Nieuwe fietser opzoek naar mooie rondjes

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Passievrucht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 9 mei 2022, 15:37

Hallo lezer,

Sinds vorig jaar ben ik (weer) begonnen met fietsen. Na in m'n tienerjaren af en toe op de racefiets te hebben gefietst met mijn vader ben ik nu beland in het gravelrijden (wat ik aanzienlijk leuker vind).

Nu heb ik nog niet zoveel kilometers in de benen en probeer ik langzamerhand de afstanden wat te vergroten. Ik vind het vooral leuk om veel offroad te rijden, het liefst vermijd ik asfalt volledig. Na meerdere keren het rondje Hattem + Heerde gereden te hebben en het MTB parcours in het Roggebotsebos (Dronten) gereden te hebben, ben ik nu opzoek naar wat andere routes in de buurt. Op Komoot en Gravelrides.cc wordt ik helaas niet echt wijzer voor rondjes in Flevoland. Dus mijn vraag, weet iemand hier nog een aantal leuke, niet te lange (40/50km) rondjes in deze omgeving?

Daarnaast fiets ik nu eigenlijk altijd alleen, dus mocht je ervoor openstaan, vind ik het ook leuk om aan te haken ;)
Paul Jenner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 19 augustus 2021, 14:42

Ik weet niet precies waar je woont, maar misschien kun je afzakken naar de Veluwe ?
Beginnend bij Vierhouten heb ik nog wel een route voor je. EEn schitterende, mag ik wel zeggen !


Paul.
Passievrucht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 9 mei 2022, 15:37

Ik ben zelf woonachtig in Dronten, maar gooi vaak de fiets in de auto om naar rondjes toe te rijden.
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

startend vanuit Harderwijk of Nunspeet of zelfs Elburg zijn er een hoop mooie offroad/gravelpaden te vinden op Komoot.

ik woon zelf in Lelystad en het is niet echt heel erg gravelig in Flevoland, helaas, maar de Veluwe is dichtbij.

ik heb deze onlangs gemaakt https://www.komoot.nl/highlight/4365192 echt een leuk rondje voor Lelystadse gravel begrippen maar de weg ernaartoe is uiteraard verhard.

ook dit is een rondje https://www.komoot.nl/tour/751769045 maar zoals te zien in het profiel veel verhard, van gravelstrookje naar gravelstrookje.

op mijn komoot profiel ook nog wel een hoop ritjes op de Veluwe. vaak gezien bij een ander en startpunt op bv Nunspeet gezet

er zijn wel een hele hoop fietsers in Dronten zo heb je CyclingDronten, begonnen als racefietsgroep maar inmiddels is er een MTB en een beginnend gravelgroepje.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In het langste singletrack onderwerp staat een ronde van 103 km viewtopic.php?p=2650205#p2650205, dat is wat lang voor je. De oostelijke helft hiervan is het meest geschikt voor de gravelfiets (en is het dichtst bij Dronten). Dan moet je na de Tongerense heide de Pas-opweg (fietspad) richting Nunspeet pakken en daar het rondje weer oppakken.

De MTB route Apeldoorn is ook prima op de gravelfiets te doen.
Passievrucht
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 9 mei 2022, 15:37

Dank voor de reacties, er zitten interessante ritjes tussen. Ik ga aankomend weekend voor het eerst een rondje bij Elburg rijden, ik ben erg benieuwd :)
Plaats reactie