kliksysteem.
Het klikgedeelte is ook los verkrijgbaar, en kan op je camera worden geplakt.
Ik heb dat met succes toegepast.

https://sp-connect.eu/

https://rammount.com/
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

daniel1975 schreef: di 22 november 2022, 13:37 Ik zie ook de toegevoegde waarde niet meer helemaal van een compactcamera. Je moet echt al naar een moderne Sony RX100
RX100VI it is :)

Ik gebruik de zoomfunctie bij vrijwel elke foto en da's met een compactcamera dan wel weer een stuk handiger dan met een smartphone...
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16775
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En hoe bevalt je die camera?
Blijft toch ook met regelmaat terugkomen in mijn gedachten zo'n ding (en dan een modelletje daaronder, de VA).

Ik vind een (beetje fatsoenlijke) camera overigens fijner werken dan een telefoon. Helemaal als er een goede zoeker op zit en je niet met een display hoeft te werken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

jwkeij schreef: vr 2 december 2022, 15:33 En is een 3-punts strap niet wat?
Valtechnisch niet je van het, zou ik zeggen.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1450
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Voor gravel en wielrennen is dat wel een nette oplossing. Voor MTB'en raad ik het ook af. Een frametas en kleine compact lijkt me nog het fijnste.
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

kermit schreef: vr 2 december 2022, 15:03 En hoe bevalt je die camera?
Blijft toch ook met regelmaat terugkomen in mijn gedachten zo'n ding (en dan een modelletje daaronder, de VA).
Veel van de technologie gebruik ik weinig maar de kwaliteit (beeld, lens) is bijzonder goed voor zo'n klein toestel. De zoeker gebruik ik ook regelmatig dus da's zeker een pluspunt t.o.v. veel andere compactcamera's.
Heb er wel meteen een "grip" (Sony AG-R2 - Grip) op geplaatst want zonder moet je behoorlijk knijpen (op het verkrampte af) om de camera stevig genoeg beet te houden. Met grip is het veel relaxter fotograferen zonder het gevoel te hebben dat de camera elk moment kan vallen.

Afbeelding
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Fastcruiser schreef: vr 2 december 2022, 13:01
daniel1975 schreef: di 22 november 2022, 13:37 Ik zie ook de toegevoegde waarde niet meer helemaal van een compactcamera. Je moet echt al naar een moderne Sony RX100
RX100VI it is :)

Ik gebruik de zoomfunctie bij vrijwel elke foto en da's met een compactcamera dan wel weer een stuk handiger dan met een smartphone...
Ik blijf ook een paar keer per jaar naar zo’n Rx kijken. Die AF, zoom en nog iets betere beeldkwaliteit blijft trekken.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Ik blijf altijd met interesse naar de camera's kijken (vroeger A7III gehad), maar enige update die ik zou willen doen qua foto's vanaf de fiets is mijn iphone 12 pro wisselen voor een 14 pro. Met 42megapixel modus kan je echt wel groot printen mits goed licht of statiefje (gorillapod is fijn) en je hebt dan 90mm equivalent op de telelens.
Misschien dat ik ooit nog eens terugga naar een compacte fullframe of iets van fujifilm, maar die rx serie kan me echt niet bekoren. Misschien een rx iii of iets ouders samen met goedkope smartphone zodat je geen 1000+ euro kwijt bent, maar die combi lijkt me ook al snel inferieur, alsnog duurder of onhandiger.

Er is echt veel veranderd met computational photography, alleen het lijkt dat de traditionele merken nogal terughoudend zijn met de AI en betere processing toepassen op hun sensors. Al dan niet in samenwerking met tech bedrijven.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

surging schreef: zo 4 december 2022, 18:02 mijn iphone 12 pro wisselen voor een 14 pro. Met 42megapixel modus kan je echt wel groot printen mits goed licht of statiefje (gorillapod is fijn) en je hebt dan 90mm equivalent op de telelens.
Yep, die kans zit er bij mij ook in.
Dat is nog geen RX7, maar wel het beste compromis denk ik.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie