Maatvoering Giant Revolt ?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Iemand vertrouwd met de maatvoering van de Giant Revolt ?
Kan online aan een XL geraken maar twijfel of die niet te groot gaat zijn.
Ik ben 1m90 (binnenbeen 92cm).
Tnx ! :-q
Laatst gewijzigd door dmute op wo 23 februari 2022, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

MAATVOERING EN GEOMETRIE

Onderstaande tabel en uitkomst alleen als referentie gebruiken. Neem contact op met een plaatselijke erkende Liv- of Giant-dealer om de juiste maat te bepalen. Beschikbare maten kunnen van land tot land verschillen.

XS  155 cm  166 cm
S  159 cm  171 cm
M  169 cm  181 cm
ML  174 cm  186 cm
L  179 cm  191 cm
XL  189 cm  200 cm
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Mario070 schreef: za 19 februari 2022, 16:52 MAATVOERING EN GEOMETRIE

Onderstaande tabel en uitkomst alleen als referentie gebruiken. Neem contact op met een plaatselijke erkende Liv- of Giant-dealer om de juiste maat te bepalen. Beschikbare maten kunnen van land tot land verschillen.

XS  155 cm  166 cm
S  159 cm  171 cm
M  169 cm  181 cm
ML  174 cm  186 cm
L  179 cm  191 cm
XL  189 cm  200 cm
Zit dus blijkbaar een beetje tussen L en XL volgens die tabel. Vandaar dus de vraag naar concrete ervaringen met deze fiets.
Laatst gewijzigd door dmute op za 19 februari 2022, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ramon2
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 8 oktober 2014, 13:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Hoi,

Ik heb een L en ik ben 1,84m.
Ik denk dat een L te klein voor je is en een XL beter past.

Groeten
Specialized Epic, Giant Revolt, Trek Emonda
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

ramon2 schreef: za 19 februari 2022, 17:02 Hoi,

Ik heb een L en ik ben 1,84m.
Ik denk dat een L te klein voor je is en een XL beter past.

Groeten
Tnx ! Ken je ook jouw binnenbeen lengte ?
Gebruikersavatar
ramon2
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 8 oktober 2014, 13:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Nee die weet ik niet.

Groeten
Specialized Epic, Giant Revolt, Trek Emonda
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik denk dat de XL nog iets aan de kleine is met een bb 94cm :-{
53cm is de zitbuis lengte, bb 94cm = 41cm verschil, laten we daar nog eens 10cm vanaf halen (is iets te ruim, maarja beter te ruim dan te kort :roll: :lol: ) ....omdat je niet met gestrekte benen fiets, blijft er 31cm over....nou dat is zo'n beetje de Euromast in je zitbuis :D
En dit alles nog afhankelijk van pedalen en schoenen en nog een paar kleine aspecten.... :roll:
Met een stack van 63cm, zit je dus met 21cm verschil van zadel naar bovenkant stuur zo'n beetje....en is dat goed voor jou dan is alles :-q
Zelf kan ik onder zo'n zit hoek niet rijden :( maarja....ik ben dan ook een mega amateur en zou ik het willen en kunnen, is het met mijn lengte nooit haalbaar zo'n hoogte verschil :wink:
En omdat we toch bezig zijn, heb ik ook maar even naar mijn hoogte verschil (ook globaal) gekeken....6,5cm met een zitbuis lengte van 46cm en een stack van 54,5cm :wink:

