Specialized Pathfinder alternatief of pro

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vandaag ontdekte ik een behoorlijke scheur in de wang van mijn pathfinders. Momenteel ligt de Sport variant erop. Deze bevallen mij eigenlijk heel erg goed. Zeker voor doeleinden zoals de afgelopen weken. Op vakantie in België half road en uitstapjes gravel. Of zoals de afgelopen dagen als ik met de gravelbike vooral over de weg naar de Vuelta ging kijken.

Ik merk dat ik dan gerust aan kan haken bij wielrenners die 35-40km/h rijden. Weerstand is dan echt minimaal meer dan racebandjes.
Maar tegelijkertijd heb ik buiten het asfalt ook behoorlijk wat grip en kan ik zonder problemen een stuk onverhard/MTB route meepakken.

Hebben jullie nog tips of vergelijkbare banden? De Schwalbe G-One bite heb ik al liggen voor het 'winterseizoen'. Die lopen echt merkbaar zwaarder op asfalt.

Ik reed de banden overigens nog met binnenbanden want de Sport is niet tubeless te maken. Liefst stap ik helemaal over zodat ik geen binnenbanden meer nodig heb.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Bamboocha
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 12 april 2021, 15:02
Mijn mountainbike: Ghost Lector fs

Ik gebruik mijn fiets ook meer op asfalt dan op gravel. Origineel geleverd met WTB Ridler. Naast regelmatig lek, ook een relatief hoge rolweerstand. Via Marktplaats een setje jong gebruikte Vittoria Terreno Zero gekocht. Rollen heerlijk licht en bijna geen lekke banden meer. Ze houden alleen wel slecht lucht vast. Iedere rit even oppompen en als ik de fiets was is het een bellenfestijn op de wangen van de banden.
Trek fuel 90
Trek y11
Giant MCM
Merida carbon race
Merida Big nine

Radon Jealous al10 SL
Cube Nuroad ex
Ghost Lector fs sf
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zoals je zelf al benoemd. de Pathfinder Pro. En lage rolweerstand verhard, en goede grip en lekbestendigheid offroad.
(De nieuwe S-Works is lichter, nog sneller, is iets minder gripvol tgv de lagere nopjes, minder lekbestendig door 1beschermende laag minder).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

hanjovdberg schreef: za 20 augustus 2022, 22:21Deze bevallen mij eigenlijk heel erg goed.
Never change a winning team ;)
Maar mocht je dat toch willen doen, dan kan ik de Vittoria Terreno Zero aanbevelen. Met een vrij breed glad loopvlak in het midden rolt die supergoed, ondanks zwaarder rollende voorband kom ik regelmatig aan die racefiets snelheden. Het is een vrij stevige band, althans zo lijkt het, weegt ook relatief veel. Maar rolt als een tierelier :-q
Bamboocha schreef: ma 22 augustus 2022, 21:02Via Marktplaats een setje jong gebruikte Vittoria Terreno Zero gekocht. Rollen heerlijk licht en bijna geen lekke banden meer. Ze houden alleen wel slecht lucht vast. Iedere rit even oppompen en als ik de fiets was is het een bellenfestijn op de wangen van de banden.
Stond er ‘jong gebruikt’ of ‘kort misbruikt’ in die Marktplaats advertentie? Of tap je je latex ergens vers uit een boom? :D
Mijn Terreno Zero en Terreno Mix banden doen het perfect tubeless, ik zou zeggen dat er iets niet klopt aan je setup.
Het is hier geen ponykamp!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ander merk latex?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tnx allen. Ga maar eens op zoek. :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie