Welke achterrem adapter? (Specialized Diverge 2015)

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Mess
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 1 oktober 2020, 08:51

Mijn oude racefiets wil ik graag gaan inzetten als gravelfiets.

Het is een Specialized Diverge uit 2015: https://www.specialized.com/nl/nl/diver ... 4514-93192

Ik heb o.a. nieuwe wielen aangeschaft & 2x remschijven (160mm).

Echter zit er op dit moment achter een 140mm remschijf op en ben ik daarom op zoek naar een adapter zodat ik een 160mm remschijf kan gebruiken. De achterrem is een Shimano BR-785.

Afbeelding

De fietsenmaker hier had geen voorraad / kon in zijn leveranciersportal zo 1,2,3 niet de juiste adapter vinden.

Zelf heb ik ook een poging gewaagd; maar ik kom er niet uit welke ik moet hebben / kan geen winkel vinden die ze aanbiedt.

Weten jullie welke adapter ik nodig? En weten jullie een adresje waar deze te krijgen is?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zo te zien een "ordinaire" Postmount dus dan heb je deze nodig: SM-MA-F180P/P2
Er is vast wel een forumlid in de buurt die zo`n ding heeft liggen (ik heb er sowieso al 2 of 3 in m`n onderdelenbak liggen).
Mess
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 1 oktober 2020, 08:51

Dank voor je reactie!

Begrijp ik het goed dat deze; SM-MA-F180P/P2 dan ook geschikt is voor 160mm schijven? Of moet ik dan toch op zoek naar een "SM-MA-F160P/P2" variant? Wellicht dat daar dan de onduidelijkheid in zat / ik dit niet zelf kon vinden.

Mocht een forumlid in de omgeving (Doetinchem) deze hebben liggen dan zou dat uiteraard mooi zijn!
(Kom overigens ook wel op meer plekken in NL :D)
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Mess schreef: ma 9 mei 2022, 09:49 Dank voor je reactie!

Begrijp ik het goed dat deze; SM-MA-F180P/P2 dan ook geschikt is voor 160mm schijven? Of moet ik dan toch op zoek naar een "SM-MA-F160P/P2" variant? Wellicht dat daar dan de onduidelijkheid in zat / ik dit niet zelf kon vinden.

Mocht een forumlid in de omgeving (Doetinchem) deze hebben liggen dan zou dat uiteraard mooi zijn!
(Kom overigens ook wel op meer plekken in NL :D)
De SM-MA-F180P/P2 heb ik liggen, woon in Doetinchem.
Je mag ‘m komen halen, stuur maar een PB als je interesse hebt.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Eigenlijk kun je (vrijwel) elke +20mm adapter gebruiken, ook van andere merken.
Het maakt voor de adapter niet uit of hij die 20mm (feitelijk 10mm, halve diameter toename) extra overbrugt van 140 naar 160mm of van 160 naar 180mm ;-)

De essentie is dus dat het een PM -> PM adapter is die 20mm meer schijfdiameter aan kan.
Na montage even visueel checken of de blokjes helemaal op de schijf aanliggen en niet er overheen steken of de "spaken" van de schijf aantikken (m.a.w., iets teveel naar binnen of buiten staan).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mess
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: do 1 oktober 2020, 08:51

Weer wat geleerd, dank!

@ThijsE; helemaal top! PB komt eraan.
Plaats reactie