Ps ik overduidelijk ff niets te doen :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Mario070 schreef: za 19 februari 2022, 21:15 Ik denk dat de XL nog iets aan de kleine is met een bb 94cm :-{
53cm is de zitbuis lengte, bb 94cm = 41cm verschil, laten we daar nog eens 10cm vanaf halen (is iets te ruim, maarja beter te ruim dan te kort :roll: :lol: ) ....omdat je niet met gestrekte benen fiets, blijft er 31cm over....nou dat is zo'n beetje de Euromast in je zitbuis :D
En dit alles nog afhankelijk van pedalen en schoenen en nog een paar kleine aspecten.... :roll:
Met een stack van 63cm, zit je dus met 21cm verschil van zadel naar bovenkant stuur zo'n beetje....en is dat goed voor jou dan is alles :-q
Zelf kan ik onder zo'n zit hoek niet rijden :( maarja....ik ben dan ook een mega amateur en zou ik het willen en kunnen, is het met mijn lengte nooit haalbaar zo'n hoogte verschil :wink:
En omdat we toch bezig zijn, heb ik ook maar even naar mijn hoogte verschil (ook globaal) gekeken....6,5cm met een zitbuis lengte van 46cm en een stack van 54,5cm :wink:

Ps ik overduidelijk ff niets te doen :D :wink:
Merci voor het antwoord.
Dan trekken die maattabellen van Giant op geen hol lijkt mij. Heb wel lange benen maar niet oversized voor mijn lengte.
Heb al berichten gezien van mensen met ongeveer zelfde lengte die met een Revolt L rijden.
Snap er niks van.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

dmute schreef: za 19 februari 2022, 21:33
Mario070 schreef: za 19 februari 2022, 21:15 Ik denk dat de XL nog iets aan de kleine is met een bb 94cm :-{
53cm is de zitbuis lengte, bb 94cm = 41cm verschil, laten we daar nog eens 10cm vanaf halen (is iets te ruim, maarja beter te ruim dan te kort :roll: :lol: ) ....omdat je niet met gestrekte benen fiets, blijft er 31cm over....nou dat is zo'n beetje de Euromast in je zitbuis :D
En dit alles nog afhankelijk van pedalen en schoenen en nog een paar kleine aspecten.... :roll:
Met een stack van 63cm, zit je dus met 21cm verschil van zadel naar bovenkant stuur zo'n beetje....en is dat goed voor jou dan is alles :-q
Zelf kan ik onder zo'n zit hoek niet rijden :( maarja....ik ben dan ook een mega amateur en zou ik het willen en kunnen, is het met mijn lengte nooit haalbaar zo'n hoogte verschil :wink:
En omdat we toch bezig zijn, heb ik ook maar even naar mijn hoogte verschil (ook globaal) gekeken....6,5cm met een zitbuis lengte van 46cm en een stack van 54,5cm :wink:

Ps ik overduidelijk ff niets te doen :D :wink:
Merci voor het antwoord.
Dan trekken die maattabellen van Giant op geen hol lijkt mij. Heb wel lange benen maar niet oversized voor mijn lengte.
Heb al berichten gezien van mensen met ongeveer zelfde lengte die met een Revolt L rijden.
Snap er niks van.
Die rijden graag met de eifeltoren onder de kont :roll: voor ieder wat wils natuurlijk :-q
En het voorbeeld dat je noemt heeft dus een nog lagere stack :-{ maarja heb je rechtop staand.... armlengte van een oere oetan :lol: dan compenseert dat natuurlijk een hoop.... maar die eifeltoren blijft :-{ :wink:

Maar heb jij een sportieve zit, dan kun je naar mijn idee gewoon op de XL en wil iets minder sportieve zit dan verplaats je je de stem hoogte omhoog, en je hebt een hogere stack en zit je minder sportief dus :-q

En vanaf nu de langere bikers onder ons graag :-q Die hebben tenslotte praktijk ervaring/en, en dat is en blijft natuurlijk iets anders dan cijfertjes kijken :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik ben 1.80 en reed een Large Revolt.

Zelf heb ik een normaal postuur met niet opvallend lange benen dus ik zou zeker voor de XL gaan.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Arjan76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: di 13 november 2018, 13:48

Ik ben 181cm BBL 90cm en heb een ML, dit is voor mij perfect.
Het verschil in bovenbuislengte tussen L en XL is 15mm, de stack van de XL is 14mm hoger.
Op de L zit je dieper en op de XL wat meer rechtop, de lengte kun je nog corrigeren met een andere lengte stuurpen.
Ik zou toch even rondbellen of je niet ergens kunt proefzitten.
dmute
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: di 18 november 2014, 15:15

Mario070 schreef:
Die rijden graag met de eifeltoren onder de kont :roll: voor ieder wat wils natuurlijk :-q
En het voorbeeld dat je noemt heeft dus een nog lagere stack :-{ maarja heb je rechtop staand.... armlengte van een oere oetan :lol: dan compenseert dat natuurlijk een hoop.... maar die eifeltoren blijft :-{ :wink:

Maar heb jij een sportieve zit, dan kun je naar mijn idee gewoon op de XL en wil iets minder sportieve zit dan verplaats je je de stem hoogte omhoog, en je hebt een hogere stack en zit je minder sportief dus :-q

En vanaf nu de langere bikers onder ons graag :-q Die hebben tenslotte praktijk ervaring/en, en dat is en blijft natuurlijk iets anders dan cijfertjes kijken :-q
Volgens mij vergeet je in jouw berekening de crank lengte (17,5cm) mee te tellen. Dan is die Eiffeltoren toch heel wat minder lang 😉
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5871
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

dmute schreef: zo 20 februari 2022, 11:27
Mario070 schreef:
Die rijden graag met de eifeltoren onder de kont :roll: voor ieder wat wils natuurlijk :-q
En het voorbeeld dat je noemt heeft dus een nog lagere stack :-{ maarja heb je rechtop staand.... armlengte van een oere oetan :lol: dan compenseert dat natuurlijk een hoop.... maar die eifeltoren blijft :-{ :wink:

Maar heb jij een sportieve zit, dan kun je naar mijn idee gewoon op de XL en wil iets minder sportieve zit dan verplaats je je de stem hoogte omhoog, en je hebt een hogere stack en zit je minder sportief dus :-q

En vanaf nu de langere bikers onder ons graag :-q Die hebben tenslotte praktijk ervaring/en, en dat is en blijft natuurlijk iets anders dan cijfertjes kijken :-q
Volgens mij vergeet je in jouw berekening de crank lengte (17,5cm) mee te tellen. Dan is die Eiffeltoren toch heel wat minder lang 😉
"En dit alles nog afhankelijk van pedalen en schoenen en nog een paar kleine aspecten...."

175mm is vrij standaard dus veranderd niet veel....als je bv 145 t/m 190mm :o dan heb je het over verschillen....en vergeet niet kortere crank zadel omhoog, langere crank zadel omlaag...
Dit alles los of je er mee rijden of niet natuurlijk :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het frame van de Revolt is wel heel erg slooping. Zelf heb ik destijds ook even op de M/L gereden maar vind vooral de enorm lang uitstekende zadelpen niet mooi. Dus dat zal jij helemaal extreem hebben als jij met je 1.90 een Large zou rijden.

Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Dit was de mijne met normale lengte benen en 1.80 lang.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Mario070 schreef: zo 20 februari 2022, 12:48
dmute schreef: zo 20 februari 2022, 11:27

Volgens mij vergeet je in jouw berekening de crank lengte (17,5cm) mee te tellen. Dan is die Eiffeltoren toch heel wat minder lang 😉
"En dit alles nog afhankelijk van pedalen en schoenen en nog een paar kleine aspecten...."

175mm is vrij standaard dus veranderd niet veel....als je bv 145 t/m 190mm :o dan heb je het over verschillen....en vergeet niet kortere crank zadel omhoog, langere crank zadel omlaag...
Dit alles los of je er mee rijden of niet natuurlijk :-q
Met jouw berekening ga je van het bottem bracket uit. Je pedaal zit in de onderste stand dan nog 175mm lager :bier:
Plaats reactie